Araştırma "Erzurum iline Bağlı 18 ilçeden, 10 ilçe merkezinde "ilköğretim okullaımın I. kadeınesınde görev
yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor ders programının amaçlanna uygun olarak, öğrencilerin
beden eğitimi ve spor derslerini uygulamalarındaki yeterlillk düzey!eri"ni belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmaya Erzurum'a bağlı 1O ilçede 20 ilköğretim okulunda görev yapan i 60 sınıf öğretmeni katılmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmenlerin 113 ü farklı lisans eğitimi almış (Ziraat fakültesi. fen-edebiyat fakültesi,
güzel sanatlar fakültesi vb. ) öğretmenlerden oluşmaktadır. Lisan eğitimini eğitim fakültesi sınıf öğretınenliği
bölümünde olmyan öğretmen sayısı % 50 civarındadır. Öğretmcnlerin %15-20 si ise eğitim fakültesinin
diğer bölümlerinde ( Tarih öğretmenliği, fizik öğretmenliği, almanca öğretmenliği vb.) lisans eğitimi
almışlardır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin% 70 i bayan, % 30 ise erkek öğretmenlerden oluşmaktadır.
Beden eğitimi ve spor derslerinin uygulanmasında öğretmenlerin sportif etkinlikleri kendilerinin de aktif
olarak yapması gerekirken araştırmaya katılan öğretmenlerin % 83 ünün aktif olarak sportif etkinlıklerde
buluıırnadığı belirlenmiştir. Bedcn eğitimi ve spor derslerinin etkin olarak uygulanabilmesi için gerekli olan
materyallerin ( salon, minder, top, jinuıastik araçları vs.) okullarda sınırlı olması ve öğretmenlerin de ders
materyallerini nasıl kullanabilecekleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması derslerin aktif olarak
yapılmasını engellediği belirtilmiştir. Öğretmenlerin % 65 i tesis ve materyal eksikliğinden bahsederken
sadeee % 23 ü tesis ve materyalin yeterli olduğunu belirtmiştir. Aynca öğretmenlerin% 87 si beden eğitimi
ve spor derslerinin amacına uygun yapılamadığı ve öğrencilerin hareket eğitimi ihtiyacını karşılamadığını
belirtmişlerdir.
Anahtar kelimeler: Öğretmen, beden eğitimi, spor.
AB8TRACT
In this study, it was aimed to reveal the qualification level of primaI)' school teachers ernployed in primary
schools to give the physieal education and sport lesson effectively. This study was carned out in 10
administrative districts of Erzurum.
160 primary school teachers employcd in 20 primary schools İn 10 adınİnistralive disctricts of Erzurum
joined this study.One third of these participant teachers graduated from diffrent faculties such as faculty of
Agriculture, Faculty of Sciences, Faculty of Literature, Faculty of Fine Arts etc. Only fifty per cent of these
participants graduated from primary Teacher Traning Department og Educatıon Faculty. 15-20 per cent of
the participanıs graduated from other depaI)'ment of educatlOn Faculty. ( history ıeacher ıraning, phycical
teacher traning, German Language educanon ete.)
70 per cent of the teachers were male and 30 per cent of the teachers were female. lt was found out that 83
per cent of the teachers had not actively attended the sportive activities; however, thcy had to participaıe in
this sportive activities. it was alsa discovred that physica! educatıon and spotr kssons coult not be given
satisfactorily because there were limited numbers of sport equipments ( gym, mat, baıı, gymnastics
equipment etc.) and lack of teacher's knowledge on ıısing these equipments.
White 65 per cent of the teaehers talked about the inadequaey of gym and equipments. 23 per cent of them
reported that gym and equipments were sufficen!. Besides, 87 per cent of the teachers declared that physical
educatlOn and sport lesson eoult not be maintained successfuJly in accordance ""ith its purpose and did not
meet the needs of students' physicaı educatıon.
Key words: Teacher,physical educatıon, sport.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 4 |