1957-1963 yılları arasında
faaliyet gösteren Basın-Yayın ve Turizm Bakanlığı (BYTB) Türk turizm tarihî
içinde önemli bir merhaleyi teşkil etmektedir. Turizm, bu dönemde ilk defa bir
Bakanlık statüsünde teşkilatlandırılmıştır. Bu süreçte turizmin ülkeye sağlayabileceği
iktisadi, siyasi ve sosyal kazançlar yetkililer ve ilgililer tarafından göz
ardı edilmemiş, bu doğrultuda turistik tanıtma ve propaganda faaliyetleri
BYTB’nin başta gelen görevleri arasında yer almıştır. Türkiye’nin tarihî ve
tabii güzelliklerinin ülke insanına ve yabancılara tanıtılması, turistler
nezdinde olumlu bir ülke imajı uyandırılması BYTB tarafından esaslı bir hedef
olarak ortaya koyulmuştur. Bu yöndeki çalışmalar muhtelif kamu kurum ve
kuruluşları, belediyeler, gönüllü ve hususi kuruluşlar ile bilim ve sanat
insanlarınca da desteklenmiştir. Çalışma kapsamında, Türkiye’de turizm
idaresinin Genel Müdürlükten Bakanlık statüsüne geçiş yaptığı önemli bir süreci
ve gelişim merhalesini teşkil eden BYTB dönemindeki turistik tanıtma ve propaganda
faaliyetleri ele alınmıştır. Bu münasebetle Türkiye’deki sosyal tarih
araştırmalarına katkı sağlamak ve turizm tarihî çalışmalarına da ışık tutmak
amaçlanmıştır.
Operating under the Prime Ministry's office between
1957 and 1963, the Ministry of Press-Publication and Tourism (MPPT) constitutes
an important milestone in Turkish tourism history. Tourism was organized for
the first time in this period as a Ministry. In this process, the economic,
political and social gains that the tourism country could provide to the
country were not ignored by the authorities and concerned, and promotion and
propaganda activities in this direction were among the main tasks of the MPPT.
The introduction of historical and natural beauties of Turkey to the people of
the country and foreigners and the development of a positive image of the
country in front of the tourists has been put forward as a fundamental
objective by MPPT. The work in this direction has been supported by various
public institutions and organizations, municipalities, voluntary and private
organizations as well as people of science and arts. Within the scope of the
study, touristic promotion and propaganda activities during the period of MPPT
which constitutes an important process and development milestone for the
tourism administration in Turkey to the Ministry status from General
Directorate were discussed. It is aimed to contribute to the social history
researches in Turkey and to shed light on tourism history studies.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.