Uzaktan eğitim; zaman ve mekân kısıtlaması olmadan, bilişim teknolojileri ile derslerin canlı olarak işlenebildiği bir eğitim modelidir. COVİD 19 sürecinde eğitim ve öğretimin sürekliliğini sağlamak, okuldan kopuşu önlemek ve uzun süreli öğrenme kayıplarını engellemek amacıyla resmi ve özel tüm okullarda uzaktan eğitim uygulamalarına gidilmiştir. Teknolojik altyapı, ekonomik imkanlar ve coğrafi şartlar bağlamında uzaktan eğitim süreci; televizyon ve/veya radyo yayınları, basılı öğretim materyalleri, çevrimiçi öğretim içerikleri veya etkileşimli canlı dersler gibi imkânlarla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Uzaktan eğitim; çeşitliliği, içeriği, kalitesi, ulaşılabilirliği ve niteliği bağlamında erişilmiş teknolojinin göstergesi olarak çağa ve dijital eğitim içeriklerine uyum sağlayabilme göstergelerinden biri olarak değerlendirilebilir. Dünya var oldukça ortaya çıkabilecek salgınlar kapsamında; fiziki, sosyal ve maddi koşulların kısıtları nedeniyle uzaktan eğitim uygulamalarına yönelim önemli bir gereksinim olarak îzah edilebilir. Pandemi sürecinin devam etmesi halinde, uzaktan eğitim süreci ile ilgili yapılacak çalışmalarının en sağlıklı şekilde yürütülmesi için farklı ülkelerde yapılan uygulamaların incelenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışma Covid-19 salgınından etkilenen bazı ülkelerin uzaktan eğitim sürecindeki faaliyetlerini îzah etmeyi amaçlamıştır. Koronavirüsün ilk ortaya çıktığı ülke olan Çin, İtalya, Fransa, en çok vaka sayısına sahip ABD, Belçika, Hollanda, Finlandiya, Kore, Avusturalya, Singapur, başlangıçta vi¬rüsün toplumdaki doğal yayılımını olağan gören İngiltere ve Tür¬kiye’de gerçekleştirilen faaliyetler üzerinde durulmuştur. Türkiye’de ve dünyada eğitim öğretimin sürdürülebilirliği için uygulanan uzaktan eğitim süreci tüm yönleriyle incelenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 12 |