Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’nin Marka Kişiliği Algısı ve Destinasyon İmajı Üzerindeki Etkilerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2023, Cilt: 27 Sayı: 1, 17 - 23, 01.03.2023
https://doi.org/10.5152/JSSI.2023.2251144

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisini ölçmeye çalışmaktır. Araştırma kapsamında Türkiye’yi ziyaret eden Sırbistan vatandaşları arasından seçilen kitleye Türkiye’nin marka kişiliğini, destinasyon imajını, katılımcıların demografik durumlarını ve Türkiye’nin marka kişiliğinin destinasyon imajını üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir anket formu sunulmuştur. 437 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırma, 2015–2016 yılları arasında Sırbistan’da seyahat acentelerinin yardımıyla yürütülmüştür. Daha önce Türkiye’yi ziyaret etmiş Sırbistan vatandaşlarının mail adreslerine gönderilen anket formunun doldurularak geri gönderilmesi istenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye’nin marka kişiliğine ve destinasyon imajına yönelik olarak sorular faktör analizine tabi tutulmuş ve her iki alanda 8 boyuttan oluşan faktörler ortaya çıkmıştır. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda, Türkiye’nin marka kişiliği ve destinasyon imajı arasında yakın ilişki tespit edilmiş ve Sırbistan vatandaşları nezdinde Türkiye’nin marka kişiliğinin destinasyon imajını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, genel olarak Sırp turistlerin Türkiye hakkında görüşlerinin olumlu olduğu söylenebilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm Politikası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsa Yayla Bu kişi benim 0000-0002-6473-7904

Gökalp Nuri Selçuk Bu kişi benim 0000-0002-5073-6046

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yayla, İ., & Selçuk, G. N. (2023). Türkiye’nin Marka Kişiliği Algısı ve Destinasyon İmajı Üzerindeki Etkilerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma. Current Perspectives in Social Sciences, 27(1), 17-23. https://doi.org/10.5152/JSSI.2023.2251144

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29909