Her alanda olduğu gibi toplumların kültürünü oluşturan öğelerden biri olarak edebiyat alanında da son yüz yıl içerisinde genelden özele doğru bir branşlaşma meydana gelmiştir. Buna paralel olarak Arap edebiyatı içinde çocuk edebiyatına dair ilgi de artarak sahadaki çalışmalar fiilen bir hayli çoğalmış, hatta bu tür çalışmalar başta ödül olmak üzere çeşitli araçlarla desteklenmiştir. Bu araştırmada, Süleyman İsa örneklemesi ile Suriye'deki çocuk edebiyatının betimsel olarak incelenmesi hedeflenmiştir. Saha örnekleri çok olmasına rağmen genelde Arap dünyası, özelde ise Suriye’deki çocuk edebiyatı üzerine Türkiye’de yeterli araştırma yapılmaması araştırmanın temel saikleri arasında yer almaktadır. Kaynak taraması yapılarak nitel araştırma yöntemi ile ortaya çıkarılan araştırmanın temel metodolojisi öncelikle Suriye'de çocuk edebiyatının ortaya çıkışı, gelişimi, önemi ve hedeflerine değinme, Suriye'de çocuk edebiyatının karşılaşmış olduğu bazı sorunları dile getirme ve son aşamada Süleyman İsa örneklemesi ile nesnelleştirme üzerine kurulmuştur. Araştırmada, Suriye’deki çocuk edebiyatının altmışlı yıllardan itibaren öncelikle eğitim bakanlığı bünyesindeki okullarda milli duyguları harekete geçiren şiir, marş ve hikaye düzeyinde başladığı ve zamanla medya araçlarının yaygınlaşmasıyla çocuk tiyatrosu ile diğer alanlarda da gelişme gösterdiği sonucuna varılmıştır. Suriye’deki çocuk edebiyatının ve şiirinin duayeni olarak gösterilen Süleyman İsa’nın da özellikle şiir ve marşlarında çocuktaki milli duyguları aşılamaya ve onun psikolojik ihtiyaçlarına, zaman zaman da Filistin sorunu gibi Arap aleminde yaşanan güncel sorunlara odaklandığı görülmüştür.
Birincil Dil | Arapça |
---|---|
Konular | Çocuk Edebiyatı |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |