Bu çalışmada, sosyo-kültürel ve ekonomik
bakımından oldukça önem taşıyan doğal mevsim
kavramının ilköğretim ve ortaöğretim
programlarındaki yeri ve önemi üzerinde durulmaya
çalışılmıştır. İnsan yaşamı ve etkinliklerini
şekillendiren doğal mevsim kavramının bilinen
önemine karşılık, ne coğrafya öğretim programlarında
ne de ilgili ders kitaplarında söz konusu kavrama yer
verilmediği görülmektedir. Bunun da ötesinde,
öğretmenlerin pek çoğunun iklim ve matematiksel
mevsim konularının işlenişi sırasında doğal mevsim
hakkında bilgi vermemeleri, kavramın öğrenilmesini
geciktirerek güçleştirmektedir. Nitekim yüksek
öğretimde okuyan öğrencilerle yapılan mülakat ve
anketlerde, öğrencilerin birçoğunun doğal mevsimi
algılamakta güçlük çektikleri tespit edilmiştir.
Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, insan yaşamı ve
uygulamaları için son derece önem taşıyan doğal
mevsim kavramının, öğretim programlarındaki
gerekliliğini ortaya koymak ve bu alanda yapılacak
öğrenme-öğretme süreçlerine katkıda bulunmaktır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 13 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License