Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde sosyal adalete ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmış ve veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Burdur ili Merkez ilçesinde yer alan ilkokullarda görev yapan 50 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin eğitimde sosyal adalete ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri sosyal adaleti; adaletin, hakların ve özgürlüklerin herkese eşit olarak sunulması, fırsat eşitliği ve devletin kişiler arası ayrım yapmaması şeklinde tanımlamışlardır. Sınıf öğretmenleri eğitimde sosyal adaleti ise öğrencilerin okul ve sınıf içerisinde eşit haklara sahip olması ve eğitimcilerin öğrencilere adil yaklaşımı şeklinde tanımlamaktadır. Eğitim öğretimde kullanılan kitapların ücretsiz dağıtılması, başarılı öğrencilere burs, kırtasiye ve kıyafet yardımlarının yapılması, sınıf öğretmenlerine göre Türkiye’de eğitimde sosyal adaletin sağlanması için yapılan önemli uygulamalardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 10 |