One of the factors effective during decision-making of individiuals for purchasing is image. In the study, reveal to thermal tourism image of Afyonkarahisar was aimed. For this purpose, a survey study that puts forward the characteristic features of reflecting thermal tourism image of Afyonkarahisar was conducted. 437 university personel from Afyon Kocatepe and Suleyman Demirel Universities were included in the survey evaluating demographic features and destination knowledges of individuals. Statistical analyses of survey data showed that the location of Afyonkarahisar on a trading route and the attending of its thermal tourism activities is perceived as a fashion with regard to have a positive image, Afyonkarahisar hasn't perceived a security city, the participants think that the promotion activities are not adequate for Afyonkarahisar and its thermal sources isn't curative, its image is negative. In the light of the results, in order for the city to exhibit a better thermal tourism image, it is recommended that more priority should be given to advertorial activities the education level of the employee in the thermal tourism establishment should be increased and the customer satisfaction should be raised.
thermal tourism Afyonkarahisar tourism marketing image building tourism image customer satisfaction
Bireylerin satın alma karar sürecinde etkili olan faktörlerden birisi de imajdır. Bu çalışmada; Afyonkarahisar'ın termal turizm imajının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Afyonkarahisar'ın termal turizm imajını yansıtan özelliklerin tanınma düzeyini ortaya koymaya yönelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bireylerin demografik özelliklerinin ve “destinasyon” ölçüm bilgilerinin sorulduğu ankete Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi'nden toplam 437 üniversite personeline anket uygulanmıştır. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; ankete katılanlar Afyonkarahisar'da termal turizm faaliyetlerine katılmanın bir moda olarak algılanışı açısından olumlu bulduklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar Afyonkarahisar'ı güvensiz bir şehir buldukları gibi, tanıtımında yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Diğer yandan Afyonkarahisar'da bulunan termal kaynakların şifasız olduğunun düşünülmesi gibi sebeplerle olumsuz bir imaja sahip olduğunu göstermiştir. Elde edilen bu veriler ışığında, şehrin daha iyi bir termal turizm imajı sergileyebilmesi için, tanıtım faaliyetlerine gereken önemin verilmesi, şehirde bulunan termal turizm işletmelerinde istihdam edilen işgörenlerin eğitim seviyelerinin yükseltilerek müşteri memnuniyetinin arttırılması yönünde önerilerde bulunulmuştur.
termal turizm Afyonkarahisar turizm pazarlaması imaj oluşturma turizm imajı müşteri memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 1 |