Bu çahşma ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin el-göz koordinasyonu ve reaksiyon sürelerinin on iki
hafta ve haftada bir gün bir ders saati yapllan halkoyunlan çalışmasından ne derece etkilendiğini
belirlemek amacı ile yapılmıştır.
Çalışmaya (7-8 yaş) öğrencilerinden 51 deney ve 51 kontrol grubunda olmak üzere toplam 102 öğrenci
katılmıştır. Bu öğrenciler gönüııü olanlar arasından rastgele seçilmiştir. Çalışmada deney grubuna
haftada bir gün bir ders saati Diyarbakır- Çepik, Elazığ-Delilo ve Kırklareli-Kız Karşılaması
figürlerinden oluşan bir kompozisyon kullanılarak halk oyunlan eğitimi verilirken kontrol grubu günlük
aktivitelerine devam etmiştir.
Eşleştirilmiş T Testi bulgulaana göre; deney grubu basit reaksiyon süresi, seçmeli reaksiyon zamanı
reaksiyon süresi ve çoktan seçmeii reaksiyon süre değerleri arasında (P<O,OS) istatistikselolarak
anlamlı fark bulunmuştur. Kontrol grubunun çoktan seçmeli reaksiyon süre değeri arasında anlamlı
farklılık bulunurken (P<O,OS), seçmeli reaksiyon süresi ve basit reaksiyon süre değerleri arasında
anlamlı farklılık bulunamamıştır (P>O,OS).
EI-göz koordinasyonu Eşleştirilmiş T Testi bulgularına göre; deney grubu süre değerleri ve hata sayılan
ön-son test değerleri arasında istatistikselolarak anlamlı fark bulunurken (p<O,OS), kontrol grubu süre
değerlerinde de hata sayılannda da anlamlı bir farlılık saptanamamıştır (P>O,OS).
Anahtar Kelimeler: Halk Oyunları, Reaksiyon Süresi, El-göz koordinasyonu, Çocuk
ABSTRACT
This study was aimed how level effect on hand- eye coordination and reaction times of 12 weeks and
once in a week practiced folk dance study of primary school children.
This study was included volunteer who 51 experimental and 51 control groups (7-8 age), total 102
students. This students were choosed randomly. In this stııdy was practiced figure composed of
Diyarbakır- Çepik, Elazığ-Delilo and Kırklareli-Kız Karşılaması on experiment group while control
group was continued daily activity.
According to paired sample t test was found statistical difference between basic, verbal-visual and
chosen reaction times (p<O.OS). While control group's chosen reactİon time was found statistically
significant (p<O,OS), between control group's verba!-visual and basic reaction times wasn't found any
significanee (p>OOS)
According to lıand- eye coordination paired sample t test's findings; experiment group's errors and time
firs and last test values were found statistically significant (p<O,OS) but control group's errors and time
values were not found significant (p>O,OS).
Key Words: Folk Dance, Reaction Time, Hand- eye Coordinarion, Children
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 4 |