The aim of this study is to examine the studies conducted in the field of social justice leadership with bibliometric analysis. Analyses were made in line with the determined criteria and the data were visualized using Vosviewer software. According to the results of the analysis based on the WoS citations of the articles examined, it was observed that the studies on social justice leadership started after 2003, and the studies on the subject were especially concentrated between 2017 and 2023. The United States of America ranks first among the countries that produce the most publications on this subject. It was determined that Forde and Torrance were the authors who produced the most articles, received the most citations and had the highest h-index in research on social justice leadership It was concluded that ‘Research in Educational Administration & Leadership’ journal was at the top of the ranking of the most published sources in the database, while ‘Educational Administration Quarterly’ journal was at the top of the ranking of the most cited sources. According to another research result of the study, the concept of ‘Educational-Leadership’ came to the forefront in the center of the most used keywords in the scientific studies published on this subject, followed by the words ‘Schools’, ‘Education’ and ‘Equity’ respectively. In the lower right quadrant of the thematic map formed based on the relevant themes in the publications, it was determined that social justice leadership was in a central position. It is thought that the current study will provide practical implications for future researchers due to the limited number of similar studies in the field. In addition, the findings of this study show that the concept of social justice leadership is an important topic that can be studied using different components and methods in the field of educational sciences.
Social Justice Social Justice Leadership Education Equality Bibliometric Analysis
Bu çalışmanın amacı, online veri tabanı Web of Science (WoS) listesinde yer alan araştırmalar kapsamında sosyal adalet liderliği alanında yapılmış araştırmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesidir. Belirlenen kriterler doğrultusunda analizler yapılmış ve veriler Vosviewer yazılımı kullanılarak görselleştirilmiştir. İncelenen makalelerin WoS atıfları temel alınarak yapılan analiz sonucuna göre, sosyal adalet liderliği alanında yapılan çalışmaların 2003 yılı sonrasında başladığı, konu ile ilgili çalışmaların özellikle 2017 ve 2023 yılları arasında yoğunlaştığı görülmüştür. Bu konuda en çok yayın üreten ülkeler sıralamasında ise ilk sırada Amerika Birleşik Devletleri yer almaktadır. Sosyal adalet liderliği konulu araştırmalarda en çok makale üreten, en fazla atıf alan ve h-indeks’i en yüksek olan yazarların Forde ve Torrance olduğu belirlenmiştir. Veri tabanında en çok yayın yapan kaynak sırlamasının başında ise “Research in Educational Administration & Leadership” dergisi gelirken en çok atıf alan kaynaklar sıralamasının başında “Educational Administration Quarterly” dergisinin geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucuna göre bu konuda yayınlanan bilimsel çalışmalarda en çok kullanılan anahtar kelimelerin merkezinde “Educational-Leadership” kavramı ön plana çıkarken, bunu sırasıyla “Schools”, “Education” ve “Equity” kelimeleri takip etmektedir. Yayınlardaki ilgili temalara dayalı oluşan tematik haritanın sağ alt çeyrek kümesinde ise sosyal adalet liderliğinin merkez bir konumda yer aldığı saptanmıştır. Alanda bu konuda benzer yöntem ile yapılan çalışmaların kısıtlı olmasından dolayı mevcut çalışmanın sonraki araştırmacılara pratik çıkarımlar sunacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışmanın bulguları, sosyal adalet liderliği kavramının eğitim bilimleri alanında farklı bileşenler ve yöntemler kullanılarak üzerinde çalışılabilecek önemli bir konu olduğunu göstermektedir.
Sosyal Adalet Sosyal Adalet Liderliği Eğitim Eşitlik Bibliyometrik Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Liderlik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.