BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on the Thermal Tourism Image of Afyonkarahisar

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 1, 25 - 32, 01.12.2009

Öz

One of the factors effective during decision-making of individiuals for purchasing is image. In the study, reveal to thermal tourism image of Afyonkarahisar was aimed. For this purpose, a survey study that puts forward the characteristic features of reflecting thermal tourism image of Afyonkarahisar was conducted. 437 university personel from Afyon Kocatepe and Suleyman Demirel Universities were included in the survey evaluating demographic features and destination knowledges of individuals. Statistical analyses of survey data showed that the location of Afyonkarahisar on a trading route and the attending of its thermal tourism activities is perceived as a fashion with regard to have a positive image, Afyonkarahisar hasn't perceived a security city, the participants think that the promotion activities are not adequate for Afyonkarahisar and its thermal sources isn't curative, its image is negative. In the light of the results, in order for the city to exhibit a better thermal tourism image, it is recommended that more priority should be given to advertorial activities the education level of the employee in the thermal tourism establishment should be increased and the customer satisfaction should be raised.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi Turist- Yerel Halk Etkileşimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Avcıkurt, C. ve Çeken, H. (1998). Dünyada ve Türkiye de Sağlık Turizmi ve Geliştirilmesi. TUGEV, No:47, İstanbul: Azim Basımevi
  • Beerli, A. ve Martin, J., D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research 31(3): 657
  • Bigne, E. J., Sanchez, I., M. ve Sanchez, J. (2001). Tourism Image Evaluation Variables and After Purchase Behaviour: Inter- Relationship, Tourism Management, 22(6): 607. Chi Qing, C. G. ve Qu, H. (2008). Examining the Structural Relationship of Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: An Integrated Approach, Tourism Management, 29(4): 625
  • Devebakan, N. (2006). Sağlık İşletmelerinde Teknik ve Algılanan Kalite, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1): 120
  • Emir, O. (2007). Otel İşletmelerinde Müşterilerin Hizmet Beklentileri ve Memnuniyet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araştırma (Basılmamış Doktora Tezi). Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Emir, O., Soybalı H. H., Baytok A. ve Arslan S. (2008). Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Termal Otel İşletmelerinde Konaklayan Müşterilerin Geliş Amaçlarına Göre Profili, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Fisunoğlu, E. B. (2003). Turizm Pazarlamasında Kent İmajı ve Reklam-Tanıtımın Stratejik Kullanımı (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Frias, D. M., Rodríguez, A. M. ve Castañeda, J. A. (2008). Internet vs. Travel Agencies on Pre-visit Destination Image Formation An Information Processing View, Tourism Management, 29(1): 163
  • Halıcı, A. (1995). Konaklama İşletmelerinin İmaj Reklamlarının İşletme İçi Tutundurmaya Entegrasyonu (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İlban, M., O. (2008). A Study on Destination Brand Image From the Perception of Travel Agent Managers, Ege Academic Review 8 (1): 124
  • Kozak, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2001), Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, 5. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Lin, C. ve Huang, Y. (2008). Mining Tourist Imagery to Construct Destination Image Position Model, Expert Systems with Applications, Science Direct, (Basılmamış Makale): 1 Martin, H., S. ve Bosque, I., A., R. (2008). Exploring The Cognitive-Affective Nature of destination İmage and The Role of Psychological Factors in Its Formation, Tourism Management, 29(2): 263. Prebensen, N. K. (2007). Exploring Tourists’ Image of Image of a Distant Destination, Tourism Management, 28(3): 747
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizmde Tanıtma. 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Tekeli, H. (2001). Turizm Pazarlaması ve Planlanması, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Trauer, B. ve Ryan, C. (2005). Destination Image Romance and Place Experience- An Application of Intimacy Theory in Tourism, Tourism Management, 26(4): 482
  • Yıldırım, Ö. (2005). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Sadakati ve Bir Araştırma (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İnternet Kaynakları Gürüz, D. (2004). Halkla İlişkiler ve Tanıtım Faaliyetlerinin Etkinliğinde İmaj Yönetimi, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130849701.pdf (Erişim tarihi: 12/05/2008)
  • Özdemir, G. Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü, http ://joy.yasar.edu.tr/makale/8.sayi/destinasyon_pazarlama1.pdf (Erişim tarihi: 14/05/2008). Tengilimoğlu, D. Sevin, H. D. ve Ak B. (2002). Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizm Geliştirilmesi, http://www.sabem.saglik.gov.tr/kaynaklar/1152_1saglik_turizmi.pdf, (12-05-2008)

Afyokarahisar'ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 1, 25 - 32, 01.12.2009

Öz

Bireylerin satın alma karar sürecinde etkili olan faktörlerden birisi de imajdır. Bu çalışmada; Afyonkarahisar'ın termal turizm imajının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Afyonkarahisar'ın termal turizm imajını yansıtan özelliklerin tanınma düzeyini ortaya koymaya yönelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bireylerin demografik özelliklerinin ve “destinasyon” ölçüm bilgilerinin sorulduğu ankete Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi'nden toplam 437 üniversite personeline anket uygulanmıştır. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; ankete katılanlar Afyonkarahisar'da termal turizm faaliyetlerine katılmanın bir moda olarak algılanışı açısından olumlu bulduklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar Afyonkarahisar'ı güvensiz bir şehir buldukları gibi, tanıtımında yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Diğer yandan Afyonkarahisar'da bulunan termal kaynakların şifasız olduğunun düşünülmesi gibi sebeplerle olumsuz bir imaja sahip olduğunu göstermiştir. Elde edilen bu veriler ışığında, şehrin daha iyi bir termal turizm imajı sergileyebilmesi için, tanıtım faaliyetlerine gereken önemin verilmesi, şehirde bulunan termal turizm işletmelerinde istihdam edilen işgörenlerin eğitim seviyelerinin yükseltilerek müşteri memnuniyetinin arttırılması yönünde önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi Turist- Yerel Halk Etkileşimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Avcıkurt, C. ve Çeken, H. (1998). Dünyada ve Türkiye de Sağlık Turizmi ve Geliştirilmesi. TUGEV, No:47, İstanbul: Azim Basımevi
  • Beerli, A. ve Martin, J., D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research 31(3): 657
  • Bigne, E. J., Sanchez, I., M. ve Sanchez, J. (2001). Tourism Image Evaluation Variables and After Purchase Behaviour: Inter- Relationship, Tourism Management, 22(6): 607. Chi Qing, C. G. ve Qu, H. (2008). Examining the Structural Relationship of Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: An Integrated Approach, Tourism Management, 29(4): 625
  • Devebakan, N. (2006). Sağlık İşletmelerinde Teknik ve Algılanan Kalite, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1): 120
  • Emir, O. (2007). Otel İşletmelerinde Müşterilerin Hizmet Beklentileri ve Memnuniyet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araştırma (Basılmamış Doktora Tezi). Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Emir, O., Soybalı H. H., Baytok A. ve Arslan S. (2008). Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Termal Otel İşletmelerinde Konaklayan Müşterilerin Geliş Amaçlarına Göre Profili, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Fisunoğlu, E. B. (2003). Turizm Pazarlamasında Kent İmajı ve Reklam-Tanıtımın Stratejik Kullanımı (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Frias, D. M., Rodríguez, A. M. ve Castañeda, J. A. (2008). Internet vs. Travel Agencies on Pre-visit Destination Image Formation An Information Processing View, Tourism Management, 29(1): 163
  • Halıcı, A. (1995). Konaklama İşletmelerinin İmaj Reklamlarının İşletme İçi Tutundurmaya Entegrasyonu (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İlban, M., O. (2008). A Study on Destination Brand Image From the Perception of Travel Agent Managers, Ege Academic Review 8 (1): 124
  • Kozak, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2001), Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, 5. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Lin, C. ve Huang, Y. (2008). Mining Tourist Imagery to Construct Destination Image Position Model, Expert Systems with Applications, Science Direct, (Basılmamış Makale): 1 Martin, H., S. ve Bosque, I., A., R. (2008). Exploring The Cognitive-Affective Nature of destination İmage and The Role of Psychological Factors in Its Formation, Tourism Management, 29(2): 263. Prebensen, N. K. (2007). Exploring Tourists’ Image of Image of a Distant Destination, Tourism Management, 28(3): 747
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizmde Tanıtma. 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Tekeli, H. (2001). Turizm Pazarlaması ve Planlanması, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Trauer, B. ve Ryan, C. (2005). Destination Image Romance and Place Experience- An Application of Intimacy Theory in Tourism, Tourism Management, 26(4): 482
  • Yıldırım, Ö. (2005). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Sadakati ve Bir Araştırma (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İnternet Kaynakları Gürüz, D. (2004). Halkla İlişkiler ve Tanıtım Faaliyetlerinin Etkinliğinde İmaj Yönetimi, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130849701.pdf (Erişim tarihi: 12/05/2008)
  • Özdemir, G. Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü, http ://joy.yasar.edu.tr/makale/8.sayi/destinasyon_pazarlama1.pdf (Erişim tarihi: 14/05/2008). Tengilimoğlu, D. Sevin, H. D. ve Ak B. (2002). Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizm Geliştirilmesi, http://www.sabem.saglik.gov.tr/kaynaklar/1152_1saglik_turizmi.pdf, (12-05-2008)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

Oktay Emir Bu kişi benim

Gülay Durmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Emir, O., & Durmaz, G. (2009). Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1), 25-32.
AMA Emir O, Durmaz G. Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2009;20(1):25-32.
Chicago Emir, Oktay, ve Gülay Durmaz. “Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20, sy. 1 (Aralık 2009): 25-32.
EndNote Emir O, Durmaz G (01 Aralık 2009) Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20 1 25–32.
IEEE O. Emir ve G. Durmaz, “Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 1, ss. 25–32, 2009.
ISNAD Emir, Oktay - Durmaz, Gülay. “Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 20/1 (Aralık 2009), 25-32.
JAMA Emir O, Durmaz G. Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2009;20:25–32.
MLA Emir, Oktay ve Gülay Durmaz. “Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 20, sy. 1, 2009, ss. 25-32.
Vancouver Emir O, Durmaz G. Afyokarahisar’ın Termal Turizm İmajı Üzerine Bir Değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2009;20(1):25-32.