Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİSİ ETKİLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR KAMU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 5, 117 - 133, 31.12.2020

Öz

Diğer örgütler gibi üniversiteler de Covid-19 krizini yönetmek için strateji ve teknikler geliştirmelidir. Etkili kriz yönetimi, mevcut strateji ve uygulamalardan kaynaklanan çıktıların amaçlanan hedeflere yakınlığının değerlendirilmesini gerektirir. Böylece kriz yönetiminin kalitesi ölçülecektir. Bu araştırma, Covid-19 salgınının ilk aylarında üniversite son sınıf öğrencilerinin karşılaştığı zorlukların bir resmini çekmeyi ve üniversitelerin mevcut aksaklıkları ortadan kaldırmasına ve buna göre alternatif stratejiler geliştirmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda araştırma, üniversitelerin hızla hayata geçirmek zorunda kaldığı çevrimiçi modellerden öğrencilerin nasıl etkilendiğini inceleyerek üniversitelere çok boyutlu olarak özgün bir değerlendirme sunmaktadır. Güncel sorunları tespit ederek öğrenen akademik örgütler için alternatif çözümlerin geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenleri kullanılmış, verilerin analizinde nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinde yapılan araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 13 öğrenci katılmıştır. Çok sayıda bulgu arasında en çarpıcı olanlar, senkronize sınıfların yokluğu, forum sistemi, sistem arayüzü ve proje / ev ödevi uygulama sorunları ile ilişkilidir.

Kaynakça

  • Alon, . T, Matthias D. & Olmstead-Rumsey J. & M. Tertilt, (2020). The Impact of COVID-19 on Gender Equality, Ön Rapor. https://www.nber.org/papers/w26947
  • Andersen, A. & Hansen, E.; & Johannesen, N. & S., Adam (2020) Consumer Responses to the COVID-19 Crisis: Evidence from Bank Account Transaction Data. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3609814
  • Burgess, S. ve Sievertsen, H. (2020). https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education Erişim Tarihi: 25.03.2020
  • Cao, W. & Fang, Z. & Hou, G. & Han, M. & Xu, X. & Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934.
  • Chinazzi, M. & Davis, J.T. & Ajelli, M. & Gioannini, C. &Litvinova, M. & Merler, S. & Pastore Y Piontti, A. & Mu, K. & Rossi, L. & Sun, K. (2020). The effectof travel restrictions on the spread of the2019novel coronavirus (COVID-19) outbreak. https://doi.org/10.1101/2020.02.09.20021261
  • Dimov, D. & Shepherd& D. A. & Sutcliffe, K. M. (2007). Requisite expertise, firm reputation, and status in venture capital investment allocation decisions. Journal of Business Venturing, 22: 481-502.
  • DSÖ(2020).https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10 Erişim tarihi: 20.03.2020
  • Fernandes, N (2020). Economic Effects of Coronavirus Outbreak (COVID-19) on the World Economy. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3557504
  • Fombrun, C. (1996), Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, HBS Press, Boston, MA.
  • Fombrun, Charles J. ve Cees B. M. van Riel (1997). The Reputational Landscape, Corporate Reputation Review, 1 (1/2), 5-13.
  • Garvin, David A. (1993), Building a Learning Organization, Harvard Business Review, July-August, ss. 75-85.
  • Guerrieri, V. & Lorenzoni, G. & Straub, L. & Werning, I. (2020). Macroeconomic Implications of COVID-19: Can Negative Supply Shocks Cause Demand Shortages? (April 2, 2020). University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper No. 2020-35, http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3570096
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar I-II. Cilt (5. Basım). İstanbul: Yayın Odası.
  • Öneren, M. (2008), İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, s163-178.
  • Rose S. Medical Student Education in the Time of COVID-19. JAMA (2020). https://doi.org/10.1001/jama.2020.5227
  • Saraç, Y., (2020). 18 Mart 2020 Tarihli Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • Tağraf, H. ve Arslan, N.T. (2003). Kriz oluşum süreci ve kriz yönetiminde proaktif yönetim. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.(4-1).
  • Tutar, H.(2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. İstanbul: Hayat Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri.
  • Watkins, K. & Marsick, V.,(1993). Sculptring The Learning Organization. San Francisco: Jossey- Bass.
  • YÖK (2020). Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme notu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yüncü, V. & Pasaoglu Bas, D. & Fidan, Ü. (2017). "Deception or Illusion ?," Economics and Applied Informatics, Dunarea de Jos University of Galati, Faculty of Economics and Business Administration, issue 1, pages 5-11.

EXPLORING THE IMPACT OF THE COVID-19 OUTBREAK IN THE CONTEXT OF CRISIS MANAGEMENT: THE CASE OF A PUBLIC UNIVERSITY

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 5, 117 - 133, 31.12.2020

Öz

Universities, like other organizations, need to develop strategies and techniques to manage the Covid-19 crisis. Effective crisis management requires an assessment of the proximity of the outputs resulting from current strategies and practices to the intended targets. Thus, the quality of crisis management will be measured. The paper aims to take a picture of the challenges faced by senior university students during the first months of the Covid-19 pandemic and help universities eliminate the disruptions and develop alternative strategies accordingly. Within this context, the research provides a unique assessment for academic organizations in multiple dimensions by examining how the students are affected by the online models that universities have to put into practice rapidly. It aims to contribute to the development of alternative solutions for learning academic organizations by identifying current problems. Qualitative research patterns were used in the study and qualitative research techniques were used in the analysis of the data. 13 students within the spring term of the 2019-2020 academic year participated in the research carried out at a public university. Among the numerous findings, the most striking ones are associated with the absence of synchronous classes, the forum system, the system interface, and the project/homework implementation problems.

Kaynakça

  • Alon, . T, Matthias D. & Olmstead-Rumsey J. & M. Tertilt, (2020). The Impact of COVID-19 on Gender Equality, Ön Rapor. https://www.nber.org/papers/w26947
  • Andersen, A. & Hansen, E.; & Johannesen, N. & S., Adam (2020) Consumer Responses to the COVID-19 Crisis: Evidence from Bank Account Transaction Data. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3609814
  • Burgess, S. ve Sievertsen, H. (2020). https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education Erişim Tarihi: 25.03.2020
  • Cao, W. & Fang, Z. & Hou, G. & Han, M. & Xu, X. & Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934.
  • Chinazzi, M. & Davis, J.T. & Ajelli, M. & Gioannini, C. &Litvinova, M. & Merler, S. & Pastore Y Piontti, A. & Mu, K. & Rossi, L. & Sun, K. (2020). The effectof travel restrictions on the spread of the2019novel coronavirus (COVID-19) outbreak. https://doi.org/10.1101/2020.02.09.20021261
  • Dimov, D. & Shepherd& D. A. & Sutcliffe, K. M. (2007). Requisite expertise, firm reputation, and status in venture capital investment allocation decisions. Journal of Business Venturing, 22: 481-502.
  • DSÖ(2020).https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10 Erişim tarihi: 20.03.2020
  • Fernandes, N (2020). Economic Effects of Coronavirus Outbreak (COVID-19) on the World Economy. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3557504
  • Fombrun, C. (1996), Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, HBS Press, Boston, MA.
  • Fombrun, Charles J. ve Cees B. M. van Riel (1997). The Reputational Landscape, Corporate Reputation Review, 1 (1/2), 5-13.
  • Garvin, David A. (1993), Building a Learning Organization, Harvard Business Review, July-August, ss. 75-85.
  • Guerrieri, V. & Lorenzoni, G. & Straub, L. & Werning, I. (2020). Macroeconomic Implications of COVID-19: Can Negative Supply Shocks Cause Demand Shortages? (April 2, 2020). University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper No. 2020-35, http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3570096
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar I-II. Cilt (5. Basım). İstanbul: Yayın Odası.
  • Öneren, M. (2008), İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, s163-178.
  • Rose S. Medical Student Education in the Time of COVID-19. JAMA (2020). https://doi.org/10.1001/jama.2020.5227
  • Saraç, Y., (2020). 18 Mart 2020 Tarihli Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • Tağraf, H. ve Arslan, N.T. (2003). Kriz oluşum süreci ve kriz yönetiminde proaktif yönetim. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi.(4-1).
  • Tutar, H.(2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. İstanbul: Hayat Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri.
  • Watkins, K. & Marsick, V.,(1993). Sculptring The Learning Organization. San Francisco: Jossey- Bass.
  • YÖK (2020). Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme notu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yüncü, V. & Pasaoglu Bas, D. & Fidan, Ü. (2017). "Deception or Illusion ?," Economics and Applied Informatics, Dunarea de Jos University of Galati, Faculty of Economics and Business Administration, issue 1, pages 5-11.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Yüncü 0000-0001-5401-0683

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Yüncü, V. (2020). EXPLORING THE IMPACT OF THE COVID-19 OUTBREAK IN THE CONTEXT OF CRISIS MANAGEMENT: THE CASE OF A PUBLIC UNIVERSITY. International Journal of Arts and Social Studies, 3(5), 117-133.

download19411    19409   19410