Turks have a long history of rich variety state formation. They have established states with different names in the geographies they ruled throughout history, which have unchanged basic customs. The underlying reason for being a state is the principle of living in a social order and the existence of custom, law and law throughout their lives. Before converting to the religion of Islam, the Turks applied the customary law from their ancestors, whom they named `` tradition, '' in state administration and in all areas of social life. After Islam, they conducted it together with the customary law that shaped public life and the Islamic law called Shari. The aim of the study is to compare the public legal systems before the conversion of Islam with the public legal systems after the adoption of Islam and to reveal the changes and differences.
Türklerin devlet meydana getirme konusunda izledikleri zengin çeşitlilik gösteren uzun bir tarihi geçmişi vardır. Tarih boyunca hüküm sürdüğü coğrafyalarda temel töresi değişmeyen çeşitli özelliğe sahip farklı isimlerde devletler kurmuşlardır. Devlet olma özelliğinin altında yatan neden ise sosyal düzen içinde yaşama prensibi ile töre, kanun ve hukuk olgusunun yaşamları süresince var olmasıdır. Türkler, İslam dinini kabul etmeden önce töre ismini verdikleri atalarından süregelen örfi hukuku devlet yönetiminde ve sosyal hayattın her alanında uygulamışlardır. İslamiyet’ten sonra ise kamu hayatını şekillendiren örfi hukukla Şer'i hukuk adı verilen İslam hukukunu ile birlikte yürütmüşlerdir. Çalışmanın amacı, Türklerin İslamiyet'e geçmeden önceki kamu hukuk düzenleri ile İslamiyet'i kabullerinden sonraki kamu hukuk düzenlerini karşılaştırarak, değişiklikleri ve farklılıkları ortaya koymaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License