Tarih Öğretimi İnsan Hakları Eğitimi Dijital Vatandaşlık Unutulma Hakkı
Tarih Öğretimi İnsan Hakları Eğitimi Dijital Vatandaşlık Unutulma Hakkı
Tarih Öğretimi İnsan Hakları Eğitimi Dijital Vatandaşlık Unutulma Hakkı
Yurttaşlık bilgisi ve insan hakları eğitimi ihtiyacı, dünyanın değişik ülkelerinde kendilerine özgü bir şekilde karşılanmaktadır. 21. yüzyılın ilk çeyreğinin tamamlanmak üzere olduğu bugünlerde ise sözü edilen konulara dair çerçeve, dijital teknoloji alanındaki gelişmelerin yansımaları, devletin yurttaşla ilişkilerine yansımalarının sonucu olarak artık dijital vatandaşlık ve dijital vatandaşlık eğitimi şeklinde belirmektedir. Dijital teknoloji kullanılarak üretilen sosyal medya türevleri ve internet gazeteleri bu noktada dikkate alınması gereken dijital ortamlar olarak söylenebilir. Pek tabii olarak sürekli inşa edilen bir alan olan yurttaşlık ve insan hakları eğitiminin daha da genişlemesine yol açan dijital yansımalardan ilgili öğretim programları da etkilenmektedir. Bu bağlamda dijital vatandaşın bir hakkı olarak yeni düzenlenen unutulma hakkının öğretim programlarına yansıması gerekliliğini ortaya koymak amacıyla yapılan bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden genel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma yürütülürken kitap, makale, rapor, MEB öğretim programları ve dijital ortamda ulaşılan diğer yayın ve dokümanlardan istifade edilmiştir. Nihayetinde unutulma hakkının erken yaşlarda farkına varılmasının önemli olduğu belirtilmelidir. Çocuğun kendi iradesi dışında dijital platformlarda yer almasına karşı yetişkin olduğunda özgür iradesini kullanabilmesi önemlidir. Ayrıca yurttaşın bir hak olarak da bu bilgiye ulaşmasının sağlanması beklenir. Bu nedenlerle unutulma hakkının öğretim programlarında yer alması gerekliliği sonucuna varılmıştır.
Tarih Öğretimi İnsan Hakları Eğitimi Yurttaşlık Eğitimi Dijital Vatandaşlık Unutulma Hakkı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |