Bu çalışma, Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde çalışan öğretim elemanlarının
performansını artırmak için motivasyonun rolünü belirlemeyi amaçlanmıştır.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde uygulanan motivasyon sistemi hakkında
akademisyenlerin görüşlerine başvurulması amacıyla anket uygulamıştır.
Motivasyon hakkında bilgi almak için, belli bir oranda farklı kademelerdeki
akademisyenlerden yararlanılmıştır. Araştırmada
115 akademisyenin görüşünden faydalanılmıştır. Yapılan 115 anketin %87’sinden
dönüş alınmıştır. Araştırmanın veri analizinde SPSS programı kullanılmıştır.
Yapılan
anket, maddi ve manevi motivasyonun akademisyelerin performansına etkilerini
saptamayı amaç edinmiştir. Bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar, tek başına
değerlendirildiğinde; maddi motivasyonun akademiyenlerin öğretim performansına
etkisinin olduğunu, bununla birlikte, manevi motivasyonun etkisinin daha yüksek
olduğunu göstermektedir. Maddi ve manevi motivasyon birlikte
değerlendirildiğinde, maddi motivasyonun anlamlı bir etkisinin olmadığı, manevi
motivasyonun ise etkisinin bulunduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, maddi ve manevi
motivasyona ilaveten, maaşın akademisyenin tüm ihtiyaçlarını karşılamadığı,
akademisyenlerin aldığı maaşın yaptığı işe yeterli olmadığı, işteki terfi
sistemi ve maaş artırımının yeterli olmadığı ve akademisyenlerin çoğunluğunun
idari görevlerde yer almak istemedikleri yapılan analizler sonucu tespit
edilmiştir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 4, Sayı 9 |
Bibtex | @araştırma makalesi { assam369845, journal = {ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi}, issn = {2148-5879}, address = {Yakuplu Mahallesi Hürriyet Bulvarı Newport Sitesi No: 155 1. Blok Kat 7 D.55 Beylikdüzü İstanbul}, publisher = {Adaleti Savunanlar Stratejik Araştırmalar Merkezi Derneği}, year = {2017}, volume = {4}, number = {9}, pages = {24 - 42}, title = {AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ}, key = {cite}, author = {Erkan, Birol and Almachi, Saleh} } |
APA | Erkan, B. & Almachi, S. (2017). AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ . ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi , 4 (9) , 24-42 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/assam/issue/33151/369845 |
MLA | Erkan, B. , Almachi, S. "AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ" . ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 4 (2017 ): 24-42 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/assam/issue/33151/369845> |
Chicago | Erkan, B. , Almachi, S. "AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ". ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 4 (2017 ): 24-42 |
RIS | TY - JOUR T1 - AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ AU - Birol Erkan , Saleh Almachi Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 24 EP - 42 VL - 4 IS - 9 SN - 2148-5879- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ %A Birol Erkan , Saleh Almachi %T AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ %D 2017 %J ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi %P 2148-5879- %V 4 %N 9 %R %U |
ISNAD | Erkan, Birol , Almachi, Saleh . "AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ". ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi 4 / 9 (Aralık 2017): 24-42 . |
AMA | Erkan B. , Almachi S. AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ. ASSAM-UHAD. 2017; 4(9): 24-42. |
Vancouver | Erkan B. , Almachi S. AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi. 2017; 4(9): 24-42. |
IEEE | B. Erkan ve S. Almachi , "AKADEMİSYENLERİN ÖĞRETİM PERFORMANSLARINI GELİŞTİRMESİNDE MOTİVASYONUN ROLÜ", ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, c. 4, sayı. 9, ss. 24-42, Ara. 2017 |