Teknolojinin hızlı gelişimi ile yapay zekâ gün geçtikçe hayatımızda daha çok yer almaya başlamıştır ve kullanım alanları artmıştır. Günümüzde sağlık sektöründen eğlence sektörüne kadar pek çok alanda yapay zekâ kullanılmaktadır. Öyle ki eğlence sektöründe sanal idoller oluşturulmaya başlanmıştır.
İzleyiciler, duygularına hitap edebilen medya karakteri ile bağ kurabilmektedirler. Eğlence endüstrisinin rekabet ortamında, sanatçıların yeteneklerinin yanı sıra hayranları ile kuracağı derin bağ önem arz etmektedir.
Buradan yola çıkarak bu araştırmada, yapay zekâ idollerinin ile hayranlar arasındaki para-sosyal ilişkiyi incelenmiştir. Araştırmada, Plave grubu üzerinden incelemeler yapılmıştır. Netnografi yöntemi ile grubun YouTube kanalındaki içerikleri ve bunlara gelen yorumlar incelenmiştir.
Araştırma sonucunda sanal karakterler ile para-sosyal ilişki kurulabildiği gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |