Yaklaşık 132 km uzunluğundaki Karabük-Bartın karayolu (D-755), Batı
Karadeniz kıyılarını iç kesimlere bağlayan birkaç güzergahtan biridir.
Söz konusu yol, özellikle ülkemizin sayılı ağır sanayi kuruluşlarından
Karabük demir-çelik fabrikalarının ürettiği mamul maddelerinin taşınması
açısından büyük öneme sahiptir. Güzergâhın kuzey terminalini Bartın limanının
oluşturması, karayolunda büyük ölçüde yük taşımacılığı yapılmasının bir başka
nedenidir. Safranbolu ve Amasra gibi turistik çekim merkezlerinin de varlığı, yolun
önemini ve yoğunluğunu arttıran diğer faktörlerdir. Güzergahın, ülkemiz ana
arterlerinden biri olan D-100 (Kapıkule-Gürbulak) karayoluna bağlanıyor olması,
hinterlandını genişletmiştir. Yıl içersinde yolun bazı kesimleri zaman zaman
heyelan ve sel tehdidine maruz kalsa da, büyük ölçüde trafiğe açık tutulmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 19 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License