Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 7, 177 - 189, 07.08.2020

Öz

Kaynakça

  • Aydın, A.F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, S.3(9),s. 78-92.
  • Bayazıt, İ. (2010). Markalar İçin Güçlü, Genç, Dinamik ve Hızlı Bir Yeni Mecra. MediaCat&Brand Age, (22), 63–67.
  • Carmeli, A. ve Tishler, A. (2005). “Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Emprical Investigation of Industrial Enterprises”, Corporate Reputation Review, Vol. 8, No. 1, pp.13-20.
  • Coombs, W. T. (2007). Protecting Organization Reputations During a Crisis: The Development and Application of Situational Crisis Communication Theory. Corporate Reputation Review. 10 (3), 163-176.
  • Boyd, Danah. (2009). "Social Media is Here to Stay... Now What?" Microsoft Research Tech Fest, Redmond, Washington, February 26.
  • Doğu, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., İslamoğlu, G., ve Aydemir, A. T.(2014). Milliyetçi Hareket Partisi'nin Alternatif Mecra Arayışında 2011 Genel Seçimleri ve Twitter Kullanımı. Global Media Journal: Turkish Edition, 4(8):96-124.
  • Fombrun.Charles,(1997). “The Reputational Landscape”, Corporate Reputation Review.s:71.
  • Fombrun, Charles, FOSS Christopher .(2001). How much is a corporate reputation worth? The Gauge:Delahaye Media Link’s Newsletter of Worldwide Communications,14(3)
  • Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınevi
  • Kalafatoğlu, Yiğit.(2010). Elektronik Ortamda İtibar Yönetimi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yüksek Lisans Tezi.
  • Karatepe,Selma. Ozan,Mehmet.(2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Akademik Araştırmalar Dergisi.Cilt:8 Sayı:2
  • Özmelek Taş, N. (2019). Sosyal Medya Ve Çevrimiçi İtibar Yönetimi Kavramları Üzerine Alanyazınsal Bir Değerlendirme, Egemia, 4: 4-22.
  • Ritchie, Brent W.(2004).Chaos, Crises and Disasters: A Strategic Approach to Crisis Management in the Tourism Industry, Tourism Management 25, pp.669-683.
  • Safko, L. (2010). The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. John Wiley & Sons.
  • Sığrı,Ünsal.(2018).Nitel Araştırma Yöntemleri.Beta Yayınları.İstanbul
  • Süllü, Zübeyde. 2019.Kurumsal Markalaşma ve İtiibar Yönetimi Sürecinde Sosyal Medyanın Kullanımı..The Journal of Social Science.Cilt 3.Sayı:6.
  • Yüce,A.Taşdemir,H.(2019) Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü:Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research.Cilt:12,Sayı:63

İŞLETMELERİN İTİBAR YÖNETİMİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: TÜRKİYE’DEKİ KORONAVİRÜS SALGINI SÜRECİ

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 7, 177 - 189, 07.08.2020

Öz

Dünyayı, sosyal ve ekonomik anlamda etkileyen Kovid-19 salgını, küresel bir krize neden olmuştur. İşletmelerin bu koşullara kendilerini hızlı bir şekilde adapte etmesi ve bu dışsal krizi yönetmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu, işletmelerin hem itibarlarını olumlu etkileyecek bir unsurdur, hem de ayakta kalmaları açısından bir belirleyicidir. Kriz süreçlerinde işletmelerin kitlelere en hızlı ve kolay ulaşabildikleri mecra ise internet ortamıdır. Dünyada sosyal medya kullanıcısı sayısının her geçen gün artması dikkate alındığında, kurumsal itibar yönetiminin etkili yapılması da önem kazanmaktadır. İncelemede, Capital dergisinin 2019 yılında yaptığı “İş Dünyası’nın En Beğenilen Şirketler” değerlendirmesinde, ilk üçe giren Koç Holding-Arçelik ve Eczacıbaşı’nın Kovid-19 salgınında itibarlarına yönelik sosyal medya kullanımları irdelenmektedir. Çalışma ile işletmelere itibar yönetiminde sosyal medyayı nasıl kullanmaları gerektiğine yönelik fikir vermek, sosyal medyanın kullanımına yönelik yaklaşımları alanyazına sunmak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Aydın, A.F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, S.3(9),s. 78-92.
  • Bayazıt, İ. (2010). Markalar İçin Güçlü, Genç, Dinamik ve Hızlı Bir Yeni Mecra. MediaCat&Brand Age, (22), 63–67.
  • Carmeli, A. ve Tishler, A. (2005). “Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Emprical Investigation of Industrial Enterprises”, Corporate Reputation Review, Vol. 8, No. 1, pp.13-20.
  • Coombs, W. T. (2007). Protecting Organization Reputations During a Crisis: The Development and Application of Situational Crisis Communication Theory. Corporate Reputation Review. 10 (3), 163-176.
  • Boyd, Danah. (2009). "Social Media is Here to Stay... Now What?" Microsoft Research Tech Fest, Redmond, Washington, February 26.
  • Doğu, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., İslamoğlu, G., ve Aydemir, A. T.(2014). Milliyetçi Hareket Partisi'nin Alternatif Mecra Arayışında 2011 Genel Seçimleri ve Twitter Kullanımı. Global Media Journal: Turkish Edition, 4(8):96-124.
  • Fombrun.Charles,(1997). “The Reputational Landscape”, Corporate Reputation Review.s:71.
  • Fombrun, Charles, FOSS Christopher .(2001). How much is a corporate reputation worth? The Gauge:Delahaye Media Link’s Newsletter of Worldwide Communications,14(3)
  • Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınevi
  • Kalafatoğlu, Yiğit.(2010). Elektronik Ortamda İtibar Yönetimi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yüksek Lisans Tezi.
  • Karatepe,Selma. Ozan,Mehmet.(2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Akademik Araştırmalar Dergisi.Cilt:8 Sayı:2
  • Özmelek Taş, N. (2019). Sosyal Medya Ve Çevrimiçi İtibar Yönetimi Kavramları Üzerine Alanyazınsal Bir Değerlendirme, Egemia, 4: 4-22.
  • Ritchie, Brent W.(2004).Chaos, Crises and Disasters: A Strategic Approach to Crisis Management in the Tourism Industry, Tourism Management 25, pp.669-683.
  • Safko, L. (2010). The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. John Wiley & Sons.
  • Sığrı,Ünsal.(2018).Nitel Araştırma Yöntemleri.Beta Yayınları.İstanbul
  • Süllü, Zübeyde. 2019.Kurumsal Markalaşma ve İtiibar Yönetimi Sürecinde Sosyal Medyanın Kullanımı..The Journal of Social Science.Cilt 3.Sayı:6.
  • Yüce,A.Taşdemir,H.(2019) Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü:Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research.Cilt:12,Sayı:63
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sezin San Sungunay

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA San Sungunay, S. (2020). İŞLETMELERİN İTİBAR YÖNETİMİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: TÜRKİYE’DEKİ KORONAVİRÜS SALGINI SÜRECİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 177-189.