Giriş ve Amaç: Bilim
ve teknolojinin hızla geliştiği günümüzde yaratıcı, özgür ve bilimsel
düşünebilen, sorgulayan, sorunların farkına vararak çözüm üretebilen, karar
verme yetisine sahip, öz güveni yüksek bireyler yetiştirilmesi
hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda İletişim teknolojisinin de
ilerlemesine paralel olarak öğrencilerin bu teknolojilerin kullanılmasına
yönelik eğilim ve tutumlarının olumlu olması oldukça önem arz etmektedir. Bu
doğrultuda çalışmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin
eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarını incelemektir.
Yöntem: Çalışmada
betimsel tarama yöntemi benimsenmiştir. Çalışma, 2016-2017 bahar yarıyılında
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Antrenörlük Eğitimi ve Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 74 kadın 143 erkek olmak üzere toplam
217 öğrenciyi kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından
geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin
tutumlarının belirlenmesi amacıyla ise Yavuz (2005) tarafından geliştirilen 19
madde, beş alt boyuttan oluşan ve beşli likert tipindeki
“Teknolojik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin demografik
özelliklerine ilişkin frekans dağılımları,
iki bağımsız değişken ile teknoloji tutum düzeyi arasındaki ilişkiyi
belirlemek için yapılan Independent- Samples T testi analiz sonuçları ve ikiden
fazla değişken ile teknoloji tutum düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için
yapılan One-Way Anova testi sonuçları analiz edilmiştir.
Sonuç: Kadın ve erkek öğrencilerin, farklı yaş düzeyindeki
öğrencilerin, Spor yapmayan ve yapan öğrencilerin, farklı spor branşlardaki
öğrencilerin ve ailelerinin aylık gelirleri birbirinden farklı olan
öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin tutumları arasında anlamlı
farklılığın olmadığı görülmüştür.
Ancak farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin teknoloji kullanımına
ilişkin tutumlarının farklılık gösterdiği ve bu farklılığın Antrenörlük Eğitimi
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin lehine olduğu görülmüştür. Ayrıca farklı
sınıf düzeyindeki öğrencilerin teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarının da
farklılık gösterdiği, 2. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin teknoloji tutum düzeylerinin 3. ve 4.cü
sınıfta öğrenim gören öğrencilerden yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |