Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Amatör Spor Dallarının Sorunlarının Çözümünde Takviye Edici İlaç Olmayan Katkı Maddelerinin (OTC) Sponsor Olarak Katkısının İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 4, 11 - 36, 30.12.2020

Öz

Spor kulüpleri ülkelerin spor altyapısını ve gençlerin daha sağlıklı bir geleceğe yönlendirilmesinde çok büyük rol almaktadır. Bir ülkenin gençlerinin spora yönlendirilmesinde ve gençlerinin ülkesini sportif müsabakalarda temsil etmesini sağlayan en önemli taban birlikleridir. Her ülkede olduğu gibi ülkemizde de amatör spor dalları ile uğraşan kulüpler birçok zorlukla baş etmek durumundadır. Bu sorunların başında maddi imkânlar yer almaktadır. Birçok sorun sayılabilir fakat bu sorunların temeli maddi imkanların tam anlamıyla oluşturulmaması sportif gelişimin en büyük engelleyicisi konumundadır. Bütün şartlar optimum düzeyde sağlanmış olsa bile en son aşamada yine maddi imkanlarla nihayet bulmaktadır. Özellikle spor kulüplerinin finansal, örgütsel, hukuksal ve yönetsel birçok altyapı problemi bulunmaktadır.
Araştırmada literatür taraması yapılarak betimsel yöntem kullanılmıştır. Ülkemizde amatör spor kulüplerinin, yönetici, sporcu, antrenör ve çalışan durumlarını bir çerçevede değerlendirerek ilaç olmayan ve tezgâh üstü ilaçların (OTC) bu kulüplerin faaliyetlerinde sponsor görevi alıp almayacaklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmamızda literatürden konuya uygun bilgiler taranarak sistematik bir şekilde değerlendirilmiş olup konuyu dört ana başlıkta kavramsallaştırılmıştır. Bu kavramlar; Amatör Spor Kulüpleri, Sponsorluk, İlaç Yasası ve Reklam, Takviye Edici İlaçlar (OTC) olarak belirlenerek değerlendirmelere alınmıştır.

Kaynakça

  • 1. Akalın, K. (1994). İlaç ve Eczacılık. 13.İlaç Forumu, İlaçta Reklam, 16 (1), 19-32.
  • 2. Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 3. Atalay, A., Yücel , A., & Korkmaz, M. (2014). Ergonomi ve Sporda Ergonominin Kullanım ve Öneminin İncelenmesi. Uluslararası Hakenli Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 12-27.
  • 4. Birlik, A. (2020). OTC News. Spor Eczacılığı Uygulamaları Parlayan Bir Yıldız Konumunda: http://www.otcnews.com.tr/spor-eczaciligi-uygulamalari-parlayan-bir-yildiz-konumunda/ adresinden alındı
  • 5. Can, N., & Yıldırım, E. (2018). Sporcu ve Antrenörlerin Spor Tesisleinin Kullanımı Konusunda İstek ve Beklentilerinin İncelenmesi (Elazığ İli Örneği). Turkish Studies Social Sciences, 13(18), 335-347.
  • 6. Ceyhun, S. (2008). Spor Tesislerinin Rekratif Açıdan Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 325-332.
  • 7. Cotuk, M. Y. (2007). Fı̇nansman Kaynağı Olarak Spor Sponsorluğu. Marmara Ünı̇versı̇tesı̇ Sağlık Bı̇lı̇mlerı̇ Ensı̇tı̇tüsü, Beden Eğı̇tı̇mı̇ Ve Spor Anabı̇lı̇m Dalı, Doktora Tezi, s. 35-36-38-42.
  • 8. Crompton, F. L. (2004). Conceptualization and Alternate Operationalizations of the Measurement of Sponsorship Effectiveness in Sport. Leisure Studies, 23(3), 267-281.
  • 9. DPT. (2001). DPT. Kasım 2020 tarihinde Türkiye-Avrupa Topluluğu Ortaklık Konseyi Kararları: https://sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Türkiye-Avrupa_Toplulugu_Ortaklik_Konseyi_Kararları_Turkey-European-Union-Assosiation-Council-Decisions-1964-2000_%E2%80%8Bokk1.pdf adresinden alındı
  • 10. Ekenci, G., & Seraslan, M. Z. (1997). Gelişim Aşamaları Bakımından Türk Spor Teşkilatı Ve Değerlendirmesi. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 72-81.
  • 11. Ekmekçi, R., & Ekmekçi, Y. D. (2009). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1), 23-29.
  • 12. Erciş, M. S. (2012). Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluk Faaliyetlerinin Önemi ve Sponsorluk Uygulaması: Türk Hava Yolları. Marmara İletişim Dergisi, 1(19), 112-124.
  • 13. Erdoğan, M. (2020). Circlelove. Circlelove: https://circlelove.co/spor-sponsorlugu/ adresinden alındı

Investigation of the Contribution of Non-Drug Supplements (OTC) as Sponsor to Solve the Problems of Amateur Sports

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 4, 11 - 36, 30.12.2020

Öz

Sports clubs play a major role in directing the sports infrastructure of countries and young people to a healthier future. They are the most important grassroots associations in directing the youth of a country to sports and enabling them to represent their country in sportive competitions. As in every country, clubs dealing with amateur sports in our country have to deal with many difficulties. Financial opportunities are at the top of these problems. There can be many problems, but the basis of these problems is the lack of full financial opportunities, which is the biggest obstacle of sports development. Even if all the conditions are met at the optimum level, it comes to an end with financial means at the last stage. Especially sports clubs have many financial, organizational, legal and managerial infrastructure problems.
Descriptive method was used in the research by scanning the literature. It is aimed to examine whether non-pharmaceutical and over-the-counter drugs (OTC) will take the sponsor role in the activities of these clubs by evaluating the managers, athletes, trainers and employees of amateur sports clubs in our country. In our study, appropriate information from the literature was scanned and evaluated systematically and the subject was conceptualized under four main headings. These concepts; Amateur Sports Clubs were determined as Sponsorship, Drug Law and Advertising, Supplements (OTC) and evaluated.

Kaynakça

  • 1. Akalın, K. (1994). İlaç ve Eczacılık. 13.İlaç Forumu, İlaçta Reklam, 16 (1), 19-32.
  • 2. Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 3. Atalay, A., Yücel , A., & Korkmaz, M. (2014). Ergonomi ve Sporda Ergonominin Kullanım ve Öneminin İncelenmesi. Uluslararası Hakenli Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 12-27.
  • 4. Birlik, A. (2020). OTC News. Spor Eczacılığı Uygulamaları Parlayan Bir Yıldız Konumunda: http://www.otcnews.com.tr/spor-eczaciligi-uygulamalari-parlayan-bir-yildiz-konumunda/ adresinden alındı
  • 5. Can, N., & Yıldırım, E. (2018). Sporcu ve Antrenörlerin Spor Tesisleinin Kullanımı Konusunda İstek ve Beklentilerinin İncelenmesi (Elazığ İli Örneği). Turkish Studies Social Sciences, 13(18), 335-347.
  • 6. Ceyhun, S. (2008). Spor Tesislerinin Rekratif Açıdan Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 325-332.
  • 7. Cotuk, M. Y. (2007). Fı̇nansman Kaynağı Olarak Spor Sponsorluğu. Marmara Ünı̇versı̇tesı̇ Sağlık Bı̇lı̇mlerı̇ Ensı̇tı̇tüsü, Beden Eğı̇tı̇mı̇ Ve Spor Anabı̇lı̇m Dalı, Doktora Tezi, s. 35-36-38-42.
  • 8. Crompton, F. L. (2004). Conceptualization and Alternate Operationalizations of the Measurement of Sponsorship Effectiveness in Sport. Leisure Studies, 23(3), 267-281.
  • 9. DPT. (2001). DPT. Kasım 2020 tarihinde Türkiye-Avrupa Topluluğu Ortaklık Konseyi Kararları: https://sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Türkiye-Avrupa_Toplulugu_Ortaklik_Konseyi_Kararları_Turkey-European-Union-Assosiation-Council-Decisions-1964-2000_%E2%80%8Bokk1.pdf adresinden alındı
  • 10. Ekenci, G., & Seraslan, M. Z. (1997). Gelişim Aşamaları Bakımından Türk Spor Teşkilatı Ve Değerlendirmesi. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 72-81.
  • 11. Ekmekçi, R., & Ekmekçi, Y. D. (2009). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1), 23-29.
  • 12. Erciş, M. S. (2012). Pazarlama İletişimi Kapsamında Sponsorluk Faaliyetlerinin Önemi ve Sponsorluk Uygulaması: Türk Hava Yolları. Marmara İletişim Dergisi, 1(19), 112-124.
  • 13. Erdoğan, M. (2020). Circlelove. Circlelove: https://circlelove.co/spor-sponsorlugu/ adresinden alındı
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vahdet Alaeddinoğlu 0000-0001-8432-0105

Necip Kishalı 0000-0002-4880-2323

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Kabul Tarihi 18 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Alaeddinoğlu, V., & Kishalı, N. (2020). Amatör Spor Dallarının Sorunlarının Çözümünde Takviye Edici İlaç Olmayan Katkı Maddelerinin (OTC) Sponsor Olarak Katkısının İncelenmesi. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(4), 11-36.