Afetler ve acil durumlar çok yönlü olup insan yaşamında sosyolojik, ekonomik ve psikolojik krizlere neden olabilmektedir. Bu krizlerle kimi bireyler yaşamları süresince karşılaşmazken, kimi bireyler ise pek çok kez olumsuz yönde deneyimlemektedirler. Özellikle itfaiyeciler, güvenlik güçleri, sağlık çalışanları, sosyal çalışmacılar vs. meslek grupları krizlerin merkezinde yer almaktadırlar.
İtfaiye hizmetleri genel olarak kriz durumlarında can ve mal kaybının önlenmesine yönelik faaliyetlerinin bütünüdür. Diğer taraftan itfaiye çalışanlarının krizlerin merkezinde olmalarından dolayı psikolojik olarak olumsuz etkilenmeleri söz konusu olmaktadır. İtfaiyecilerin afet ve acil durumlarda kazazede ve afetzedelere müdahaleleri önemli işleve sahip olmasının yanı sıra yalnız başına yeterli olmamaktadır. Nitekim itfai olayların karmaşıklığı ve çeşitliliği (Yangın, deprem, sel, intihara teşebbüs, sıkışmalı trafik kazaları vb.) krize maruz kalanlara psikolojik müdahale boyutuyla eksik kalmaktadır. Ayrıca krize tanıklık eden itfaiye çalışanlarının da bu yönde sosyal çalışmacıların kriz temelli müdahalelerine gereksinimini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle; çalışmada pek çok bilimin referans aldığı kriz kuramı çerçevesinde itfaiye çalışanları ve sosyal çalışmacıların afet ve acil durumlarda krizlere müdahale yaklaşımları, gereksinimleri ve karşılıklı bağımlılıkları vurgulanmıştır.
Çalışmayı ekte sunuyorum. Saygılarımla.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |