Bu çalışma, Eskişehir’in çekici faktörlerinin, ilin bir turistik destinasyon olarak tercih edilmesindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eskişehir’e gelen 235 günübirlik ziyaretçi üzerinde yürütülen bu çalışmada
veri toplamak amacıyla anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, Eskişehir özellikle Yılmaz Büyükerşen imajıyla öne çıkan bir öğrenci, gezi, eğlence, alışveriş ve kültür kenti olarak görülmektedir. Çalışmada uygulanan faktör analizi sonucunda, altı faktör grubu ortaya çıkmıştır: (1) Doğal, tarihî ve kültürel değerler, (2) Eğlence, eğitim ve alışveriş, (3) Parklar ve gezi alanları, (4) Konaklama, ulaşım ve diğerleri, (5) Yerel yönetim ve Büyükerşen, (6) Spor, dizi ve filmler. Bu faktörler açısından demografik özellik grupları arasındaki farklılıklar ANOVA ve T-testleri ile incelenmiş ve yaş, cinsiyet, medeni hal, eğitim seviyesi ve gelir seviyesi gibi demografik değişkenlere yönelik belirlenen gruplar arasında faktörler açısından bazı anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2 |