Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 7, 190 - 200, 07.08.2020

Öz

Kaynakça

  • COOMBS, W. T. HOLLADAY, S. J. 2001. An Extended Examination of the Crisis Situation: A Fusion of the Relational Management and Symbolic Approaches. JOURNAL OF PUBLIC RELATIONS RESEARCH, 13(4), 321–340 Copyright © 2001, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • COVID-19 (SARS-CoV-2 ENFEKSİYONU) REHBERİ, Bilim Kurulu Çalışması, 2020, Ankara: T.C. Sağlık Bakanlığı
  • ÇELEBİ, E. 2016. İtibar Yönetimi ve İlişkisel Memnuniyetin Kriz Müdahale Stratejileri Üzerine Etkisi. Doktora tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı İstanbul.
  • ÇELEBİ, E , SEZER, N . (2017). Kurumsal İtibarın Kriz İletişim Stratejileri Üzerine Etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (27) , 116-134 . DOI: 10.31123/akil.437310
  • GÖKDEMİR, Z. KARAKAYA ŞATIR, Ç. ERENDAĞ SÜMER, F. (2018) Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (AKİL) Aralık (30), 410-428
  • İMİR, A. 2018. Kurumsal İletişimde Sosyal Medya: THY ve Pegasus Örnekleri. Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • KARAYEL BİLBİL, E. GÜLER, Ş. 2017. Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi Global Media Journal TR Edition, 7(14) 379-420
  • KARATEPE, S. 2008. İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik sosyal Bilimler Dergisi, C.7 S. 23 (77-97)
  • TAN, H. 2017. İtibar Kavramında Reklamın Önemi ve Reklamın Marka Dünyasına Etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi 34, (2017) (1-23)
  • YENİCE, A. PİRTİNİ, S. ATAMAN, G. 2018 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Kurumsal İtibarı İle İlişkisi Üzerine Bir Model Uygulaması. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi cilt:7 sayı:3 1-18
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi (Erişim tarihi: 24.05.2020)
  • https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2020-03-05-01/ (Erişim tarihi: 13.05.2020)
  • https://kanalfinans.com/haberler/sirket-haberleri/dunyanin-en-buyuk-havayolu-sirketleri-ve-en-yogun-havaalanlari (Erişim tarihi: 13.05.2020)
  • https://www.itibarakademisi.com/haberler/turkiye-itibar-endeksi-icin-geri-sayim-basladi/ (Erişim tarihi: 16.05.2020)
  • https://wearesocial.com/digital-2020 (Erişim tarihi: 25.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=3xd0aYSk490 (Erişim tarihi: 17.05.2020
  • https://www.youtube.com/watch?v=7L8uR8Xq_rA (Erişim tarihi: 17.05.2020)
  • https://www.flightradar24.com/41.02,28.97/8 (Erişim tarihi: 25.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=SyuX2lrC0rM (Erişim tarihi: 17.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=D1Fw6JcCan0 (Erişim tarihi: 24.05.2020)
  • https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/thyden-19-mayisa-ozel-ucus,vgYnpL_C8Ue7-U6sr9MxFQ (Erişim tarihi: 26.05.2020)

COVID-19 SALGINININ YARATTIĞI KÜRESEL KRİZ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ: TÜRK HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 7, 190 - 200, 07.08.2020

Öz

İşletmeler, varolan itibarlarını koruyabilmek adına, çıkabilecek olası krizlere hazırlıklı olmak durumundadırlar. Bu krizler, yaşanan doğal afetlere ya da salgın hastalıklara bağlı ortaya çıkabilmektedir. Tüm dünyaya hızla yayılan Covid-19 salgını da, küresel bir krize sebep olmuştur. Salgın hastalık durumlarında bütün sektörler krizden etkilenirken bazıları daha fazla etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 krizinden etkilenen havacılık sektörü bağlamında, Türk Hava Yolları’nın kriz yönetim stratejilerini incelemektir. Günümüzde, kriz yönetimi açısından önemli bir mecra olan sosyal medyada Türk Hava Yolları’nın süreç içerisinde yaptıkları paylaşımlar ve resmi Youtube kanalında en çok yorum alan videolar inceleme kapsamına alınmaktadır. Araştırmada, Türk Hava Yolları’nın resmi sosyal medya hesaplarında gerçekleştirdiği paylaşımlar ve bu paylaşımlara yapılan yorumlar içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmektedir. Türk Hava Yolları’nın, resmi Youtube kanalında gerçekleştirdiği paylaşımlara çoğunlukla olumlu yorumlar yapılmıştır. Bu bağlamda, araştırma sonucunda, Türk Hava Yolları’nın Covid-19 sürecinde başarılı bir kriz yönetme stratejisi izlediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • COOMBS, W. T. HOLLADAY, S. J. 2001. An Extended Examination of the Crisis Situation: A Fusion of the Relational Management and Symbolic Approaches. JOURNAL OF PUBLIC RELATIONS RESEARCH, 13(4), 321–340 Copyright © 2001, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • COVID-19 (SARS-CoV-2 ENFEKSİYONU) REHBERİ, Bilim Kurulu Çalışması, 2020, Ankara: T.C. Sağlık Bakanlığı
  • ÇELEBİ, E. 2016. İtibar Yönetimi ve İlişkisel Memnuniyetin Kriz Müdahale Stratejileri Üzerine Etkisi. Doktora tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı İstanbul.
  • ÇELEBİ, E , SEZER, N . (2017). Kurumsal İtibarın Kriz İletişim Stratejileri Üzerine Etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (27) , 116-134 . DOI: 10.31123/akil.437310
  • GÖKDEMİR, Z. KARAKAYA ŞATIR, Ç. ERENDAĞ SÜMER, F. (2018) Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (AKİL) Aralık (30), 410-428
  • İMİR, A. 2018. Kurumsal İletişimde Sosyal Medya: THY ve Pegasus Örnekleri. Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • KARAYEL BİLBİL, E. GÜLER, Ş. 2017. Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi Global Media Journal TR Edition, 7(14) 379-420
  • KARATEPE, S. 2008. İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma. Elektronik sosyal Bilimler Dergisi, C.7 S. 23 (77-97)
  • TAN, H. 2017. İtibar Kavramında Reklamın Önemi ve Reklamın Marka Dünyasına Etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi 34, (2017) (1-23)
  • YENİCE, A. PİRTİNİ, S. ATAMAN, G. 2018 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Kurumsal İtibarı İle İlişkisi Üzerine Bir Model Uygulaması. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi cilt:7 sayı:3 1-18
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi (Erişim tarihi: 24.05.2020)
  • https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2020-03-05-01/ (Erişim tarihi: 13.05.2020)
  • https://kanalfinans.com/haberler/sirket-haberleri/dunyanin-en-buyuk-havayolu-sirketleri-ve-en-yogun-havaalanlari (Erişim tarihi: 13.05.2020)
  • https://www.itibarakademisi.com/haberler/turkiye-itibar-endeksi-icin-geri-sayim-basladi/ (Erişim tarihi: 16.05.2020)
  • https://wearesocial.com/digital-2020 (Erişim tarihi: 25.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=3xd0aYSk490 (Erişim tarihi: 17.05.2020
  • https://www.youtube.com/watch?v=7L8uR8Xq_rA (Erişim tarihi: 17.05.2020)
  • https://www.flightradar24.com/41.02,28.97/8 (Erişim tarihi: 25.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=SyuX2lrC0rM (Erişim tarihi: 17.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=D1Fw6JcCan0 (Erişim tarihi: 24.05.2020)
  • https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/thyden-19-mayisa-ozel-ucus,vgYnpL_C8Ue7-U6sr9MxFQ (Erişim tarihi: 26.05.2020)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Maria Arabacı Koç

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Arabacı Koç, M. (2020). COVID-19 SALGINININ YARATTIĞI KÜRESEL KRİZ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ: TÜRK HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 190-200.