Tarih
boyunca müzik her zaman etkileyici bir güç olmuştur ve bu güç devlet yöneticilerinin
de dikkatini çekmiştir. Özellikle II.Mahmut ile beraber 1800'li yıllarda
yapılan reformlar arasında müzik alanında yapılan reformlar önemli bir yer
tutmuştur. Bu dönemde çok sesli batı
müziğine geçiş aşamasında önemli çalışmalar olmuştur. Bu çalışmalar sonucunda
Mızıka-i Humayun adıyla önemli bir kurum kurulmuştur. Bu kurum çeşitli
değişimler geçirse de bugün de yine Milli Savuma Üniversitesi Bando Astsubay
Meslek Yüksek Okulu adıyla günümüzde de askeri bandolara icracı bando astsubaylar
yetiştirmektedir.
Bu
araştırmada askeri müziğin tarihsel gelişim süreci ve icracılarının müziğe
nasıl başladıkları, müzik kültürlerinin gelişim süreci, müziğe teknik olarak ve
ruhen nasıl baktıkları, askeri kimlikleri ile müzikal kimlikleri arasında nasıl
bir uyum dengesi kurdukları, müzikal açıdan kendilerini geliştirmeleri adına
neler yaptıklarına dair önemli noktalara değinilmiştir. Araştırmanın
yapılabilmesi için nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile Türk Silahlı Kuvvetleri' nden sekiz Bando
İcracısı ile görüşmeler yapılmıştır.
Through history
music has always been an impressive force, and this power has attracted the
attention of state administrators. The reforms in the field of music have taken
an important place especially in the 1800’s with Mahmut II. During this period,
there have been important studies in the transition stage of Western vocal
music. As a result of these studies, an important institution was established
in the name of Mızıka-i Humayun. Although this institution underwent various
changes, today it is training the non-commissioned officer for military band
under the name of Band Petty Officer Vocational School Of National Defence
University.
In this study, The historical
development process of military music and how the performers started the music
and how the performers started the music, the process of development of their
music cultures, how they look at music technically and spiritually, how they
established a balance of harmony between their military identity and their
musical identity, important point about what they do in order to improve
themselves musically were mentioned. Qualitative research method was used fort
he research. With the semi-structured interview technique, interviews were
conducted with eight band executives from The Turkish Armed Forces.
Military Music Band Performer Musical İdentity Polyphonic Music
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.