Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ACTIVITY DEVELOPMENT FOR THE ASSURE INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL: THE DIGESTIVE SYSTEM

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 20, 23 - 36, 30.06.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1035839

Öz

When the 2018 curricula are examined, attention is drawn to learner-centered strategies and methods; It is seen that the importance of learning environments that make students feel comfortable, undertake their own learning responsibilities, and arousing curiosity is emphasized. During the implementation of student-centered activities, teachers face questions such as time constraints, lack of infrastructure, and inappropriate conditions. This situation affects the functionality of the curriculum and the achievement of goals. Teachers should design the teaching process in order to minimize the problems they encounter in the teaching process. Teachers can design their teaching processes according to the ASSURE instructional design model. The ASSURE instructional design model is a class-oriented, flexible model that does not require advanced expertise for its users, allowing the use of ready-made materials and revision. In the study; with the activity designed and developed in accordance with the ASSURE instructional design model on the 6th grade 'Digestive System' topic, it is aimed to present a guide material to teachers who want to use the ASSURE instructional design model. The study is design-based research. The developed activity was applied to 15 students attending the 6th grade in the 2019-2020 academic year. Considering the documents examined within the scope of the research; It can be emphasized that the teaching process designed with the ASSURE instructional design model benefits teachers in time management, increases academic success, attracts students' attention, and becomes more equipped individuals in computers.

Kaynakça

  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Avinal, M. (2019). Üç Boyutlu Yazıcı Teknolojisiyle Tasarlanan Etkinliklerin Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Öğretimine Etkisinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Abdullah Aydın), Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ballıel Ünal, B. ve Hastürk, H. G. (2018). Fen Bilimleri Dersinde Eğitim Bilişim Ağı (EB) Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(7), 327-342.
  • Baran, B. (2010). Experiences From the Process of Designing Lessons With Interactive Whiteboard: ASSURE as a Road Map. Contemporary Educational Technology, 1(4), 367-380.
  • Bavlı, R. A. B. ve Erişen, Y. (2015). Designing Pcm Instruction By Using Assure Instructional Design Model. International Journal on New Trends in Education and Their Implications,6(3), 27-40.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. ve Karahan, E. (2014). ASSURE Modele Dayalı Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Uygulamalı Etkinlikler. (Ed. Ö. Keleş). Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar İçinde (s. 45-76). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, Ö. (2017). Ortaokul Fen Bilimleri Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı Vücudumuzdaki Sistemler Teması Bakımından Değerlendirilmesi: Konya İl Merkezi Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Osman Çardak), Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetinkaya, M. (2015). Fen Eğitiminde Web Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme ve Değerlendirmenin Öğrenme Üzerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Erol Taş), Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetinkaya, M. (2016). Design of Personalized Blended Learning Environments Based on WEB-Assisted Modelling in Science Education. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE),5(4), 323-330.
  • Çetinkaya, M. (2017). Fen Eğitiminde Modelleme Temelinde Düzenlenen Kişiselleştirilmiş Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Başarıya Etkisi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 7(2), 269-278.
  • Çetinkaya, M. ve Taş, E. (2016). WEB Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme Değerlendirme Materyali Geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 21-28.
  • Durak, G. (2009) Algoritma Konusunda Geliştirilen "Programlama Mantığı Öğretici-P. M. Ö" Yazılımının Öğrenci Başarısına Etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Karamete), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Edelson, D. C. (2001). Design Research: What we Learn When we Engage in Design. Journal of the Learning Sciences, 11(1), 105–121.
  • Elmalı, Ş. (2020). Bilim ve Sanat Merkezlerindeki Fen Grubu Öğretmenlerine Yönelik Assure Öğretim Tasarımı Modeline Dayalı Mesleki Gelişim Programı Geliştirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Fatime Balkan Kıyıcı), Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eren, F.; Aktürk, A. O.; Demirer, V. ve Şahin, İ. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersinde ASSURE Modeline Göre Hazırlanmış Ders Materyalinin Akademik Başarı, Derse Karşı Tutum ve Bilgisayar Yeterliliğine Etkisi. (Ed. A. M. Sünbül ve İ. Şahin). Proceedings of 4th International Computer and Instructional Technologies Symposium İçinde (s. 476-481). Konya: Maya Akademi Yayınları.
  • Esmer, E. (2018). Öğretim Tasarımında Bir Model: Dick and Carey and Carey. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 274-284.
  • Fidan, K. N.; Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağından (EBA) Yararlanmaya İlişkin Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Gürbüz, F.; Çeker, E. ve Töman, U. (2017). Eğitsel Şarkı ve Oyun Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Kalıcılığı Üzerine Etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612.
  • Karadeniz, H. ve Karamustafaoğlu, S. (2021). ASSURE Modeline Yönelik Etkinlik Geliştirme: Boşaltım Sistemi. International Academic Social Resources Journal, 6(23), 395-409.
  • Karakış, H.; Karamete, A. ve Okçu, A. (2016). The effects of a Computer-Assisted Teaching Material, Designed According to the ASSURE Instructional Design and the ARCS Model of Motivation, on Students’ Achievement Levels in a Mathematics Lesson and Their Resulting Attitudes. Avrupa Çağdaş Eğitim Dergisi, 15(1), 105-113.
  • Karamustafaoğlu, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Fen Öğretimi. (Ed. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı). Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 2-22). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, S.; İnanç, H. ve Çelik, H. (2020). ASSURE Öğretim Tasarımı Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON 2020 - Autumn) Proceedings Book İçinde (s. 471-477). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
  • Keleş, E.; Erümit, F. E.; Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim Tasarımcıları İçin Bir Yol Haritası: Öğretim Tasarım Modellerinin Karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49(1), 105-139.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 13.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Özdilek, Z. (2018). Assure Modeline Dayalı Fen Öğretimi. (Ed. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı). Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 402-419). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özerbaş, M. ve Yalçınkaya, M. (2018). Çoklu Ortam Kullanımının Akademik Başarı ve Motivasyona Etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-21.
  • Öztürk, F. (2018). Sindirim Şarkısı-Sindirim Sisteminde Gezersin. https://www.youtube.com/watch?v=QALLZSRD2uo adresinden 07.08.2019 tarihinde erişildi.
  • Saraç, E. ve Yıldırım, M. S. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(2), 138-151.
  • Sevim, S. ve Ayvacı, H. Ş. (2012). WEB Tabanlı Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Üzerindeki Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-19.
  • Sezer, B.; Karaoğlan Yılmaz, F. G. ve Yılmaz, R. (2013). Integrating Technology Into Classroom: The Learner-Centered Instructıonal Design. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(4), 134-144.
  • Smaldino, S. E.; Lowther, D. L.; Mims, C. ve Russell, J. D. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Araçları, (Çev. Ed. A. Arı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Sundayana, R.; Herman, T.; Dahlan, Y. A. ve Prahmana, R. C. I. (2017). Using ASSURE Learning Design to Develop Students’ Mathematical Communication Ability. World Transactions on Engineering and Technology Education, 15(3), 245-249.
  • Şahı̇n, Ç. (2005). Aktif Öğretim Yöntemlerinden Beyin Fırtınası Yöntemi ve Uygulaması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 441-450.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim Tasarımı, (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Temizyürek, F. ve Türktan, R. (2015). Yapılandırılmış Grid Test Tekniğinin Türkçe Eğitiminde Kavram Öğretimine Katkısı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271-287.
  • Tuncel, M. ve Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. (Ed. H. İ. Kaya ve Ö. Demir). 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, (11-13 Ekim, Kars) İçinde (s. 49-55). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Uçkun, G.; Demir, B.; Uçkun, S. ve Konak, O. (2013). Bologna Sürecindeki MYO’larda Öğrenci Merkezli Eğitim (ÖME) “Öğretim Elemanı Görüşleri”. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(4), 51-58.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. J. (2005). Design-Based Research and Technology-Enhanced Learning Environments. Educational Technology Research and Development, 53(4), 5-23.
  • Yılmaz, Z. A. ve Yaşar, M. D. (2019). Öğretmen ve Öğrencilerin Fen Eğitiminde Teknolojik Uygulamalara İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 14(3), 975-991.

ASSURE ÖĞRETİM TASARIM MODELİNE YÖNELİK ETKİNLİK GELİŞTİRME: SİNDİRİM SİSTEMİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 20, 23 - 36, 30.06.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1035839

Öz

2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı incelendiğinde, öğrenen merkezli strateji ve yöntemlere dikkat çekildiği; öğrencilerin kendilerini rahat hissedecekleri, kendi öğrenme sorumluluklarını üstlendiği ve merak uyandıran öğrenme ortamlarının önemine vurgu yapıldığı görülmektedir. Fakat öğrenci merkezli etkinliklerin uygulanma sürecinde öğretmenler zaman sıkıntısı, alt yapı eksikliği, şartların uygunsuzluğu gibi sorularla karşılaşmaktadır. Bu durum öğretim programlarının işlevselliğini ve hedeflere ulaşma durumunu etkilemektedir. Öğretmenler, öğretim sürecinde karşılaştığı problemleri en aza indirebilmek için öğretim sürecini tasarlayarak bu problemlerinin üstesinden gelebilirler. ASSURE (Öğrenenlerin Analizi, Hedeflerin Belirlenmesi, Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçimi, Medya ve Materyallerin Kullanımı, Öğrenen Katılımının Sağlanması, Değerlendirme ve Revizyon) öğretim tasarım modeli bu tasarımlardan biridir. ASSURE öğretim tasarım modeli, kullanıcıları için ileri seviye uzmanlık gerektirmeyen, sınıf odaklı, hazır materyal kullanımı ve revizyon imkanı veren esnek bir modeldir. İlgili çalışmada; 6. sınıf ‘Sindirim Sistemi’ konusu ASSURE öğretim tasarım modeli basamaklarına uygun şekilde tasarlanmış ve geliştirilen etkinlik ile ASSURE öğretim tasarım modelini kullanmak isteyen öğretmenlere rehber bir materyal sunmak amaçlanmıştır. Çalışma tasarım temelli araştırmadır. ASSURE öğretim tasarım modeli basamaklarına uygun olarak geliştirilen etkinlik, 2019-2020 eğitim öğretim yılında 6. sınıfa devam etmekte olan 15 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma kapsamında incelenen dokümanlar da göz önüne alındığında; ASSURE öğretim tasarım modeli ile tasarlanmış öğretim sürecinin zaman yönetimi konusunda öğretmenlere fayda sağladığı, akademik başarıyı arttırdığı, öğrencilerin ilgisini çektiği ve bilgisayar konusunda daha donanımlı bireyler hale geldiği gibi noktaların önemi vurgulanabilir.

Kaynakça

  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Avinal, M. (2019). Üç Boyutlu Yazıcı Teknolojisiyle Tasarlanan Etkinliklerin Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Öğretimine Etkisinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Abdullah Aydın), Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ballıel Ünal, B. ve Hastürk, H. G. (2018). Fen Bilimleri Dersinde Eğitim Bilişim Ağı (EB) Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4(7), 327-342.
  • Baran, B. (2010). Experiences From the Process of Designing Lessons With Interactive Whiteboard: ASSURE as a Road Map. Contemporary Educational Technology, 1(4), 367-380.
  • Bavlı, R. A. B. ve Erişen, Y. (2015). Designing Pcm Instruction By Using Assure Instructional Design Model. International Journal on New Trends in Education and Their Implications,6(3), 27-40.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. ve Karahan, E. (2014). ASSURE Modele Dayalı Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Uygulamalı Etkinlikler. (Ed. Ö. Keleş). Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar İçinde (s. 45-76). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelik, Ö. (2017). Ortaokul Fen Bilimleri Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı Vücudumuzdaki Sistemler Teması Bakımından Değerlendirilmesi: Konya İl Merkezi Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Osman Çardak), Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetinkaya, M. (2015). Fen Eğitiminde Web Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme ve Değerlendirmenin Öğrenme Üzerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Erol Taş), Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetinkaya, M. (2016). Design of Personalized Blended Learning Environments Based on WEB-Assisted Modelling in Science Education. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE),5(4), 323-330.
  • Çetinkaya, M. (2017). Fen Eğitiminde Modelleme Temelinde Düzenlenen Kişiselleştirilmiş Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Başarıya Etkisi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 7(2), 269-278.
  • Çetinkaya, M. ve Taş, E. (2016). WEB Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme Değerlendirme Materyali Geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 21-28.
  • Durak, G. (2009) Algoritma Konusunda Geliştirilen "Programlama Mantığı Öğretici-P. M. Ö" Yazılımının Öğrenci Başarısına Etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Karamete), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Edelson, D. C. (2001). Design Research: What we Learn When we Engage in Design. Journal of the Learning Sciences, 11(1), 105–121.
  • Elmalı, Ş. (2020). Bilim ve Sanat Merkezlerindeki Fen Grubu Öğretmenlerine Yönelik Assure Öğretim Tasarımı Modeline Dayalı Mesleki Gelişim Programı Geliştirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Fatime Balkan Kıyıcı), Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eren, F.; Aktürk, A. O.; Demirer, V. ve Şahin, İ. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersinde ASSURE Modeline Göre Hazırlanmış Ders Materyalinin Akademik Başarı, Derse Karşı Tutum ve Bilgisayar Yeterliliğine Etkisi. (Ed. A. M. Sünbül ve İ. Şahin). Proceedings of 4th International Computer and Instructional Technologies Symposium İçinde (s. 476-481). Konya: Maya Akademi Yayınları.
  • Esmer, E. (2018). Öğretim Tasarımında Bir Model: Dick and Carey and Carey. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 274-284.
  • Fidan, K. N.; Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağından (EBA) Yararlanmaya İlişkin Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Gürbüz, F.; Çeker, E. ve Töman, U. (2017). Eğitsel Şarkı ve Oyun Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Kalıcılığı Üzerine Etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612.
  • Karadeniz, H. ve Karamustafaoğlu, S. (2021). ASSURE Modeline Yönelik Etkinlik Geliştirme: Boşaltım Sistemi. International Academic Social Resources Journal, 6(23), 395-409.
  • Karakış, H.; Karamete, A. ve Okçu, A. (2016). The effects of a Computer-Assisted Teaching Material, Designed According to the ASSURE Instructional Design and the ARCS Model of Motivation, on Students’ Achievement Levels in a Mathematics Lesson and Their Resulting Attitudes. Avrupa Çağdaş Eğitim Dergisi, 15(1), 105-113.
  • Karamustafaoğlu, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Fen Öğretimi. (Ed. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı). Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 2-22). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, S.; İnanç, H. ve Çelik, H. (2020). ASSURE Öğretim Tasarımı Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON 2020 - Autumn) Proceedings Book İçinde (s. 471-477). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
  • Keleş, E.; Erümit, F. E.; Özkale, A. ve Aksoy, N. (2016). Öğretim Tasarımcıları İçin Bir Yol Haritası: Öğretim Tasarım Modellerinin Karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49(1), 105-139.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 13.10.2021 tarihinde erişildi.
  • Özdilek, Z. (2018). Assure Modeline Dayalı Fen Öğretimi. (Ed. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı). Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 402-419). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özerbaş, M. ve Yalçınkaya, M. (2018). Çoklu Ortam Kullanımının Akademik Başarı ve Motivasyona Etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-21.
  • Öztürk, F. (2018). Sindirim Şarkısı-Sindirim Sisteminde Gezersin. https://www.youtube.com/watch?v=QALLZSRD2uo adresinden 07.08.2019 tarihinde erişildi.
  • Saraç, E. ve Yıldırım, M. S. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(2), 138-151.
  • Sevim, S. ve Ayvacı, H. Ş. (2012). WEB Tabanlı Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Üzerindeki Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-19.
  • Sezer, B.; Karaoğlan Yılmaz, F. G. ve Yılmaz, R. (2013). Integrating Technology Into Classroom: The Learner-Centered Instructıonal Design. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(4), 134-144.
  • Smaldino, S. E.; Lowther, D. L.; Mims, C. ve Russell, J. D. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Araçları, (Çev. Ed. A. Arı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Sundayana, R.; Herman, T.; Dahlan, Y. A. ve Prahmana, R. C. I. (2017). Using ASSURE Learning Design to Develop Students’ Mathematical Communication Ability. World Transactions on Engineering and Technology Education, 15(3), 245-249.
  • Şahı̇n, Ç. (2005). Aktif Öğretim Yöntemlerinden Beyin Fırtınası Yöntemi ve Uygulaması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 441-450.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim Tasarımı, (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Temizyürek, F. ve Türktan, R. (2015). Yapılandırılmış Grid Test Tekniğinin Türkçe Eğitiminde Kavram Öğretimine Katkısı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271-287.
  • Tuncel, M. ve Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. (Ed. H. İ. Kaya ve Ö. Demir). 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, (11-13 Ekim, Kars) İçinde (s. 49-55). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Uçkun, G.; Demir, B.; Uçkun, S. ve Konak, O. (2013). Bologna Sürecindeki MYO’larda Öğrenci Merkezli Eğitim (ÖME) “Öğretim Elemanı Görüşleri”. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(4), 51-58.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. J. (2005). Design-Based Research and Technology-Enhanced Learning Environments. Educational Technology Research and Development, 53(4), 5-23.
  • Yılmaz, Z. A. ve Yaşar, M. D. (2019). Öğretmen ve Öğrencilerin Fen Eğitiminde Teknolojik Uygulamalara İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 14(3), 975-991.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hacer Karadeniz

Sevilay Karamustafaoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 13 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Karadeniz, H., & Karamustafaoğlu, S. (2022). ASSURE ÖĞRETİM TASARIM MODELİNE YÖNELİK ETKİNLİK GELİŞTİRME: SİNDİRİM SİSTEMİ. Asya Studies, 6(20), 23-36. https://doi.org/10.31455/asya.1035839