Bu çalışmada; üniversitelerin farklı bölümlerinde fiziksel ve fizyolojik yeterliliğe dayalı eğitim gören
öğrencilerin, uğra;;tıkları alan ve almış oldukları eğitimin, fiziksel uygunlukjarına etkilerini araştımlak
ve grupların karşılaştırmasını yaparak fiziksel ve fizyolojik profiJlerini tespit etmek amaçlanmıştır.
Deney grubunun fiziksel uygunluk parametreleri EUROFlT Test Bataryası ile ölçölmüştür,
Çalışmaya; Devlet konservatuarınınHalk Oyunları Bölümünde okuyan 95 erkek, 81 bayan öğrenci ile
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun Öğretmenlik Bölümünde okuyan 109 erkek, 72 bayan
öğrenci ojmak üzere toplam 357 denek katılmıştır.
Bayan öğrencijerin değerleri karşılaştırıldığında; anaerobik güç, esneklik, durarak uzun atlama, el
kavrama kuvveti, gövde kuvveti, bükülü kol ile asılma, 10x5 m mekik koşu ve aerobik güç
özelliklerinde beden eğitimcilerin halk oyunculara oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, spor
yaşı değişkeninde, halk oyuncuların beden eğitimcilere oranla daha iyi değerlere sahip olduğu, boy
uzunluğu, vücut ağırlığL, VY%, denge ve disklere vuruş değerlerinde ise anlamlı bir farklılığın
ojmadığı tespit edilmiştir.
Erkek öğrencilerin değerleri karşılaştırıldığında; VY%, esneklik, durarak uzun atlama, el kavrama
kuvveti, gövde kuvveti, bükülü kol ile asılrna, LOX5 m mekik koşu ve aerobik güç özelliklerinde beden
eğitimcilerin halk oyunculara oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, spor yaşı ve flaıningo denge
bulgularında halk oyuncuların beden eğitimcilere oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, boy
uzunluğu, vücut ağırlığı, disklere vuruş ve anaerobik güç değerlerinde ise anlamlı bir farklılığın
olmadığı tespit edilmiştir.
Bu araştırına; spor eğitimi alan öğrencilerle halk oyunları eğitimi alan öğrencilerin fiziksel
parametrelerinin benzerlik gösterdiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar kelimeler: Halk oyunları, spor, fiziksel uygunluk, beden eğitimi,
AB5TRACT
it was aimed to investigate the etfects of m~iors and education type of students received education
based on physical and physiologi :al sufficiency in different departments of universities on physical
sufficiency, and to determine their physicat and physiological profiles with comparison in this study.
Physical fitness parameter of experiınental group was measured by using EUROFlT test battery, A
total of 357 individual, 95 males and 81 females from folk dances departmenı of Govemment
Conservatory and 109 males and 72 females from teaching department ofphysical education and sport
'locational school, was involved to the study.
Anaerobic power, flexibility, long juınping in rest, handgrip, stern power, hanging with bent arın,
i Ox5 shuttle running and aerobic power trait values except for sport age variability of female students
from physieal education department were higher than that of the students from folk dances
department, and no meaningful differences were detennined between groups with respect to the values
of body heighr, body weight, VY%, balancing and strike on discs.
Flexibility, VY%, long jumping in rest, handgrip, stern power, hanging with bent arın, 10x5 shuttle
running, aerobic power traiı values except for sport age and flamingo balancing finding values of male
students from physical educalion department were higher than lhal of the students from folk dances
department, and no meaningful differences were deıennined between gmups with respect to the values
ofbody height, body weight, strike on discs and anaerobic power properties.
This research showed that there were similarilies between the students from physical education and
folk dances in aspects ofphysical paramelers.
Key Words: Folk Dance, Sport, Physical FItness, Physical Education
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 3 |