Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Disciplinary Problems in High Schools: Causes, Strategies and Solution Suggestions

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 30, 95 - 112, 29.12.2024
https://doi.org/10.31455/asya.1565626

Öz

The aim of this study is to identify discipline problems in high schools and to discuss the causes of these problems, the solution strategies used, and the recommended preventive approaches. Case study design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group comprised 11 volunteer teachers and administrators working in public high schools. Participants were selected through snowball sampling. To ensure diversity, teachers from different schools with different branches, seniority, education levels, and gender were included in the study. Data were collected using a semi-structured interview form prepared by the researchers. Individual face-to-face interviews were conducted with the participants. Inductive content analysis was used to analyze the data. As a result, both violent and non-violent discipline problems are experienced in schools. The causes of disciplinary problems were found to be the family, students themselves, weakening moral and value systems, school administration, physical conditions, and teachers. It can be said that the participants tended to use different strategies to prevent and solve discipline problems and sometimes used these strategies together in an eclectic way. The preventive discipline approach is preferred over other approaches in solving discipline problems in high schools. In addition, supportive, corrective, and punitive disciplinary approaches are used. Suggestions for preventing or reducing disciplinary problems were made at the level of senior administration, school administration, guidance services, and teachers. The fact that all suggestions, except for punishment, are positive indicates that teachers and administrators prefer preventive and supportive approaches.

Kaynakça

  • Ainurrohmah, F., & Handayani, R. (2020). The influence of motivation, learning discipline, teacher competence and parental support on academic achievement of students (Study on gama English course sukoharjo). International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 4(4), 1320-1332.
  • Akar, N. (2006). Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneticilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli İli Örneği) (Tez No: 214903) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, N. (2001). Sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 9–20.
  • Aktaş, A. (2019). Sınıf yönetiminde sınıf içi disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri (Tez No: 537258) [Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Allen, T. H. (1996). Developing a discipline plan for you. Retrieved October 11, 2024, from https://www.wtc.ie/images/pdf/Classroom_Management/cm24.pdf
  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 326–337.
  • Babaoğlan, E. (2014). Sınıfta disiplin ve disiplin modelleri. İçinde (Editörler: M. Çelikten ve M. Teyfur) Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi (ss. 47-99). Anı Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2012). Dört katlı düşünme modeli. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 146, 29-36
  • Bal, T. (2005). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin disiplin anlayışları ve kullandıkları disiplin yöntemleri (Konya ili örneği) (Tez No: 161739) [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bayraktar, H. V., & Dogan, M. C. (2017). Investigation of Primary School Teachers’ Perception of Discipline Types They Use for Classroom Management. Higher Education Studies, 7(1), 30. https://doi.org/10.5539/hes.v7n1p30
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği) (Tez No: 253084) [Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Çev. H. Aydın). Eğitim Yayınevi.
  • Blandford, S. (1998). Managing discipline in schools. Psychology Press.
  • Burns, T. (2002). Serious incident prevention: How to sustain accident-free operations in your plant or company. Gulf Professional Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Canter, L. (1983). Assertive discipline for parents. Harper Paperbacks.
  • Charles, C. M. (2014). Building classroom discipline. Pearson.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Creswell, J. W. (2016). 30 Essential skills for the qualitative Researcher. Sage.
  • Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39(3), 124-130. https://doi.org/10.1207/s15430421tip3903_2
  • Çimen, B., & Karadağ, E. (2020). A qualitative study on working conditions and future anxieties of teachers at private schools. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 518–541.
  • Dreikurs, R., & Grey, L. (1968). Logical consequences: A handbook of discipline. Dutton Adult.
  • Duarte, C. D., Brown, M., Kajeepeta, S., Moses, C., Prins, S. J., Mujahid, M. S., & Scott, J. (2022). Punitive school discipline as a mechanism of structural marginalization with implications for health inequity: A systematic review of quantitative studies in the health and social sciences literature. Annals of the New York Academy of Sciences, 1519(1), 129–152. https://doi.org/10.1111/nyas.14922
  • Emmer, E. T. (1986). Effects of teacher training in disciplinary approaches. University of Texas at Austin. ERIC Database: ED326917.
  • Erdley, C. A. (1996). Motivational approaches to aggression within the context of peer relationships. In J. Juvonen & K. R. Wentzel (Eds.), Social motivation: Understanding children's school adjustment (pp. 98–125). Cambridge University Press.
  • Glasser, W. (1992). The quality school: Managing Students Without Coercion. Harper Perennial.
  • Gordon, T. (2003). Teacher effectiveness training. Three Rivers Press.
  • Güven, E., & Hamalosmanoğlu, M. (2012). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji ders kitabındaki çevre içerikli etkinliklerin disiplinler arası yaklaşım yönünden incelenmesi. Journal of European Education, 2(1), 1-8.
  • Ilgar, L. (2000). Eğitim yönetimi okul yönetimi sınıf yönetimi. Beta Basım Yayım.
  • Kazak, E., & Koyuncu, V. (2021). Undesired student behaviors, the effects of these behaviors and teachers’ coping methods. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 637-659. https://doi.org/10.18039/ajesi.815506
  • Kentli, F. D. (2016). İdeal öğretmenlerin disiplin modelleri: Bir anlatı çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 290-302.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classrooms. Holt, Rinehart and Winston.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage.
  • Longstreth, S., & Garrity, S. (2018). Effective discipline policies: How to create a system that supports young children’s social-emotional competence. Gryphon House Incorporated.
  • Meyer, L. (2015). Understanding and Managing Challenging Behaviors. In Mather, N., Goldstein, S., & Eklund, K. (Eds.). Learning disabilities and challenging behaviors: Using the Building Blocks Model to Guide Intervention and Classroom Management (pp. 123-154). Brookes Publishing Company.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Millî Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. Resmî Gazete, Sayısı: 28758.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2014). Millî Eğitim Bakanlığı ortaöğretim kurumları yönetmeliği. Resmî Gazete, Sayısı: 29072.
  • Oxley, L., & Holden, G. W. (2021). Three positive approaches to school discipline: Are they compatible with social justice principles? Educational and Child Psychology, 38(2), 71–81. https://doi.org/10.53841/bpsecp.2021.38.2.71
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods (4th ed.). Sage.
  • Pehlivan, F., &. Demirtaş, H. (2019). Ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerinin çözümüne yönelik yönetsel uygulamalar, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2) 31-79. https://doi.org/10.19160/ijer.584206
  • Poljak Lukek, S. (2015). Intergenerational Transfer of Parenting Styles: Correlations between Experience of Punitive Discipline in Childhood, Opinion Regarding Discipline Methods, and Context of Parenting. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 24(3), 299–318. https://doi.org/10.1080/10926771.2015.1009600
  • Sarpkaya, P. (2005). Resmi liselerde disiplin sorunları ve ilgili grupların (öğretmen, öğrenci, yönetici, veli) yaklaşımları: Aydın merkez ilçe örneği (Tez No: 162133) [Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Skinner, B. F. (1958). Science and human behavior. Macmillan.
  • Şahin, A., & Sabancı, A. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi öğrencilerinin okul yöneticileri ile öğretmenlere ilişkin algıları: Metafor çalışması. Turkish Studies, 13(4), 1057-1082.
  • Tunç, B., Yıldız, S., & Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: Bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 384-403.
  • Turyamureeba, S., & Kaizire, R. (2023). Impact of school policies on student discipline in Fort Portal municipality, Kabalore district. INOSR Humanities and Social Sciences, 9(2), 1–11. https://doi.org/10.59298/inosrhss/2023/1.5.4000
  • Utilova, A., Shakenova, T., Khamzina, S., & Shavaliyeva, Z. (2024). Classroom management strategies in a modern school. 3i Intellect Idea Innovation, 2, 230–238. https://doi.org/10.52269/22266070_2024_2_230
  • Walters, J., & Frei, S. (2007). Managing classroom behavior and discipline. Shell Education.
  • Waters, J. (2014). Snowball sampling: A cautionary tale involving a study of older drug users. International Journal of Social Research Methodology, 18(4), 367–380. https://doi.org/10.1080/13645579.2014.953316
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, M., Karakeçi, Ç., Polat, S. K., Yardımcı, R., & Yumak, A. (2023). Eğitim kurumlarında yaşanan çok boyutlu disiplin sorunlarının giderilmesine yönelik disiplinel yaklaşımların incelenmesi. International Journal of Social Sciences, 7(29), 300–314. https://doi.org/10.52096/usbd.7.29.18

Liselerde Disiplin Sorunları: Nedenler, Stratejiler ve Çözüm Önerileri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 30, 95 - 112, 29.12.2024
https://doi.org/10.31455/asya.1565626

Öz

Bu araştırmanın amacı, liselerdeki disiplin sorunlarını belirlemek, bu sorunların nedenlerini, kullanılan çözüm stratejilerini ve önerilen önleyici yaklaşımları tartışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, devlet liselerinde görev yapan 11 gönüllü öğretmen ve yöneticiden oluşmaktadır. Katılımcılar, kartopu örnekleme ile belirlenmiştir. Çeşitliliği sağlamak amacıyla çalışmaya, farklı okullardan farklı branş, kıdem, eğitim düzeyi ve cinsiyete sahip öğretmenler dahil edilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılarla bireysel yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizinde tümevarımcı içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, okullarda hem şiddet içeren hem de şiddet içermeyen disiplin sorunlarının yaşandığı görülmektedir. Disiplin sorunlarının nedenlerinin ise aile, öğrencilerin kendileri, zayıflayan ahlak ve değer sistemi, okul yönetimi, fiziki şartlar ve öğretmen kaynaklı olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların, disiplin sorunlarını önlemeye ve çözmeye ilişkin farklı stratejileri kullanma eğilimde oldukları ve bazen bu stratejileri eklektik şekilde bir arada kullandıkları söylenebilir. Liselerde yaşanan disiplin sorunlarının çözümünde önleyici disiplin yaklaşımının diğer yaklaşımlara nazaran daha fazla tercih edildiği görülmektedir. Yanı sıra, destekleyici, düzeltici ve cezalandırıcı disiplin yaklaşımları da kullanılmaktadır. Disiplin sorunlarının önlenmesi veya azaltılmasına ilişkin üst yönetimler, okul yönetimleri ve rehberlik servisleri ile öğretmenler düzeyinde yapılması gereken önerilerde bulunulmuştur. Ceza verme haricindeki diğer tüm önerilerin olumlu yaklaşım niteliğinde olması, öğretmen ve yöneticilerin önleyici ve destekleyici yaklaşımları daha fazla tercih ettiklerine işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Ainurrohmah, F., & Handayani, R. (2020). The influence of motivation, learning discipline, teacher competence and parental support on academic achievement of students (Study on gama English course sukoharjo). International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 4(4), 1320-1332.
  • Akar, N. (2006). Ortaöğretim kurumlarında karşılaşılan disiplin sorunları ve eğitim yöneticilerinin çözüm yaklaşımları (Denizli İli Örneği) (Tez No: 214903) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, N. (2001). Sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 9–20.
  • Aktaş, A. (2019). Sınıf yönetiminde sınıf içi disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri (Tez No: 537258) [Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Allen, T. H. (1996). Developing a discipline plan for you. Retrieved October 11, 2024, from https://www.wtc.ie/images/pdf/Classroom_Management/cm24.pdf
  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 326–337.
  • Babaoğlan, E. (2014). Sınıfta disiplin ve disiplin modelleri. İçinde (Editörler: M. Çelikten ve M. Teyfur) Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi (ss. 47-99). Anı Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2012). Dört katlı düşünme modeli. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 146, 29-36
  • Bal, T. (2005). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin disiplin anlayışları ve kullandıkları disiplin yöntemleri (Konya ili örneği) (Tez No: 161739) [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bayraktar, H. V., & Dogan, M. C. (2017). Investigation of Primary School Teachers’ Perception of Discipline Types They Use for Classroom Management. Higher Education Studies, 7(1), 30. https://doi.org/10.5539/hes.v7n1p30
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği) (Tez No: 253084) [Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Çev. H. Aydın). Eğitim Yayınevi.
  • Blandford, S. (1998). Managing discipline in schools. Psychology Press.
  • Burns, T. (2002). Serious incident prevention: How to sustain accident-free operations in your plant or company. Gulf Professional Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Canter, L. (1983). Assertive discipline for parents. Harper Paperbacks.
  • Charles, C. M. (2014). Building classroom discipline. Pearson.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Creswell, J. W. (2016). 30 Essential skills for the qualitative Researcher. Sage.
  • Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39(3), 124-130. https://doi.org/10.1207/s15430421tip3903_2
  • Çimen, B., & Karadağ, E. (2020). A qualitative study on working conditions and future anxieties of teachers at private schools. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 518–541.
  • Dreikurs, R., & Grey, L. (1968). Logical consequences: A handbook of discipline. Dutton Adult.
  • Duarte, C. D., Brown, M., Kajeepeta, S., Moses, C., Prins, S. J., Mujahid, M. S., & Scott, J. (2022). Punitive school discipline as a mechanism of structural marginalization with implications for health inequity: A systematic review of quantitative studies in the health and social sciences literature. Annals of the New York Academy of Sciences, 1519(1), 129–152. https://doi.org/10.1111/nyas.14922
  • Emmer, E. T. (1986). Effects of teacher training in disciplinary approaches. University of Texas at Austin. ERIC Database: ED326917.
  • Erdley, C. A. (1996). Motivational approaches to aggression within the context of peer relationships. In J. Juvonen & K. R. Wentzel (Eds.), Social motivation: Understanding children's school adjustment (pp. 98–125). Cambridge University Press.
  • Glasser, W. (1992). The quality school: Managing Students Without Coercion. Harper Perennial.
  • Gordon, T. (2003). Teacher effectiveness training. Three Rivers Press.
  • Güven, E., & Hamalosmanoğlu, M. (2012). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji ders kitabındaki çevre içerikli etkinliklerin disiplinler arası yaklaşım yönünden incelenmesi. Journal of European Education, 2(1), 1-8.
  • Ilgar, L. (2000). Eğitim yönetimi okul yönetimi sınıf yönetimi. Beta Basım Yayım.
  • Kazak, E., & Koyuncu, V. (2021). Undesired student behaviors, the effects of these behaviors and teachers’ coping methods. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 637-659. https://doi.org/10.18039/ajesi.815506
  • Kentli, F. D. (2016). İdeal öğretmenlerin disiplin modelleri: Bir anlatı çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 290-302.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classrooms. Holt, Rinehart and Winston.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage.
  • Longstreth, S., & Garrity, S. (2018). Effective discipline policies: How to create a system that supports young children’s social-emotional competence. Gryphon House Incorporated.
  • Meyer, L. (2015). Understanding and Managing Challenging Behaviors. In Mather, N., Goldstein, S., & Eklund, K. (Eds.). Learning disabilities and challenging behaviors: Using the Building Blocks Model to Guide Intervention and Classroom Management (pp. 123-154). Brookes Publishing Company.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Millî Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. Resmî Gazete, Sayısı: 28758.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2014). Millî Eğitim Bakanlığı ortaöğretim kurumları yönetmeliği. Resmî Gazete, Sayısı: 29072.
  • Oxley, L., & Holden, G. W. (2021). Three positive approaches to school discipline: Are they compatible with social justice principles? Educational and Child Psychology, 38(2), 71–81. https://doi.org/10.53841/bpsecp.2021.38.2.71
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods (4th ed.). Sage.
  • Pehlivan, F., &. Demirtaş, H. (2019). Ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerinin çözümüne yönelik yönetsel uygulamalar, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2) 31-79. https://doi.org/10.19160/ijer.584206
  • Poljak Lukek, S. (2015). Intergenerational Transfer of Parenting Styles: Correlations between Experience of Punitive Discipline in Childhood, Opinion Regarding Discipline Methods, and Context of Parenting. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 24(3), 299–318. https://doi.org/10.1080/10926771.2015.1009600
  • Sarpkaya, P. (2005). Resmi liselerde disiplin sorunları ve ilgili grupların (öğretmen, öğrenci, yönetici, veli) yaklaşımları: Aydın merkez ilçe örneği (Tez No: 162133) [Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Skinner, B. F. (1958). Science and human behavior. Macmillan.
  • Şahin, A., & Sabancı, A. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi öğrencilerinin okul yöneticileri ile öğretmenlere ilişkin algıları: Metafor çalışması. Turkish Studies, 13(4), 1057-1082.
  • Tunç, B., Yıldız, S., & Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: Bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 384-403.
  • Turyamureeba, S., & Kaizire, R. (2023). Impact of school policies on student discipline in Fort Portal municipality, Kabalore district. INOSR Humanities and Social Sciences, 9(2), 1–11. https://doi.org/10.59298/inosrhss/2023/1.5.4000
  • Utilova, A., Shakenova, T., Khamzina, S., & Shavaliyeva, Z. (2024). Classroom management strategies in a modern school. 3i Intellect Idea Innovation, 2, 230–238. https://doi.org/10.52269/22266070_2024_2_230
  • Walters, J., & Frei, S. (2007). Managing classroom behavior and discipline. Shell Education.
  • Waters, J. (2014). Snowball sampling: A cautionary tale involving a study of older drug users. International Journal of Social Research Methodology, 18(4), 367–380. https://doi.org/10.1080/13645579.2014.953316
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, M., Karakeçi, Ç., Polat, S. K., Yardımcı, R., & Yumak, A. (2023). Eğitim kurumlarında yaşanan çok boyutlu disiplin sorunlarının giderilmesine yönelik disiplinel yaklaşımların incelenmesi. International Journal of Social Sciences, 7(29), 300–314. https://doi.org/10.52096/usbd.7.29.18
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Şahin 0000-0002-1254-393X

Bedriye Güzin Mutlu 0009-0000-4186-5033

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2024
Kabul Tarihi 21 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Şahin, A., & Mutlu, B. G. (2024). Liselerde Disiplin Sorunları: Nedenler, Stratejiler ve Çözüm Önerileri. Asya Studies, 8(30), 95-112. https://doi.org/10.31455/asya.1565626

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.