With the increasing role of information communication technologies in our lives day by day, tourism and travel businesses have transformed into online platforms by carrying their activities to the internet. Today, digital travel agents, which carry travel business to the internet, are one of the main elements that continue their activities online and contribute to the development of the travel industry. Digital travel brokers have to keep customer satisfaction high in order to gain an advantage over their competitors and increase brand equity. In this context, the brand equity of digital travel agents creates a difference in the eyes of customers and plays an important role in their purchasing preferences. The impact of their strong brand equity on the e-satisfaction of customers of digital travel agents is the problem of this study. Accordingly, the study included a research on measuring the effect of brand equity of digital travel agents on e-satisfaction of customers. As a result of the research conducted with a total of 421 participants who purchased from any digital travel intermediary in January, February and March 2021 and using structural equation modeling, it was determined that brand associations and brand loyalty, which are sub-dimensions of brand equity, positively affect e-satisfaction.
Digital travel intermediaries, Brand equity, Customer satisfaction, E-satisfaction
Bilgi iletişim teknolojilerinin her geçen gün hayatımızdaki rolünün artması ile turizm ve seyahat işletmeleri de faaliyetlerini internete taşıyarak çevrimiçi platformlara dönüşmüştür. Günümüzde seyahat işletmeciliğini internet ortamına taşıyan dijital seyahat aracıları, icraatlarını çevrimiçi ortamda sürdüren ve seyahat endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayan ana unsurlardan biridir. Dijital seyahat aracıları, rakiplerine kıyasla avantaj sağlamak ve marka değerini artırmak için müşteri tatminini yüksek tutmak zorundadır. Bu bağlamda dijital seyahat aracılarının sahip oldukları marka değeri, müşterilerin gözünde fark yaratarak satın alım tercihlerinde önemli rol oynamaktadır. Sahip oldukları güçlü marka değerinin dijital seyahat aracıları müşterilerinin e-tatminine etkisi konusu ise bu çalışmanın problemini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada, dijital seyahat aracılarının marka değerinin, müşterilerin e-tatminleri üzerindeki etkisinin ölçümüne yönelik bir araştırmaya yer verilmiştir. Ocak, Şubat ve Mart 2021 aylarında herhangi bir dijital seyahat aracısından satın alım yapan toplam 421 katılımcı ile gerçekleştirilen ve yapısal eşitlik modellemesinin kullanıldığı araştırmanın sonucunda marka değerinin alt boyutlarından marka çağrışımları ve marka sadakatinin e-tatmini pozitif olarak etkilediği belirlenmiştir.
Dijital seyahat aracıları, Marka değeri, Müşteri tatmini, E-tatmin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 33, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { atad931817, journal = {Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi}, issn = {1300-4220}, eissn = {2822-4647}, address = {}, publisher = {Detay Yayıncılık}, year = {2022}, volume = {33}, number = {1}, pages = {56 - 67}, doi = {10.17123/atad.931817}, title = {Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi}, key = {cite}, author = {Kütük, Anil and Yılmaz, Burcu Selin} } |
APA | Kütük, A. & Yılmaz, B. S. (2022). Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 33 (1) , 56-67 . DOI: 10.17123/atad.931817 |
MLA | Kütük, A. , Yılmaz, B. S. "Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi" . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 56-67 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/64301/931817> |
Chicago | Kütük, A. , Yılmaz, B. S. "Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 56-67 |
RIS | TY - JOUR T1 - Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi AU - Anil Kütük , Burcu Selin Yılmaz Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17123/atad.931817 DO - 10.17123/atad.931817 T2 - Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 56 EP - 67 VL - 33 IS - 1 SN - 1300-4220-2822-4647 M3 - doi: 10.17123/atad.931817 UR - https://doi.org/10.17123/atad.931817 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi %A Anil Kütük , Burcu Selin Yılmaz %T Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi %D 2022 %J Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi %P 1300-4220-2822-4647 %V 33 %N 1 %R doi: 10.17123/atad.931817 %U 10.17123/atad.931817 |
ISNAD | Kütük, Anil , Yılmaz, Burcu Selin . "Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 / 1 (Haziran 2022): 56-67 . https://doi.org/10.17123/atad.931817 |
AMA | Kütük A. , Yılmaz B. S. Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 56-67. |
Vancouver | Kütük A. , Yılmaz B. S. Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 56-67. |
IEEE | A. Kütük ve B. S. Yılmaz , "Dijital Seyahat Aracıları Marka Değerinin Müşteri E-Tatmini ile İlişkisi", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 33, sayı. 1, ss. 56-67, Haz. 2022, doi:10.17123/atad.931817 |