Bu araştırmada uygulamaya dayalı olan derslerden Beden Eğitiminin uzaktan öğretim döneminde yapılabilirliğine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu nitel araştırma, durum çalışması deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü 3. ve 4. Sınıf öğretmen adaylarından oluşan 16 katılımcı dahil edilmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, beden eğitimi dersinde yaşanabilecek sorunlara ilişkin katılımcıların, branşın uygulamaya dayalı olması, uzaktan öğretimin etkisiz olması, teknolojik altyapı yetersizliği ve uzaktan öğretim konusunda eğitimsizlik gibi durumları öne çıkardığı görülmüştür. Diğer yandan uzaktan öğretim sürecinde beden eğitimi dersinin güçlü yönleri kapsamında katılımcıların, güçlü yönünün olmaması, teoriğe dönük yönlerinin olması, her yerde yapılabilirlik ve zaman tasarrufu şeklinde bazı hususları vurguladığı anlaşılmıştır. Bununla birlikte uzaktan öğretim sürecinde Beden Eğitimi derslerinin daha etkili yapılabilmesi için katılımcıların önerilerinin, dijital eğitim araçlarından yararlanma, uzaktan yapılabilecek pratiğe dönük içerikler, standart uygulamalar ve araştırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirme şeklinde olduğu görülmüştür.
This research aims to reveal the views of pre-service teachers about the feasibility of Physical Education, which is one of the practical courses, in the distance education period. This qualitative research is a case study. 16 participants consisting of 3rd and 4th grade teacher candidates of Physical Education Teaching Department were included in the research. Research data were collected with a semi-structured interview form and analyzed with descriptive analysis technique. At the end of the research, it was seen that the participants, regarding the problems that may be experienced in the physical education lesson, highlighted the situations such as the courses based on practice, the ineffectiveness of distance education, the inadequacy of technological infrastructure and the lack of education in distance education. However, within the scope of the strengths of the physical education course in the distance education process, the participants emphasized some issues such as lack of strengths, theoretical aspects, feasibility in everywhere and time saving. Furthermore, it has been seen that the suggestions of the participants in order to make Physical Education lessons more effective in the distance education are to use digital education tools, to use practical content that can be done remotely, to carry out standard practices and research-based assignments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3 |