Hayat boyu öğrenme modellemesinde
coğrafyanın anahtar olduğunu savunan bu çalışma,
elimizdeki okul programlarını standartlar bakımından
birkaç ülkeyle karşılaştırıp tartışmayı amaçlamıştır.
Karşılaştırma yapılan ABD, İngiltere ve Avustralya
gibi ülkelerdeki coğrafya öğretiminde, 18 standardın
tanımlarının yanı sıra, standartlar arasındaki
bağlantıların olması ve bütünlük dikkat çekicidir.
Türkiye‟de uygulanan coğrafya öğretiminin iskeletini
oluşturan 11 yıllık programda ise standartlar net
değildir. Dünya, bölge, Türkiye konuları arasında
kıtalar-okyanuslar ölçeğindeki kategoriler atlanmıştır.
Özellikle Matematik-Fen sınıflarından mezun olan lise
öğrencilerinin coğrafya dersi açığının fazla olduğunu
söylemek mümkündür. İlk ve ortaöğretimdeki
coğrafya öğrenme kategorilerine çerçevesinde
standartların belirlenmesi gereği üzerine odaklanmış
olan bu çalışmada mevcut müfredatın bunu
sağlamaktan uzak olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 13 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License