GİRESUN ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN “SPOR YÖNETİMİ” KAVRAMI HAKKINDA FAYDASAL ALGILARI
Yıl 2020,
Cilt: 7 Sayı: 10, 58 - 67, 29.10.2020
Aytekin Hamdi Başkan
,
Fatih Özgül
,
Şevki Kolukısa
,
Halil Çolak
,
Asiye Hande Başkan
Öz
Bu çalışmanın amacı; Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin spor yönetimi kavramına ilişkin pozitif algılarını durum araştırması deseni ve alan taraması kullanılarak araştırmaktır. 2019-2020 öğretim yılı Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri üzerinde, toplam 70 gönüllü katılımcı ile yapılmıştır. Araştırma deseni olarak “durum araştırması” ve “alan tarama” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından öğrencilere bir açık uçlu soru (Spor Yönetimi benim için….faydalıdır), bir tanede aktarılmak isteneni pekiştirmek amaçlı örnek istenmiştir(Örneğin;…..). Toplam 62 tane veri elde edilmiş olup, içerik analizi ve uzman görüşüne başvurularak iki kategori altında incelenmiştir. Bu kategoriler “Yönetim Çatışı Altında Spor” ve “Sporcuların Yöneticilerden Bekledikleri” şeklindedir. Araştırma sonucunda sporcuların adil, yandaş olmayan, sporcusunu koruyan ve mesleğinin gerektirdiklerini bilmek vb. gibi niteliklere sahip yöneticiler beklendikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Akpunar, B. (2011). Biliş ve üstbiliş (metabiliş) kavramlarının zihin felsefesi açısından analizi. ınternationalperiodicalforthelanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic. 6(4), 2011, 353-365.
- Bayter, M. ve Alaca, E. (2014). Spor Yöneticiliğinde Bilgi Yönetiminin Önemi. International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 9(2); 1790
- Devecioğlu, S. Çoban, B. Karakaya, Y. (2015). Spor kulüplerinin yönetim modellerinin değerlendirilmesi. Dumlupınar üniversitesi sosyal bilimler dergisi , (31).
- Doğar, Y. (1997). Türkiye’de Spor Yönetimi. Adana: Öz Akdeniz Ofset.
- Eroğlu, E. (2012). Türkiye’de 1990 – 2010 Yılları Arasında Spor Yönetiminde Meydana Gelen Gelişmeler. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek LisansTezi. Malatya.
- Gençlik ve Spor Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2011). 3/6/2011, http://bimer.gsb.gov.tr/Dokuman/4.5.638.pdf
- Gündoğdu, F. & Sunay, H. (2006). Spor yöneticisinde olması gereken nitelikler üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,11 (2) , 53-68.
- Karademir, T. Çoban, B. (2010). Sporun yönetsel yapısında örgütsel adalet kuramına bakış. Beden eğitimi ve spor bilimleri dergisi, 4 (1) , 48-62.
- Koca, C. &Hünük, D. (2016). Spor bilimcilerin nitel araştırma öğrenme ve uygulama sürecindeki deneyimleri. 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 2-5 Kasım 2016.
- Özen, G , Koçak, F , Boran, F , Sunay, H , Gedikli, N . (2012). Türk Spor Yönetimindeki Mevcut Sorunlara İlişkin Akademisyenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi.
- Parlakkılıç, Ş. (2016). Amerika Birleşik Devletleri'nde Uygulanan Spor Yönetim Modellerinin Örgüt Kültürü Açısından İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
- Polat, M. (2014). Beyin temelli öğrenmenin açılımı nedir?. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 2146-9199.
- Sözen, T. (2009). Spor federasyonları yöneticilerinin stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
- Sunay, H , Çaycı, E . (2008). Farklı Futbol Ligi Kategorilerinde Yer Alan Ankara Takımlarının Spor Yöneticisi Niteliklerine İlişkin Görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi , 6 (2) , 45-48.
- Ulubaş, B., Arıkanlı, A. (2004). Yönetim Fonksiyonları ve Yönetici Davranışları. Ankara: Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı.
- Yavuz, Y, Mirzeoğlu. &Kaymakçı, Y. (2018). Türkiye’de Spor Yönetimi Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Analizi. JournalOf Global SportAndEducationResearch, 1(1), 47-63
- Yetim, A., Şenel, Ö., “Türkiye de spor yöneticisi yetiştirme faaliyetlerinin görünümü”. Milli eğitim dergisi, sayı:150, 2001.