Bu tanımlayıcı araştırmada, Covid-19 pandemi döneminde hemşirelik öğrencilerinin yaşadıkları sorunların belirlenmesi amaçlandı.Örneklemi Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören hemşirelik bölümünde okuyan 516 öğrenci oluşturdu. Sosyodemograik veriler ve Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin eğitimle ilgili yaşadıkları sorunları ele alan ve bu sorunlara yönelik öğrencilerin çözüm önerilerinin sorgulandığı açık ve kapalı uçlu olmak üzere 21 sorudan oluşan bir anket kullanıldı. Anket http://www.surveey.com/ ‘a yüklenerek öğrencilere e-posta yoluyla ulaştırıldı. Verilerin analizinde sayı, yüzde, Ki-kare testi ve Fisher exact testi kullanıldı. Açık uçlu soruların yanıtları içerik analizi ile analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,80 ± 1,62 (18-37), %82,6’sı kadın, %30,4’ü 3.sınıf öğrencisiydi. Öğrencilerin çoğu hem teori hem de uygulamalı derslerinin uzaktan eğitim ile yetersiz olacağını, okulu dondurmayı düşünmedikleri ancak okulun uzayacağını düşündüklerini belirtti. Yaşanan sorunlar; “uzaktan eğitim alt yapısındaki sorunlar”, “eğitimin yüzyüze olmaması”, “imkân kısıtlılığı”, “pandeminin getirdiği duygudurum” ve “sınav kaygısı” olarak temalandırıldı. Çözüm önerileri ise; “uzaktan eğitim alt yapısının iyileştirilmesi”, “web tabanlı ek uygulamaların kullanılması”, “sınav yerine ödev verilmesi” ve hızlandırılmış program” olarak temalandırıldı. Bu süreçte teori dersleri için üniversitelerin uzaktan alt yapı sistemlerinin sürekli güncellenmesi, imkânı kısıtlı öğrenciler için fırsatlar yaratılması ve uygulamalı derslerin daha sonraki dönemde hızlandırılmış şekilde tekrar edilmesi önerilmektedir.
Araştırmaya katılan öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |