Hızlı değişen rekabetçi çevrede işletmeler rakipleriyle mücadele etmesi için çeşitli rekabet stratejileri geliştirmeleri gerekir Özellikle hizmet işletmeleri çalışanlarına gereken değeri verdiğinde ve çalışanlar arasında, güven, iletişim, paylaşılan değerler ve empati ye dayanılan ilişkiler geliştirildiğinde çalışanların performansı artacaktır. Rekabet ortamında başarı isteyen işletmeler çalışanlara önem vermeli ve bünyesinde yüksek performans gösteren çalışanlar bulundurmalıdır. Bu çalışmanın amacı ilişki yönelimli davranış değişkenlerinin çalışan performansına etkilerini incelemektir. Hizmet sektörünün en önemli sektörlerinden biri olan sağlık sektöründe çalışanların ilişki yönelimine yönelik davranış sergilemeleri ve yüksek performans göstermeleri hem bireysel hem de örgütsel başarılar için gereklidir. Araştırmada kullanılan değişkenler sosyal bilgiler istatistik paket programları yardımıyla analiz edilmiştir Alan araştırması için seçilen evren, İstanbul’da bulunan kamu üniversite hastanelerinde çalışan 495 ve özel /vakıf hastanelerinde çalışan 157 toplam 652 sağlık çalışanı ile anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonucunda bağımsız değişken ilişki yöneliminin alt boyutlarından çalışanlarla ilgili değerler ile bağımlı değişken çalışan performansı arasında pozitif yönlü orta derecede ilişki görülmüştür. İlişki yöneliminin alt boyutlarından paylaşılan değerler ve bağımlı değişken çalışan performansı arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 6 |