The research on how tourism enterprises use social media and how successful they are is scarce in the tourism literature. Based on this gap in the literature, this study aims to compare social media performances of five-star hotels in the top five European destinations (London, Paris, Istanbul, Antalya and Rome) which attracted the highest numbers of foreign visitors in 2018. Facebook, Instagram and Twitter were selected as the social media platforms given the highest number of monthly users of those channels. Findings revealed that the hotels in Paris and London have more followers on Instagram than other platforms, while the hotels in Antalya have the highest number of followers on Facebook. Moreover, it is notable that the hotels in London use social media more actively than others whereas the hotels in Paris have a high number of likes for their Instagram posts. Research findings reveal that hotels should first increase the number of followers since it also affects other social media indicators, and develop social media strategies that can appeal to different customer groups.
Social media, Five-star hotels, Instagram, Facebook, Twitter
Turizm alanyazınında işletmelerin sosyal medyayı nasıl ve ne kadar başarılı kullandıkları ile ilgili sınırlı düzeyde bilgi bulunmaktadır. Alanyazındaki eksiklikten yola çıkılarak, bu çalışmada 2018 yılı itibarıyla Avrupa’nın en fazla yabancı ziyaretçi çeken beş destinasyonunda (Londra, Paris, İstanbul, Antalya ve Roma) yer alan beş yıldızlı otellerin sosyal medya performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Sosyal medya platformları olarak aylık en yüksek kullanıcı sayısına sahip olan Facebook, Instagram ve Twitter seçilmiştir. Elde edilen bulgular, Paris ve Londra’daki otellerin Instagram’da diğer platformlara göre daha fazla takipçi sayısına; Antalya’daki otellerin ise Facebook platformunda en fazla takipçi sayısına sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Londra’da bulunan otellerin sosyal medyayı diğerlerine göre daha aktif kullandığı, buna karşılık Paris’teki otellerin Instagram paylaşımlarının yüksek beğeni sayısına sahip olduğu dikkat çekmektedir. Araştırma bulguları, diğer sosyal medya göstergelerine de yön verdiği için otellerin öncelikle takipçi sayılarını arttırmaları ve farklı müşteri gruplarına hitap edebilecek sosyal medya stratejileri geliştirmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır.
Sosyal medya, Beş yıldızlı oteller, Instagram, Facebook, Twitter
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 33, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { atad930071, journal = {Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi}, issn = {1300-4220}, eissn = {2822-4647}, address = {}, publisher = {Detay Yayıncılık}, year = {2022}, volume = {33}, number = {1}, pages = {18 - 28}, doi = {10.17123/atad.930071}, title = {Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği}, key = {cite}, author = {Kılıçarslan, Özge and Albayrak, Tahir} } |
APA | Kılıçarslan, Ö. & Albayrak, T. (2022). Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 33 (1) , 18-28 . DOI: 10.17123/atad.930071 |
MLA | Kılıçarslan, Ö. , Albayrak, T. "Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği" . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 18-28 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/64301/930071> |
Chicago | Kılıçarslan, Ö. , Albayrak, T. "Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 18-28 |
RIS | TY - JOUR T1 - Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği AU - Özge Kılıçarslan , Tahir Albayrak Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17123/atad.930071 DO - 10.17123/atad.930071 T2 - Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 18 EP - 28 VL - 33 IS - 1 SN - 1300-4220-2822-4647 M3 - doi: 10.17123/atad.930071 UR - https://doi.org/10.17123/atad.930071 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği %A Özge Kılıçarslan , Tahir Albayrak %T Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği %D 2022 %J Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi %P 1300-4220-2822-4647 %V 33 %N 1 %R doi: 10.17123/atad.930071 %U 10.17123/atad.930071 |
ISNAD | Kılıçarslan, Özge , Albayrak, Tahir . "Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 / 1 (Haziran 2022): 18-28 . https://doi.org/10.17123/atad.930071 |
AMA | Kılıçarslan Ö. , Albayrak T. Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 18-28. |
Vancouver | Kılıçarslan Ö. , Albayrak T. Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 18-28. |
IEEE | Ö. Kılıçarslan ve T. Albayrak , "Otellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneği", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 33, sayı. 1, ss. 18-28, Haz. 2022, doi:10.17123/atad.930071 |