İşletmeler, varolan itibarlarını koruyabilmek adına, çıkabilecek olası krizlere hazırlıklı olmak durumundadırlar. Bu krizler, yaşanan doğal afetlere ya da salgın hastalıklara bağlı ortaya çıkabilmektedir. Tüm dünyaya hızla yayılan Covid-19 salgını da, küresel bir krize sebep olmuştur. Salgın hastalık durumlarında bütün sektörler krizden etkilenirken bazıları daha fazla etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 krizinden etkilenen havacılık sektörü bağlamında, Türk Hava Yolları’nın kriz yönetim stratejilerini incelemektir. Günümüzde, kriz yönetimi açısından önemli bir mecra olan sosyal medyada Türk Hava Yolları’nın süreç içerisinde yaptıkları paylaşımlar ve resmi Youtube kanalında en çok yorum alan videolar inceleme kapsamına alınmaktadır. Araştırmada, Türk Hava Yolları’nın resmi sosyal medya hesaplarında gerçekleştirdiği paylaşımlar ve bu paylaşımlara yapılan yorumlar içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmektedir. Türk Hava Yolları’nın, resmi Youtube kanalında gerçekleştirdiği paylaşımlara çoğunlukla olumlu yorumlar yapılmıştır. Bu bağlamda, araştırma sonucunda, Türk Hava Yolları’nın Covid-19 sürecinde başarılı bir kriz yönetme stratejisi izlediği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7 |