BibTex RIS Kaynak Göster

İNÖNÜ ÜNiVERSİTESİ EGİTİM FAKÜLTESİ BEDEN EGİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ'NDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARı / THE BEHAVIOR OF İNÖNÜ UNIVERSITY PHYSICAL EDUCATION STUDENTS Tl THE TEACHER PROFESSION

Yıl 2001, Cilt: 1 Sayı: 4, 0 - 0, 19.02.2010

Öz

Beden eğitimi ve spor eğitimin hareket yardımıyla işleyen yada tamamiyle harekete bağlı bir
bölümü teşkil eder, ondan ayrı, kısmen ilgili bir olan değildir. Çünkü insan gelişimi çeşitli yönlerde
olmakta ve bunlar arasında devamlı bir etkileşme ve ilişki bulunmaktadır. Başka bir ifade ile fiziki
gelişme ile zihni,sosyal ve duygusal gelişme arasında hayati bir bağlantı vardır.
İnönü Üniversitesi beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan öğrencilerdir. Birinci, ikinci,
üçüncü, dördüncü sınıf olmak üzere dört sınıf seçilmiştir. Her sınıftan LO bay ve LO bayan seçilerek
toplam 80 öğrenci üzerinde anket uygulanmıştır.
Bu araştınnada verilen anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması şu şekilde
olmuştur, öğretmenler ile ön görüşme yapılarak bilgiler alınmıştır. Ankette kullanılan sorular
uzmanların ve danışmalann görüşleri çerçevesinde geliştirilerek hazırlanmıştır. Anket 16 sorudan
oluşmaktadır. Anketler araştıncı tarafından bizzat uygulanmıştır. Uygulama öncesi öğrencilere konu ile
ilgili bilgiler ve açıklamalar yapdarak öğrencilerden anketi dikkatle cevaplandırmalan istenmiştir.
Anketler araştırıcı tarafından takip edilerek toplanmıştır. Anket sonuçlan yüzdelik hesaplamaya
göre bulunmuştur.

 

Educatian is a system of daveloping with the purpose of providing in human behavior
knowledge, ablity, percaption and the other personel proponies.
Teacher takes an imponant role in education to develog the human behavioral changes. Teacher
has to have a general culture and alsa sufficicient knowlwdge,ability on own field to be succesfull in
education. Teachers knowledge, a bility and personality affects the studenıs in class atmosphere.
Students behavior respect the teachers behavior implies that students affected by not only the
knowledge, but also teachers behavior. Physİcal education takes an important role İn function of
education to plan the spare time activities. İn fact, spare time activites in physical education person use
time efficient1y and alsa cause to pain a posİlive character.
The subjets were physical education students of İnönü üniversity. The subjects were selected
randomly at first,second,third,fourth class studenısC ı O male, i O famele for each, tota]] n=80) The
guestionnaire was used.
The datas were gathered by the questionnaine. The callection of lutus were gethered by
conservation from the ıeachers. The questionnaine were prepared by taking idea of the experts. The questionnaine consisted of 16 items were applicd by the thacher. Before the questionnaine, a sufficient
knowledge and explanauion related to the subject were given to the students to answer carefully.
The questionnaires were followed and collected by the reseon her. The questionnaine results
were found accondince with the cakulation of percentage.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Faruk Yamaner Bu kişi benim

Alpaslan Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yamaner, F., & Kartal, A. (2010). İNÖNÜ ÜNiVERSİTESİ EGİTİM FAKÜLTESİ BEDEN EGİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ’NDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARı / THE BEHAVIOR OF İNÖNÜ UNIVERSITY PHYSICAL EDUCATION STUDENTS Tl THE TEACHER PROFESSION. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(4).