Bu çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ; iletişim becerileri
ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak duygusal zekâ, ileti-
şim becerileri ve akademik başarı düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında duygusal zekâyı ölçmek için Chan (2004 ve 2006)
tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçek toplam on iki ifadeden oluşmaktadır.
Araştırma kapsamında iletişim becerilerini ölçmek için, Korkut (1996) tarafından geliş-
tirilmiş iletişim becerileri değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek toplam yirmi beş
ifadeden oluşmaktadır. Ayrıca araştırma değişkenlerinin, üniversite öğrencilerinin akademik
başarıları ile ilişkilerini tespit edebilmek için öğrencilerin genel not ortalamalarını
öğrenmeye yönelik anket çalışmasında bir soruya yer verilmiştir. Araştırma sonucunda,
duygusal zekâ ve iletişim becerileri ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmıştır. Ayrıca duygusal zekâ boyutlarından olan duygusal yönetimin, empatik duyarlılığın,
duyguların pozitif kullanımının iletişim becerileri üzerine istatistiksel olarak
anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekâ boyutlarından olan duygusal de-
ğerlendirmenin, duygusal yönetimin, empatik duyarlılığın, duyguların pozitif kullanımı-
nın akademik başarı düzeyi üzerine istatistiksel olarak bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca duygusal zekâ düzeyinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği de
tespit edilmiştir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 3 |
ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.