Ambalaj ilk çağlardan bu yana depolama ve koruma amacıyla kullanılmıştır. Ambalaj tasarımı ise pazarlama için hedef kitlenin beklentisine göre değişiklik gösterir. Ambalaj tasarımında, Minimalizm’in yalınlık etkisiyle birlikte tasarımlarda anlaşılır, sade ve alıcıyı harekete geçiren kalıcılığı yüksek ürünler çıkarılmaya çalışılmaktadır. Çalışmada Minimalizm’in grafik tasarımın önemli dallarından biri olan ambalaj tasarımına etkisine cevap aranmıştır. Yapılan pazarlama çalışmalarında üründeki ambalajın ürün albenisini direk etkilediği görülmektedir. Ambalajın ebadı, biçimi, ağırlığı kullanılan renkler ve hâkim renk ambalajdaki kullanılan yazının türü, boyutu, espası, ambalajın kullanılan renk sayısı, canlılık veya matlık gibi birçok etmen müşteri albenisini etkilemekte kullanılır. Üreticilerin gösterişli, canlı, karışık ambalaj tasarımlarından sade, mat ve belirgin ambalajlara yönelmesi beraberinde ambalaj tasarımında minimalist yaklaşım getirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |