BibTex RIS Kaynak Göster

ULAŞIM COĞRAFYASI AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR GÜZERGÂH: KARABÜK-BARTIN KARAYOLU

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 19, 213 - 230, 04.03.2011

Öz

Yaklaşık 132 km uzunluğundaki Karabük-Bartın karayolu (D-755), Batı
Karadeniz kıyılarını iç kesimlere bağlayan birkaç güzergahtan biridir.
Söz konusu yol, özellikle ülkemizin sayılı ağır sanayi kuruluşlarından
Karabük demir-çelik fabrikalarının ürettiği mamul maddelerinin taşınması
açısından büyük öneme sahiptir. Güzergâhın kuzey terminalini Bartın limanının
oluşturması, karayolunda büyük ölçüde yük taşımacılığı yapılmasının bir başka
nedenidir. Safranbolu ve Amasra gibi turistik çekim merkezlerinin de varlığı, yolun
önemini ve yoğunluğunu arttıran diğer faktörlerdir. Güzergahın, ülkemiz ana
arterlerinden biri olan D-100 (Kapıkule-Gürbulak) karayoluna bağlanıyor olması,
hinterlandını genişletmiştir. Yıl içersinde yolun bazı kesimleri zaman zaman
heyelan ve sel tehdidine maruz kalsa da, büyük ölçüde trafiğe açık tutulmaktadır.

Kaynakça

  • ARDOS, M., 1980, 8 Şubat 1974 Karabük Heyelanı. İ.Ü. Coğrafya Ens. Der. Sayı:23. İstanbul.
  • ATEŞOĞLU, A., 2003 Bartın Yöresi Arazi Kullanımındaki Değişimin Uzaktan Algılama Yöntemi ile Belirlenmesi. ZKÜ. Fen Bil. Ens. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak.
  • AVCI, S., 2005, Ulaşım Coğrafyası Açısından Türkiye’nin Ulaşım Politikaları ve Coğrafi Sonuçları. Ulusal Coğrafya Kongresi (Prof.Dr. İsmail Yalçınlar Anısına). İstanbul.
  • BRYER, E., WINFIELD, J., 1985, The Byzantıne Monuments And Topography Of The Pontos. Dumbarton Oaks Trustees For Harvard Unıversity Washington D.C.
  • BOZKURT, R., 1966, Osmanlı İmparatorluğunda Kollar, Ulak ve İaşe Menzilleri. Genelkurmay Basımevi.Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1998, Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitabevi. Konya.
  • DOĞANAY, H., KOCA, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Nurdağı ve Fevzipaşa Kasabaları. Türk Coğrafya Der. Sayı:33. İstanbul.
  • DOĞANER, S., 1998, Türkiye Ulaşım Sistemleri Turizm ve Çevre İlişkileri.İ.Ü. Edebiyat Fak. Coğ. Der. Sayı: 6. İstanbul.
  • DPT, 2005, Karayolu Ulaşımı Özel İhtisas Komisyonu Raporu No:33. Ankara.
  • EMİROĞLU, M., 1968, Batı Karadeniz Bölümünde Denizin Ekonomik Değerini Kısıtlayan Faktörler. A.Ü. D.T.C.F. Coğrafya Araştırmaları Der. Sayı:2. Ankara.
  • ERTİN, G., 1993, Karayollarının Mekana Etkisi Üzerine (TEM Otoyolu Kınalı-Gebze Kesimi).İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğ. Ens. Bülteni Sayı:10. İstanbul.
  • GİRGİN, M., BULUT,İ., SEVİNDİ, C., 2001, Türkiye’de Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Ede. Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27. Erzurum.
  • GÜRSOY, C.R., 1974, Türkiye’nin Tabii Yolları. Türk Coğrafya Der. Sayı:26. İstanbul.
  • HACISALİHOĞLU, İ.Y., 1995, Şehir Coğrafyası Açısından Safranbolu-Karabük İkilemi. İ.Ü. Sos. Bil. Ens. (Basılmamış Doktora Tezi). İstanbul.
  • KOCA, H., ÖZDEMİR, Ü., ŞAHİN, İ.F., 2005, Ulaşım Coğrafyası Açısından Gülek Boğazı. Doğu Coğrafya Der. Sayı:14. Konya.
  • MUNRO, A.J., 1901, Roads in Pontus, Royal and Roman. The Journal of Hellenic Studies, Vol. 21.
  • NOWACK, E., 1931, Journeys in Northern Anatolia. Geographical Rewiev, Vol 21, No.1 (Jan. 1931).
  • ÖZDEMİR, Ü., 2006, Sosyal ve Ekonomik Yönden Az Gelişmiş Bir İlçe: Eskipazar. Aktif Yayınevi. İstanbul.
  • ÖZGÜR, M., 1999, Türkiye Limanları. Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Arş. ve Uyg. Mer. Der. Sayı:7. Ankara.
  • SELEN, H.S., 1943, Türkiye’nin Yol Sistemi. Türk Coğrafya Der. Sayı:3-4. İstanbul.
  • SEVER, R., 2005, Erzurum-Bingöl Karayolunda Ulaşımı Güçleştiren Coğrafi Etmenler. Doğu Coğrafya Der. Sayı:14. Konya.
  • ŞAHİN, İ.F., 2007, Belen Geçidi’nde Coğrafi Gözlemler. Doğu Coğrafya Der. Sayı:17. Konya.
  • TAŞLIGİL, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitabevi. İstanbul.
  • TEMİZ, N., 2000, Batı Karadeniz Bölgesi (Bartın, Karabük, Zonguldak Yörelerinde) Kütle Hareketlerinin ve Bunları Denetleyen Jeolojik ve Morfolojik Özelliklerinin CBS ve Uzaktan Algılama Yöntemi ile Araştırılması. Hacettepe Üniv. Fen Bilimleri Ens. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • TMBO, 1998, Batı ve Doğu Karadeniz Bölgesi Sel Afetleri Raporu. Türkiye Müteahhitler Birliği Yay. Ankara.
  • TUROĞLU, H., 2005, Bartın’da Meydana Gelen Sel ve Taşkınlara Ait Zarar Azaltma ve Önleme Önerileri. Türkiye Kuvaterner Sempozyumu. İstanbul.
  • TÜBA, 2006, Yerleşme Bilimleri/Çalışmaları İçin Öngörüler. Türkiye Bilimler Akademisi Raporları Sayı:14. Ankara.
  • TÜMERTEKİN, E., 1965, Münakale Coğrafyası Hakkında. İ.Ü. Coğrafya Ens. Der. Sayı:15. İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası. İstanbul Üniv. Yay. No: 2053. Coğ. Ens. Yay. No: 85. İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 1999, Ekonomik Coğrafya. Çantay Kitabevi. İstanbul.
  • YAZICI, H., 1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler. Türk Coğ. Der. Sayı: 30. İstanbul.
  • YAZICI, H., 1995, Sansa Boğazının (Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımındaki Önemi. Doğu Coğrafya Der. Sayı: 1. Erzurum.
Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 19, 213 - 230, 04.03.2011

Öz

Kaynakça

  • ARDOS, M., 1980, 8 Şubat 1974 Karabük Heyelanı. İ.Ü. Coğrafya Ens. Der. Sayı:23. İstanbul.
  • ATEŞOĞLU, A., 2003 Bartın Yöresi Arazi Kullanımındaki Değişimin Uzaktan Algılama Yöntemi ile Belirlenmesi. ZKÜ. Fen Bil. Ens. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak.
  • AVCI, S., 2005, Ulaşım Coğrafyası Açısından Türkiye’nin Ulaşım Politikaları ve Coğrafi Sonuçları. Ulusal Coğrafya Kongresi (Prof.Dr. İsmail Yalçınlar Anısına). İstanbul.
  • BRYER, E., WINFIELD, J., 1985, The Byzantıne Monuments And Topography Of The Pontos. Dumbarton Oaks Trustees For Harvard Unıversity Washington D.C.
  • BOZKURT, R., 1966, Osmanlı İmparatorluğunda Kollar, Ulak ve İaşe Menzilleri. Genelkurmay Basımevi.Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1998, Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitabevi. Konya.
  • DOĞANAY, H., KOCA, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Nurdağı ve Fevzipaşa Kasabaları. Türk Coğrafya Der. Sayı:33. İstanbul.
  • DOĞANER, S., 1998, Türkiye Ulaşım Sistemleri Turizm ve Çevre İlişkileri.İ.Ü. Edebiyat Fak. Coğ. Der. Sayı: 6. İstanbul.
  • DPT, 2005, Karayolu Ulaşımı Özel İhtisas Komisyonu Raporu No:33. Ankara.
  • EMİROĞLU, M., 1968, Batı Karadeniz Bölümünde Denizin Ekonomik Değerini Kısıtlayan Faktörler. A.Ü. D.T.C.F. Coğrafya Araştırmaları Der. Sayı:2. Ankara.
  • ERTİN, G., 1993, Karayollarının Mekana Etkisi Üzerine (TEM Otoyolu Kınalı-Gebze Kesimi).İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğ. Ens. Bülteni Sayı:10. İstanbul.
  • GİRGİN, M., BULUT,İ., SEVİNDİ, C., 2001, Türkiye’de Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Ede. Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27. Erzurum.
  • GÜRSOY, C.R., 1974, Türkiye’nin Tabii Yolları. Türk Coğrafya Der. Sayı:26. İstanbul.
  • HACISALİHOĞLU, İ.Y., 1995, Şehir Coğrafyası Açısından Safranbolu-Karabük İkilemi. İ.Ü. Sos. Bil. Ens. (Basılmamış Doktora Tezi). İstanbul.
  • KOCA, H., ÖZDEMİR, Ü., ŞAHİN, İ.F., 2005, Ulaşım Coğrafyası Açısından Gülek Boğazı. Doğu Coğrafya Der. Sayı:14. Konya.
  • MUNRO, A.J., 1901, Roads in Pontus, Royal and Roman. The Journal of Hellenic Studies, Vol. 21.
  • NOWACK, E., 1931, Journeys in Northern Anatolia. Geographical Rewiev, Vol 21, No.1 (Jan. 1931).
  • ÖZDEMİR, Ü., 2006, Sosyal ve Ekonomik Yönden Az Gelişmiş Bir İlçe: Eskipazar. Aktif Yayınevi. İstanbul.
  • ÖZGÜR, M., 1999, Türkiye Limanları. Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Arş. ve Uyg. Mer. Der. Sayı:7. Ankara.
  • SELEN, H.S., 1943, Türkiye’nin Yol Sistemi. Türk Coğrafya Der. Sayı:3-4. İstanbul.
  • SEVER, R., 2005, Erzurum-Bingöl Karayolunda Ulaşımı Güçleştiren Coğrafi Etmenler. Doğu Coğrafya Der. Sayı:14. Konya.
  • ŞAHİN, İ.F., 2007, Belen Geçidi’nde Coğrafi Gözlemler. Doğu Coğrafya Der. Sayı:17. Konya.
  • TAŞLIGİL, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitabevi. İstanbul.
  • TEMİZ, N., 2000, Batı Karadeniz Bölgesi (Bartın, Karabük, Zonguldak Yörelerinde) Kütle Hareketlerinin ve Bunları Denetleyen Jeolojik ve Morfolojik Özelliklerinin CBS ve Uzaktan Algılama Yöntemi ile Araştırılması. Hacettepe Üniv. Fen Bilimleri Ens. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • TMBO, 1998, Batı ve Doğu Karadeniz Bölgesi Sel Afetleri Raporu. Türkiye Müteahhitler Birliği Yay. Ankara.
  • TUROĞLU, H., 2005, Bartın’da Meydana Gelen Sel ve Taşkınlara Ait Zarar Azaltma ve Önleme Önerileri. Türkiye Kuvaterner Sempozyumu. İstanbul.
  • TÜBA, 2006, Yerleşme Bilimleri/Çalışmaları İçin Öngörüler. Türkiye Bilimler Akademisi Raporları Sayı:14. Ankara.
  • TÜMERTEKİN, E., 1965, Münakale Coğrafyası Hakkında. İ.Ü. Coğrafya Ens. Der. Sayı:15. İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası. İstanbul Üniv. Yay. No: 2053. Coğ. Ens. Yay. No: 85. İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 1999, Ekonomik Coğrafya. Çantay Kitabevi. İstanbul.
  • YAZICI, H., 1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler. Türk Coğ. Der. Sayı: 30. İstanbul.
  • YAZICI, H., 1995, Sansa Boğazının (Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımındaki Önemi. Doğu Coğrafya Der. Sayı: 1. Erzurum.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünal Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Özdemir, Ü. (2011). ULAŞIM COĞRAFYASI AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR GÜZERGÂH: KARABÜK-BARTIN KARAYOLU. Eastern Geographical Review, 13(19), 213-230.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929