Bu çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ; iletişim becerileri
ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak duygusal zekâ, ileti-
şim becerileri ve akademik başarı düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında duygusal zekâyı ölçmek için Chan (2004 ve 2006)
tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçek toplam on iki ifadeden oluşmaktadır.
Araştırma kapsamında iletişim becerilerini ölçmek için, Korkut (1996) tarafından geliş-
tirilmiş iletişim becerileri değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek toplam yirmi beş
ifadeden oluşmaktadır. Ayrıca araştırma değişkenlerinin, üniversite öğrencilerinin akademik
başarıları ile ilişkilerini tespit edebilmek için öğrencilerin genel not ortalamalarını
öğrenmeye yönelik anket çalışmasında bir soruya yer verilmiştir. Araştırma sonucunda,
duygusal zekâ ve iletişim becerileri ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmıştır. Ayrıca duygusal zekâ boyutlarından olan duygusal yönetimin, empatik duyarlılığın,
duyguların pozitif kullanımının iletişim becerileri üzerine istatistiksel olarak
anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekâ boyutlarından olan duygusal de-
ğerlendirmenin, duygusal yönetimin, empatik duyarlılığın, duyguların pozitif kullanımı-
nın akademik başarı düzeyi üzerine istatistiksel olarak bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca duygusal zekâ düzeyinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği de
tespit edilmiştir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015, Cilt 2, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { assam358459, journal = {ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi}, issn = {2148-5879}, address = {Yakuplu Mahallesi Hürriyet Bulvarı Newport Sitesi No: 155 1. Blok Kat 7 D.55 Beylikdüzü İstanbul}, publisher = {Adaleti Savunanlar Stratejik Araştırmalar Merkezi Derneği}, year = {2017}, volume = {2}, number = {3}, pages = {45 - 58}, title = {DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA}, key = {cite}, author = {Taşlıyan, Mustafa and Hırlak, Bengü and Harbalıoğlu, Melda} } |
APA | Taşlıyan, M. , Hırlak, B. & Harbalıoğlu, M. (2017). DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA . ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi , 2 (3) , 45-58 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/assam/issue/32282/358459 |
MLA | Taşlıyan, M. , Hırlak, B. , Harbalıoğlu, M. "DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA" . ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 2 (2017 ): 45-58 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/assam/issue/32282/358459> |
Chicago | Taşlıyan, M. , Hırlak, B. , Harbalıoğlu, M. "DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA". ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 2 (2017 ): 45-58 |
RIS | TY - JOUR T1 - DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA AU - Mustafa Taşlıyan , Bengü Hırlak , Melda Harbalıoğlu Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 58 VL - 2 IS - 3 SN - 2148-5879- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA %A Mustafa Taşlıyan , Bengü Hırlak , Melda Harbalıoğlu %T DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA %D 2017 %J ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi %P 2148-5879- %V 2 %N 3 %R %U |
ISNAD | Taşlıyan, Mustafa , Hırlak, Bengü , Harbalıoğlu, Melda . "DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA". ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 2 / 3 (Haziran 2017): 45-58 . |
AMA | Taşlıyan M. , Hırlak B. , Harbalıoğlu M. DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA. ASSAM-UHAD. 2017; 2(3): 45-58. |
Vancouver | Taşlıyan M. , Hırlak B. , Harbalıoğlu M. DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi. 2017; 2(3): 45-58. |
IEEE | M. Taşlıyan , B. Hırlak ve M. Harbalıoğlu , "DUYGUSAL ZEKÂ, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BİR UYGULAMA", ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, c. 2, sayı. 3, ss. 45-58, Haz. 2017 |