BibTex RIS Kaynak Göster

Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 220 - 232, 01.12.2012

Öz

Bu çalışma, Eskişehir’in çekici faktörlerinin, ilin bir turistik destinasyon olarak tercih edilmesindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eskişehir’e gelen 235 günübirlik ziyaretçi üzerinde yürütülen bu çalışmada
veri toplamak amacıyla anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, Eskişehir özellikle Yılmaz Büyükerşen imajıyla öne çıkan bir öğrenci, gezi, eğlence, alışveriş ve kültür kenti olarak görülmektedir. Çalışmada uygulanan faktör analizi sonucunda, altı faktör grubu ortaya çıkmıştır: (1) Doğal, tarihî ve kültürel değerler, (2) Eğlence, eğitim ve alışveriş, (3) Parklar ve gezi alanları, (4) Konaklama, ulaşım ve diğerleri, (5) Yerel yönetim ve Büyükerşen, (6) Spor, dizi ve filmler. Bu faktörler açısından demografik özellik grupları arasındaki farklılıklar ANOVA ve T-testleri ile incelenmiş ve yaş, cinsiyet, medeni hal, eğitim seviyesi ve gelir seviyesi gibi demografik değişkenlere yönelik belirlenen gruplar arasında faktörler açısından bazı anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Baloğlu, Ş. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of Push and Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8 (3): 32-38.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourist’s Characteristics and the Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis – A Case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25: 623–636.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21: 97–116.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimleri İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cha, S., McCleary, K. W. ve Uysal, M. (1995). Travel Motivations of Japanese Overseas Travelers: A Factor-Cluster Segmentation Approach, Journal of Travel Research, 34 (2): 33-39.
  • Chang, R. C. Y., Kivela, J. ve Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 37
  • (4): 989-1011.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6: 409-24.
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Akademik Bakış, 10 (3): 1041-1054.
  • Fox, R. (2007). Reinventing the Gastronomic Identity of Croatian Tourist Destinations, Hospitality Management, 26: 546–559.
  • Goossens, C. (2000). Tourism Information and Pleasure Motivation, Annals of Tourism Research, 27 (2): 301-321.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism Planning: Policies, Processes, Relationships. U.K.: Prentice Hall.
  • Heung, V. C. S., Qu, H. ve Chu, R. (2001). The Relationship Between Vacation Factors and Socio-demographic and Traveling Characteristics: The Case of Japanese Leisure Travelers, Tourism Management, 22 (3): 259–269.
  • Howie, F. (2004). Managing the Tourist Destination. London: Thompson.
  • Hsu, T-K., Tsai Y-F. ve Wu, H-H. (2009). The Preference Analysis for Tourist Choice of Destination: A Case Study of Taiwan, Tourism Management, 30: 288–297.
  • Jang, S. C. ve Cai L. A. (2002). Travel Motivations and Destination Choice: A Study of British Outbound Market, Journal
  • of Travel & Tourism Marketing, 13 (3): 304-324.
  • Josiam, B. M., Smeaton, G. ve Clements C. J. (1999). Involvement: Travel Motivation and Destination Selection, Journal
  • of Vacation Marketing, 5 (2): 167-175.
  • Kayış, A. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. İçinde Ş. Kalaycı (Editör) Güvenirlik Analizi (ss.
  • -421). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kim, K., Noh, J. ve Jogaratnam G. (2006). Multi-Destination Segmentation Based on Push and Pull Motives: Pleasure
  • Trips of Students at a U.S. University, Journal of Travel & Tourism Marketing, 21(2/3): 1-15.
  • Kim, S. S., Lee, C-K. ve Klenosky, D. B.(2003). The Influence of Push and Pull Factors at Korean National Parks, Tourism
  • Management, 24: 169–180.
  • Klenosky, D. B. (2002). The “Pull” of Tourism Destinations: A Means-End Investigation, Journal of Travel Research, 40:
  • -395.
  • Kotler, P., Boven, J. ve Makens, J. (1999). Marketing for Hospitality and Tourism. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall
  • Kozak, M. (2002). Comparative Analysis of Tourist Motivations by Nationality and Destinations, Tourism Management, 23:
  • –232.
  • Oh, H., Uysal, M. ve Weaver, P. (1995). Product Bundles and Market Segments Based on Travel Motivations: A Canonical
  • Correlation Approach, International Journal of Hospitality Management, 14 (2): 123–137.
  • Pizam, A. ve Mansfeld, Y. (1999). Consumer Behavior in Travel and Tourism. İngiltere: Haworth Press.
  • Prayag, G. ve Ryan, C. (2011). The Relationship Between the ‘Push’ and ‘Pull’ Factors of a Tourist Destination: The
  • Role of Nationality – An Analytical Qualitative Research Approach, Current Issues in Tourism, 14 (2): 121–143.
  • Quan, S. ve Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience
  • in Tourism, Tourism Management, 25 (3): 297–305.
  • Ryan, C. (1997). The Tourist Experience: A New Introduction. Londra: Cassell.
  • Sirakaya, E. ve McLellan, R. W. (1997). Factors Affecting Vacation Destination Choices of College Students, Anatolia: An
  • International Journal of Tourism and Hospitality Research, 8 (3): 31-44.
  • Uysal, M. ve Jurowski, C. (1994). Testing the Push and Pull Factors, Annals of Tourism Research, 21 (4): 844–846.
  • Uysal, M., Li, X. ve Sirakaya, E. (2008). Push-pull Dynamics in Travel Decisions, Handbook of Hospitality Marketing Management, 412-439.
  • Van Raaij, W. F. (1986). Consumer Research on Tourism: Mental and Behavioural Constructs, Annals of Tourism Research, 13: 1–9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon, Y. ve Uysal, M. (2005). An Examination of the Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: A
  • Structural Model, Tourism Management, 26: 45–56.
  • www.tuik.gov.tr (Uluslararası Yaş Sınıflandırması) Erişim tarihi: 02.04.2011.
Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 220 - 232, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Baloğlu, Ş. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of Push and Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8 (3): 32-38.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourist’s Characteristics and the Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis – A Case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25: 623–636.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21: 97–116.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimleri İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cha, S., McCleary, K. W. ve Uysal, M. (1995). Travel Motivations of Japanese Overseas Travelers: A Factor-Cluster Segmentation Approach, Journal of Travel Research, 34 (2): 33-39.
  • Chang, R. C. Y., Kivela, J. ve Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 37
  • (4): 989-1011.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6: 409-24.
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Akademik Bakış, 10 (3): 1041-1054.
  • Fox, R. (2007). Reinventing the Gastronomic Identity of Croatian Tourist Destinations, Hospitality Management, 26: 546–559.
  • Goossens, C. (2000). Tourism Information and Pleasure Motivation, Annals of Tourism Research, 27 (2): 301-321.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism Planning: Policies, Processes, Relationships. U.K.: Prentice Hall.
  • Heung, V. C. S., Qu, H. ve Chu, R. (2001). The Relationship Between Vacation Factors and Socio-demographic and Traveling Characteristics: The Case of Japanese Leisure Travelers, Tourism Management, 22 (3): 259–269.
  • Howie, F. (2004). Managing the Tourist Destination. London: Thompson.
  • Hsu, T-K., Tsai Y-F. ve Wu, H-H. (2009). The Preference Analysis for Tourist Choice of Destination: A Case Study of Taiwan, Tourism Management, 30: 288–297.
  • Jang, S. C. ve Cai L. A. (2002). Travel Motivations and Destination Choice: A Study of British Outbound Market, Journal
  • of Travel & Tourism Marketing, 13 (3): 304-324.
  • Josiam, B. M., Smeaton, G. ve Clements C. J. (1999). Involvement: Travel Motivation and Destination Selection, Journal
  • of Vacation Marketing, 5 (2): 167-175.
  • Kayış, A. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. İçinde Ş. Kalaycı (Editör) Güvenirlik Analizi (ss.
  • -421). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kim, K., Noh, J. ve Jogaratnam G. (2006). Multi-Destination Segmentation Based on Push and Pull Motives: Pleasure
  • Trips of Students at a U.S. University, Journal of Travel & Tourism Marketing, 21(2/3): 1-15.
  • Kim, S. S., Lee, C-K. ve Klenosky, D. B.(2003). The Influence of Push and Pull Factors at Korean National Parks, Tourism
  • Management, 24: 169–180.
  • Klenosky, D. B. (2002). The “Pull” of Tourism Destinations: A Means-End Investigation, Journal of Travel Research, 40:
  • -395.
  • Kotler, P., Boven, J. ve Makens, J. (1999). Marketing for Hospitality and Tourism. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall
  • Kozak, M. (2002). Comparative Analysis of Tourist Motivations by Nationality and Destinations, Tourism Management, 23:
  • –232.
  • Oh, H., Uysal, M. ve Weaver, P. (1995). Product Bundles and Market Segments Based on Travel Motivations: A Canonical
  • Correlation Approach, International Journal of Hospitality Management, 14 (2): 123–137.
  • Pizam, A. ve Mansfeld, Y. (1999). Consumer Behavior in Travel and Tourism. İngiltere: Haworth Press.
  • Prayag, G. ve Ryan, C. (2011). The Relationship Between the ‘Push’ and ‘Pull’ Factors of a Tourist Destination: The
  • Role of Nationality – An Analytical Qualitative Research Approach, Current Issues in Tourism, 14 (2): 121–143.
  • Quan, S. ve Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience
  • in Tourism, Tourism Management, 25 (3): 297–305.
  • Ryan, C. (1997). The Tourist Experience: A New Introduction. Londra: Cassell.
  • Sirakaya, E. ve McLellan, R. W. (1997). Factors Affecting Vacation Destination Choices of College Students, Anatolia: An
  • International Journal of Tourism and Hospitality Research, 8 (3): 31-44.
  • Uysal, M. ve Jurowski, C. (1994). Testing the Push and Pull Factors, Annals of Tourism Research, 21 (4): 844–846.
  • Uysal, M., Li, X. ve Sirakaya, E. (2008). Push-pull Dynamics in Travel Decisions, Handbook of Hospitality Marketing Management, 412-439.
  • Van Raaij, W. F. (1986). Consumer Research on Tourism: Mental and Behavioural Constructs, Annals of Tourism Research, 13: 1–9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon, Y. ve Uysal, M. (2005). An Examination of the Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: A
  • Structural Model, Tourism Management, 26: 45–56.
  • www.tuik.gov.tr (Uluslararası Yaş Sınıflandırması) Erişim tarihi: 02.04.2011.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

Savaş Evren

Nazmi Kozak

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Evren, S., & Kozak, N. (2012). Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 220-232.
AMA Evren S, Kozak N. Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2012;23(2):220-232.
Chicago Evren, Savaş, ve Nazmi Kozak. “Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 23, sy. 2 (Aralık 2012): 220-32.
EndNote Evren S, Kozak N (01 Aralık 2012) Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 23 2 220–232.
IEEE S. Evren ve N. Kozak, “Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 23, sy. 2, ss. 220–232, 2012.
ISNAD Evren, Savaş - Kozak, Nazmi. “Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 23/2 (Aralık 2012), 220-232.
JAMA Evren S, Kozak N. Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2012;23:220–232.
MLA Evren, Savaş ve Nazmi Kozak. “Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 23, sy. 2, 2012, ss. 220-32.
Vancouver Evren S, Kozak N. Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2012;23(2):220-32.