Bu çaltşmanm amacı; fiziksel aktivite imkant bulan mental retarde çocuklarla, fiziksel aktivite imkant
bulamayan mental retarde çocuklarm bazı moton'k özelliklerini karşılaştınp, fiziksel aktiviteye kattfan mental
retarde çocuklann moton'k kazantmlann! ortaya koymaktır, Çalışmaya yaş ortalaması 12.00±2.16 yılolan
deney grubunda 6, kontrol grubunda 6 olmak üzere 12 erkek mental retarde çocuk kattfmıştlr.
Gruplar arasında boy uzunluklannda ve vücut ağırlıklarında istatistiksel farkNıkiara rastlanmamıştır (p>O,05),
Görsel sağ el reaksiyon zamam, işitsel reaksiyon zamam, 1Ox5m mekik koşusu ve otur-uzan test/elinde
p<0.01 düzeyinde, sağlık topu fır/atma testinde p<O.05 düzeyinde istatistikselolarak anlamlı fark bulunmuştur.
Görsel sağ el reaksiyon zamanı ve durarak uzun atlama test sonuçlan fiziksel aktivite yapan grubun lehine
olmasma rağmen istatistikselolarak anlamlı fark bulunmam/ştır (p>0.05).
Bu sonuçlara göre; fiziksel aktiviteye katılan mental retarde çocuklann motorik gelişimlerinin olumlu
etkileneceği ve bunun toplum içerisinde entegrasyonlanna yardımcı olabi/eceği söylenebilir,
Anahtar Kelime/er: Mental Retardasyon, Spor
SUMMARY
The aim of this study was to compare some motoric characteristics of mentally retarded boys who have
opportunity to engage in physical activity, with mentally retarded boys who haven't opportunity to engage in
physical activity and to reveal the m%ric gains of mentally retarded boys participating in physical activity, 12
mentally retarded boys with an average age of 12.00 :t 2.16 participated in the studyand subjects were
assigned to two groups; an experimental group (n =6) and control group (n =6).
Statistical difference wasn~ found for height and weight in groups (p>0.05). Significant difrenCfJs were found;
visual right - hand reaction time, audıal reaction time, 10 x 5 m shuttle run, sit and reach tests (p<0.01) and
throwing health - balı test (p<0.05) level in statistics. Physical activity group were superior for visual right hand
reaction time and standing lang - jump tests value but no sicnificant differences found in statistical
(p>0.05)
Acording /0 this results, mentally re/arded childeren who were involved in physical activities improved their
motoric development and enchanced motoric development can help men/ally retarded childeren to adapt
complexities of social environment.
Key Words: Men/ally retardation, Sport
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 3 |