Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 167 - 170, 14.05.2025
https://doi.org/10.17123/atad.1698995

Öz

Turizm hareketleri çeşitli amaçlarla yapılabilmekte ve bu amaçlardan birini sağlık turizmi teşkil etmektedir. Sağlık turizmi temelini sağlığa dayandırdığından genel turizm içerisinde önem sahibi olmasıyla dikkatleri üzerine çekmektedir. Ülke içinde ve ülkeler arasında gerek ekonomik gerekse sosyal anlamda hareketlenme sağlayan sağlık turizminin ürünlerinde ve hizmetlerinde son zamanlarda dijitalleşmeye bağlı olarak yeniliklerin ve gelişimlerin ortaya konmaya başladığı görülmektedir. Bunlar da dijitalleşmenin sağlık turizmi potansiyelinin ve etkilerinin geliştirilmesi bağlamında önem taşıdığını zihinlerde canlandırmaktadır. Bu bilgilere dayanarak sağlık turizmini çatısı altında barındıran kitap incelemesi oluşturmak istenmektedir. Bu kitap incelemesinde sağlık turizminin temelinde dijital pazarlara odaklanıldığını ileri sürmek mümkündür. Söz konusu kitap incelemesinin içerisinde iki bölüm mevcuttur. Bu bölümlerde genel olarak sağlık turizmi, dijital ortam, dijital iletişim, özel hastaneler ve termal işletmeler konuları üzerine yoğunlaşılmaktadır. Konuyu toplamak gerekirse incelenen kitap sağlık turizmi literatürünün gelişmesini ve zenginleşmesini desteklemekte, sağlık profesyonellerine farklı ve önemli bakış açıları sunmaktadır.

Kaynakça

  • Ekiyor, A., Yiğittürk Ekiyor, E. ve Altan, F. (Ed.). (2020). Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Ankara: İksad Yayınevi.

Digital Markets in Health Tourism

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 167 - 170, 14.05.2025
https://doi.org/10.17123/atad.1698995

Öz

Tourism can be undertaken for various purposes, including health tourism. Health tourism has garnered sig￾nificant attention due to its substantial role within the broader context of tourism, given its foundation on health-related services and experiences. It has been observed that innovations and developments have begun to emerge in the products and services of health tourism, which provides movement within and between countries in both economic and social terms. This phenomenon is mainly due to recent digitalization. These developments underscore digitalization’s pivotal role in amplifying health tourism’s scope and consequences. Accordingly, this book review aims to examine the phenomenon of health tourism. It can be posited that the book review under consideration places particular emphasis on the role of digital markets in the context of health tourism. The book review is composed of two sections. The following sections will focus on health tou￾rism, the digital environment, digital communication, private hospitals, and thermal businesses. In summary, the book under review contributes to developing and enriching the health tourism literature by offering health professionals diverse and significant perspectives

Kaynakça

  • Ekiyor, A., Yiğittürk Ekiyor, E. ve Altan, F. (Ed.). (2020). Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Ankara: İksad Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Oguz Çam 0000-0003-3222-3367

Abdullah Birtek 0000-0002-2501-3241

Cengiz Çelik 0000-0003-1917-6615

Erken Görünüm Tarihi 14 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 14 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2025
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çam, O., Birtek, A., & Çelik, C. (2025). Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 36(1), 167-170. https://doi.org/10.17123/atad.1698995
AMA Çam O, Birtek A, Çelik C. Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Mayıs 2025;36(1):167-170. doi:10.17123/atad.1698995
Chicago Çam, Oguz, Abdullah Birtek, ve Cengiz Çelik. “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36, sy. 1 (Mayıs 2025): 167-70. https://doi.org/10.17123/atad.1698995.
EndNote Çam O, Birtek A, Çelik C (01 Mayıs 2025) Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36 1 167–170.
IEEE O. Çam, A. Birtek, ve C. Çelik, “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 36, sy. 1, ss. 167–170, 2025, doi: 10.17123/atad.1698995.
ISNAD Çam, Oguz vd. “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 36/1 (Mayıs 2025), 167-170. https://doi.org/10.17123/atad.1698995.
JAMA Çam O, Birtek A, Çelik C. Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2025;36:167–170.
MLA Çam, Oguz vd. “Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 36, sy. 1, 2025, ss. 167-70, doi:10.17123/atad.1698995.
Vancouver Çam O, Birtek A, Çelik C. Sağlık Turizminde Dijital Pazarlar. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2025;36(1):167-70.