Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID 19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 12, 302 - 319, 31.12.2020

Öz

Uzaktan eğitim; zaman ve mekân kısıtlaması olmadan, bilişim teknolojileri ile derslerin canlı olarak işlenebildiği bir eğitim modelidir. COVİD 19 sürecinde eğitim ve öğretimin sürekliliğini sağlamak, okuldan kopuşu önlemek ve uzun süreli öğrenme kayıplarını engellemek amacıyla resmi ve özel tüm okullarda uzaktan eğitim uygulamalarına gidilmiştir. Teknolojik altyapı, ekonomik imkanlar ve coğrafi şartlar bağlamında uzaktan eğitim süreci; televizyon ve/veya radyo yayınları, basılı öğretim materyalleri, çevrimiçi öğretim içerikleri veya etkileşimli canlı dersler gibi imkânlarla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Uzaktan eğitim; çeşitliliği, içeriği, kalitesi, ulaşılabilirliği ve niteliği bağlamında erişilmiş teknolojinin göstergesi olarak çağa ve dijital eğitim içeriklerine uyum sağlayabilme göstergelerinden biri olarak değerlendirilebilir. Dünya var oldukça ortaya çıkabilecek salgınlar kapsamında; fiziki, sosyal ve maddi koşulların kısıtları nedeniyle uzaktan eğitim uygulamalarına yönelim önemli bir gereksinim olarak îzah edilebilir. Pandemi sürecinin devam etmesi halinde, uzaktan eğitim süreci ile ilgili yapılacak çalışmalarının en sağlıklı şekilde yürütülmesi için farklı ülkelerde yapılan uygulamaların incelenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışma Covid-19 salgınından etkilenen bazı ülkelerin uzaktan eğitim sürecindeki faaliyetlerini îzah etmeyi amaçlamıştır. Koronavirüsün ilk ortaya çıktığı ülke olan Çin, İtalya, Fransa, en çok vaka sayısına sahip ABD, Belçika, Hollanda, Finlandiya, Kore, Avusturalya, Singapur, başlangıçta vi¬rüsün toplumdaki doğal yayılımını olağan gören İngiltere ve Tür¬kiye’de gerçekleştirilen faaliyetler üzerinde durulmuştur. Türkiye’de ve dünyada eğitim öğretimin sürdürülebilirliği için uygulanan uzaktan eğitim süreci tüm yönleriyle incelenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ahmet Görkem, E. R., & Ünal, S. (2020). 2019 Koronavirüs Salgını–Anlık Durum ve İlk İzlenimler. Flora, 25,8. bbc.com. , (2020). (13/03/2020 tarihinde Coronavirus: More universities halt teaching and exams. bbc.com: https://www.bbc.com/news/education-51880355 adresinden ulaşılmıştır)
  • Benu, P. (2020, 03 06). Closed colleges, online classes and Corona: What life is like for an Indian student in Italy. edexlive.com: https://www.edexlive.com/news/2020/mar/06/closed-colleges-online-classes-and-corona-what-life-is-like-for-an-indian-student-in-italy-10557.html
  • Caltech University, (2020), (14/05/2020 tarihinde About California Institute of Technology Online Education. Retriwed from caltech.edu: http://online.caltech.edu/ adresinden ulaşılmıştır)
  • Harvard. University, (2020). (15/05/2020 tarihinde About Harvard Retriwed from harvard.edu: https://online-learning.harvard.edu/ adresinden ulaşılmıştır.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik Düşünceleri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Kottasová, I., & Isaac, L. (2020). (03/04/2020 tarihinde Italy shuts all schools over coronavirus outbreak. edition.cnn.com: https://edition.cnn.com/2020/03/04/europe/italy-schools-closures-coronavirus-intl/index.html adresinden ulaşılmıştır)
  • Lau, J., Yang, B., & Dasgupta, R. (2020). (16/06/2020 tarihinde Will the coronavirus make online education go viral? timeshighereducation.com: https://www.timeshighereducation.com/features/will coronavirus-make-online-education-go-viral adresinden ulaşılmıştır.)
  • MEB,(2020). (14/07/2020 tarihinde https://www.meb.gov.tr/turkiye-uzaktan-egitim istatistikleriyle-dijital-dunyanin-listelerini-zorladi/haber/21158/tr adresinden ulaşılmıştır)
  • MIT University, (2020). (13/05/2020 tarihinde About Massachusetts Institute of Technology. Retriwed from mit.edu: https://web.mit.edu/ adresinden ulaşılmıştır)
  • Newby,T.J., Stepich, D.A., Lehman, J.D. ve Russell, J.D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall
  • Stanford University, (2020). (13/03/2020 tarihinde About Stanford, Retriwed from stanford.edu: https://online.stanford.edu/ adresinden ulaşılmıştır)
  • Togoh, I. (2020). (13/05/2020 tarihinde Coronavirus Latest: Italy Shuts All Schools And Universities As Covid-19 Cases Rise. forbes.com: https://www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020/03/04/corona¬ virus-latest-italy-shuts-all-schools-and-universities-as-co¬vid-19-cases-rise/#3160dff73c56 adresinden ulaşılmıştır)
  • Yamamoto, G. T., Özgeldi, M., & Altun, D. (2018). Instructional Developments and Progress for Open and Equal Access for Learning. Open and Equal Access for Learning in School Management (s. 117-143).
  • YÖK, (2020). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. (03/04/2020 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ universitelerde-uygulanacak-uzaktanegitime-iliskin-aciklama.aspx adresinden ulaşılmıştır)
  • YÖK Değerlendirme Raporu, Uzaktan Eğitime Yönelik Değerlendirme 2020. (04/05/2020 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelikdegerlendirme.aspx adresinden ulaşılmıştır)
  • SME, (2020). Signapore Minister Education 2020. (16/06/2020 tarihinde https://www.moe.gov.sg/news/press-releases/mid-year-holidays-brought-forward-as-schools-adjust-academic-calendar-institutes-of-higher-learning-to-extend-home-based-learning adresinden ulaşılmıştır)
  • SME, (2020). Signapore Minister Education 2020. (20/06/2020 tarihinde https://www.moe.gov.sg/faqs-covid-19-infection adresinden ulaşılmıştır) (10 Temmuz 2020 12:32'de erişilmiştir.)
  • Fransa Milli Eğitim ve Gençlik Spor Bakanlığı, (2020). (17/06/2020 tarihinde https://www.education.gouv.fr/ ve https://www.gouvernement.fr/le-ministere-de-l-education-nationale adreslerinden ulaşılmıştır)
  • İtalya Hükümeti Eğitim Bakanlığı Üniversite ve Araştırma Bakanlığı, (2020). (10/07/2020 tarihinde www.miur.gov.it adresinden ulaşılmıştır)
  • İtalya Hükümeti Eğitim Bakanlığı Üniversite ve Araştırma Bakanlığı, (2020). (16/06/2020 tarihinde https://www.miur.gov.it/web/guest/home adresinden ulaşılmıştır)
  • Galler Hükümeti (2020). (17/06/2020 tarihinde https://gov.wales/written-statement-covid-19-recovery-phase-planning-operation-schools adresinden ulaşılmıştır)
  • Finlandiya Eğitim ve Kültür Bakanlığı, (2020). (17/06/2020 tarihinde https://minedu.fi/en/the-impact-of-coronavirus-on-education-and-culture adresinden ulaşılmıştır)
  • yle.fi, (2020). (17/07/2020tarihinde https://yle.fi/uutiset/osasto/news/govt_finnish_schools_to_gradually_reopen_on_may_14/11329714 adresinden ulaşılmıştır)
  • Sally Weale, (2020). (03/07/2020 tarihinde https://www.theguardian.com/education/2020/apr/29/coronavirus-schools-across-england-reopen-phases-education-secretary-gavin-williamson adresinden ulaşılmıştır)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurhüda Sözen

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Sözen, N. (2020). COVID 19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 302-319.