Oyunlaştırma, eğitim ve sağlık sektörlerinde olduğu gibi, turizm alanında da giderek önem kazanmış ve bu sektördeki uygulamaları her yıl artarak devam etmiştir. Bu artış, turistlerin deneyimlerini daha etkileşimli ve eğlenceli hale getirerek, destinasyonların çekiciliğini ve ziyaretçi bağlılığını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu çalışmada turizmdeki oyunlaştırma araştırmalarına ilişkin literatürün genel çerçevesini bibliyometrik veriler ele alınarak zaman içindeki gelişimini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma için Scopus veri tabanında 2011-2023 yılları arasında yapılan çalışmalar değerlendirmeye alınmıştır. Kullanılan anahtar kelimeler vasıtasıyla veri tabanından 458 çalışmaya ulaşılmış olup detaylı incelemeler sonucu 415 çalışma ele alınmıştır. Çalışmalardan elde edilen verilerin görselleştirilmesinde VOSviewer programından yararlanılmıştır. Veriler, farklı başlıklar altında düzenlenerek incelenmiştir. Konuyla en çok yayın yapılan yılın 2022, alana yayın sayısıyla en çok katkı sağlayan ülke Birleşik Krallık ve en çok yayın yapılan derginin Tourism Management olduğu bulunmuştur. Bu çalışma sektörde ivme kazanan oyunlaştırma konusunun turizm alanındaki araştırmalarının mevcut durumunu ortaya koymayı ve bu alanda gelecekteki çalışmalar ve projeler için bir yönlendirme sağlamayı hedeflemektedir.
Like its roles in the education and health sectors, gamification has increasingly gained prominence in tourism, with its applications in this sector growing annually. This surge significantly impacts tourists' experiences by rendering them more interactive and enjoyable, thereby influencing the attractiveness of destinations and visitor loyalty. This study aims to delineate the overall framework of gamification research within tourism, showcasing its development over time through bibliometric data. For this research, studies conducted between 2011 and 2023 in the Scopus database have been reviewed. Applying relevant keywords, 458 studies were initially retrieved from the database, and after further scrutiny, 415 of these studies were chosen for in-depth analysis. The VOSviewer program was employed for visualizing the data derived from these studies. The analysis categorized the data under various themes. It was discovered that 2022 was the year with the highest publication volume on this topic; the United Kingdom contributed the most in terms of publication volume, and the journal 'Tourism Management' was identified as the most prolific publisher. This study seeks to reveal the current state of research on gamification in tourism, which is gaining momentum in the sector and aims to guide future studies and projects in this field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi yayıncı Bayram KANCA tarafından CC BY-NC-SA 4.0 ile lisanslanmıştır.