Bu çalışmadaki amaç
Cumhuriyet’in ilan edilmesinden sonra 1960 yılına kadar olan dönem içerisinde
Hakkari’de eğitim ve öğretimin gelişimini ortaya koymaktır. Aynı zamanda bu
çalışma ile tek parti ve çok partili dönemlerde eğitim alanındaki gelişmeler
Doğu illeri ile Hakkari arasında kıyaslamalar yapılarak ortaya konulmaktadır.
Cumhuriyet’in ilk dönemlerinde her ne kadar eğitime verilen maddi destek düşük
seviyelerde olsa da eğitim eksikliği Halkevleri, millet mektepleri ve gezici
kurslarla takviye edilmeye çalışıldı. Bu gayretler sonucunda nüfus sayımlarında
okuma yazma bilme oranlarının bir önceki sayımlara göre artış gösterdiği
görülmektedir. 1950 yılının başlangıcından itibaren Devlet desteğiyle beraber okullaşma
oranı artmasına rağmen her dönemde karşılaşılan öğretmen eksiğine tam anlamıyla
çözüm bulunamadı. Bu çalışmada arşiv belgelerinden, istatistik yıllıklarından,
resmi ve yerel gazetelerden ve ikincil kaynaklardan faydalanıldı.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |
ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.