Bu makale, organik kimya öğretiminde ingilizce iletişim sürecinde iletişimsel yeterliliğin oluşumu çalışmasına ayrılmıştır. Araştırma çalışmasında iletişimsel yeterliliğin bileşenleri belirlenmiş ve oluşumu için eğitim sisteminin etkili platformları kullanılmıştır. Yabancı dilde iletişimsel yeterliliğin oluşmasında çeşitli yollar göz önünde bulundurularak, dijital eğitim sisteminin uygulanmasını sağlayan ilkelere ve iletişimsel yeterliliğin oluşmasına katkıda bulunan dijital platformlara dikkat edilmiştir. İletişimsel yeterliliğin oluşumu ve gelişim süreci, İngilizce öğrenme gereksinimlerinin ana parçasıdır. Makale, eğitim sistemindeki platformların olanaklarını ve özelliklerini tartışıyor. Önerilen platformlar kullanılarak, organik kimyada bir dizi alıştırma derlendi. Deney sırasında, bir dizi egzersiz test edildi ve analizin sonuçları açıklandı. Deneyin sonuçlarına göre, eğitim içeriği çerçevesinde öğrencilerin İngilizce keyfi iletişim kurma yeteneğinin oluşması, dijital eğitim platformlarının yüksek kalitede uygulandığını göstermektedir. Ayrıca eğitim sisteminde çeşitli platformların kullanılması, dil iletişimsel yeterliliğinin oluşturulmasında etkili bir yoldur. Eğitim sürecinde dijital teknolojilerin kullanılması dersin içeriği üzerinde büyük bir etkiye sahiptir, çünkü platform desteği aracılığıyla bir ödevin sunulması öğrencilere şu konularda yardımcı olur: zamanı rasyonel kullanma, eğitim materyalini ilgiyle algılama ve dil yeterliliği oluşturma, yeni fırsatlar açma hem öğretmen hem de öğrenci için.
iletişimsel yeterlilik dijital teknoloji eğitim sistemi platform çalışma materyali
This article was devoted to the study of the formation of communicative competence in the process of communication in English in teaching organic chemistry. In the research work, the components of communicative competence were determined, and effective platforms of the education system were used for its formation. Considering various path of forming foreign language communicative competence, attention was paid to the principles that enable the implementation of the digital education system and digital platforms that contribute to the formation of communicative competence. The process of formation and development of communicative competence is the main part of the requirements for learning English. In the article the possibilities and features of platforms in the education system are considered. Applying the proposed platforms, a set of tasks on the affair of organic chemistry was compiled. A set of exercises was tested during the experiment, and the results of the analysis were described. According to the results of the experiment, the formation of students' ability to communicate voluntarily in English within the framework of educational content indicates the high-quality implementation of digital educational platforms. In addition, the use of various platforms in the educational system is an effective way to form language communicative competence. The use of digital technologies in the educational process has a great impact on the content of the lesson, because submitting a task through the platform supports: to rationally use time, assists students to perceive educational material with interest and form language competence, opening up new opportunities for both the teacher and the student.
communicative competence digital technology education system platform study material
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: Prof. Dr. RASKUL IBRAGIMOV Özel Sayısı |