In this study, it is aimed to determine the differences of the students who are educated at
different socio-economic level by taking the motivation and modeling concepts of the reading,
reading habit processes of the primary school fourth graders.
Within the scope of the study, a total of 93 student questionnaires were administered at
one of the schools located in Çankaya, Altındağ and Keçiören districts of Ankara. There is no
meaningful difference in terms of the factors taken up.
According to the results obtained in the study, it was determined that the students who
had different socio-economic levels had different reading and reading habits processes and
that the students who were educated in each of the provinces had similar reading and reading
habits. In the process of acquiring reading habits, a model of each student's sample is also
among those obtained as motivating and motivating them in the reading process.
1700 years from the invention, it opened the way for inventions that would change the
world and became a source of inspiration.
Akca, Ç. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada türkçe öğretmenlerinin rolü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
AKYOL, H. (2005).Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Aytaş, G. (2005). “Okuma eğitimi”. G. Ü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3) 461-469.
Demirdöven, İ. H. (1991). Model kavramı ve Karl R. Popper’ın platon eleştirisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Duran, E. ve Sezgin, B. (2012). İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve ilgilerinin belirlenmesi.Turkish Studies 7(4) 1449-1462.
Gökçek, H. (2006). Çalışanların performans değerlendirmesinde tutumun etkisi: Tutum ölçekleri ile ilgili bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Işıksaçan, T. (2013). Etkili motivasyon pozitif düşüncenin sihirli gücü. İstanbul: Kum Saati Yayınları.
Koç, S. ve Müftüoğlu, G. (2008). Dinleme ve okuma öğretimi. 20 Mart 2015 tarihinde www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/2277/ unite04.pdf adresinden erişildi.
Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. Ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9 (2), 431 – 465.
Özsoy, P. (2014) İlkokul öğretmenlerinin iç motivasyon ve görev performanslarinin il eğitim denetmenlerinin uyguladiklari denetim yaklaşimlari açisindan incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Instrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54-67.
Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma, okuma alışkanlığı süreçlerinin motivasyon ve model alma kavramları çerçevesinde ele alınarak farklı sosyoekonomik düzeyde eğitim alan öğrencilerin farklılıklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında Ankara’nın Çankaya, Altındağ ve Keçiören ilçelerinde yer alan okullardan birer tanesinde toplam 93 öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen verilen ele alınan unsurlar açısından çok anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Çalışmada elde edilen verilere göre sosyo-ekonomik düzeyleri farklı olan öğrencilerin okuma ve okuma alışkanlığı süreçlerinin farklı olmadığı her ilçede eğitim gören öğrencilerin okumayı sevdikleri ve okuma alışkanlıklarının olduğu tespit edilmiştir. Okuma alışkanlığı kazanma aşamasında her öğrencinin örnek aldığı bir model aynı zamanda okuma sürecinde onları motive eden kişi ve kişiler olduğu da elde edilen veriler arasındadır
Akca, Ç. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada türkçe öğretmenlerinin rolü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
AKYOL, H. (2005).Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Aytaş, G. (2005). “Okuma eğitimi”. G. Ü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3) 461-469.
Demirdöven, İ. H. (1991). Model kavramı ve Karl R. Popper’ın platon eleştirisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Duran, E. ve Sezgin, B. (2012). İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve ilgilerinin belirlenmesi.Turkish Studies 7(4) 1449-1462.
Gökçek, H. (2006). Çalışanların performans değerlendirmesinde tutumun etkisi: Tutum ölçekleri ile ilgili bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Işıksaçan, T. (2013). Etkili motivasyon pozitif düşüncenin sihirli gücü. İstanbul: Kum Saati Yayınları.
Koç, S. ve Müftüoğlu, G. (2008). Dinleme ve okuma öğretimi. 20 Mart 2015 tarihinde www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/2277/ unite04.pdf adresinden erişildi.
Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. Ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9 (2), 431 – 465.
Özsoy, P. (2014) İlkokul öğretmenlerinin iç motivasyon ve görev performanslarinin il eğitim denetmenlerinin uyguladiklari denetim yaklaşimlari açisindan incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Instrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54-67.
Ülger, D. K. (2015). Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi(1), 18-43.
AMA
Ülger DK. Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği. ASJ. Haziran 2015;(1):18-43.
Chicago
Ülger, Duygu Kevser. “Motivasyon Ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Haziran 2015): 18-43.
EndNote
Ülger DK (01 Haziran 2015) Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 1 18–43.
IEEE
D. K. Ülger, “Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği”, ASJ, sy. 1, ss. 18–43, Haziran 2015.
ISNAD
Ülger, Duygu Kevser. “Motivasyon Ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Haziran 2015), 18-43.
JAMA
Ülger DK. Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği. ASJ. 2015;:18–43.
MLA
Ülger, Duygu Kevser. “Motivasyon Ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2015, ss. 18-43.
Vancouver
Ülger DK. Motivasyon ve Model Alma Kavramlarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etkisi: Ankara Örneği. ASJ. 2015(1):18-43.