Dünyayı, sosyal ve ekonomik anlamda etkileyen Kovid-19 salgını, küresel bir krize neden olmuştur. İşletmelerin bu koşullara kendilerini hızlı bir şekilde adapte etmesi ve bu dışsal krizi yönetmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu, işletmelerin hem itibarlarını olumlu etkileyecek bir unsurdur, hem de ayakta kalmaları açısından bir belirleyicidir. Kriz süreçlerinde işletmelerin kitlelere en hızlı ve kolay ulaşabildikleri mecra ise internet ortamıdır. Dünyada sosyal medya kullanıcısı sayısının her geçen gün artması dikkate alındığında, kurumsal itibar yönetiminin etkili yapılması da önem kazanmaktadır. İncelemede, Capital dergisinin 2019 yılında yaptığı “İş Dünyası’nın En Beğenilen Şirketler” değerlendirmesinde, ilk üçe giren Koç Holding-Arçelik ve Eczacıbaşı’nın Kovid-19 salgınında itibarlarına yönelik sosyal medya kullanımları irdelenmektedir. Çalışma ile işletmelere itibar yönetiminde sosyal medyayı nasıl kullanmaları gerektiğine yönelik fikir vermek, sosyal medyanın kullanımına yönelik yaklaşımları alanyazına sunmak amaçlanmaktadır.
Kurumsal itibar yönetimi Kovid-19 Sosyal Medya Sosyal Sorumluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7 |