BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA OKURYAZARLIĞI I: GENEL BAKIŞ

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 13, 341 - 358, 24.03.2011

Öz

Günümüzde dünyayı iyi tanımak ve anlayabilmek
için coğrafya bilgisi oldukça önemlidir. Özellikle
ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel açılardan giderek
küreselleşen dünyayı anlamak ve kendi ülkemizi de bu
şartlar altında daha üst seviyelere çıkarmak için
mutlaka coğrafya bilgisine ihtiyacımız vardır. Her
milletin fertleri temel coğrafya becerilerine sahip
olmalıdır.
Bunlar en temelde kendi yaşadığı yeri yada
herhangi bir yeri haritada gösterebilme, günlük
olayları, gerçekleştikleri coğrafyaların bağlamında
daha iyi anlayabilme, coğrafyanın sağladığı düşünme
araçlarını kullanabilme gibi becerilerdir. Bütün bu
beceriler coğrafya okuryazarlığını oluşturur ve
coğrafya dersinin genel amaçlarına uygundur. Bu
çalışma müfredat açısından coğrafya okuryazarlığı
kavramını incelemekte ve konunun Türkiye'deki
bireylerin coğrafya okur yazarlığının derinlemesine
ölçülmesi gerektiğini önermektedir.

Kaynakça

  • Ahlgren A., Wheeler, S. (2002). Mapping the Steps toward Basic Understanding of Scientific Inquiry. Science and Education 11(3): 217-230.
  • Akpınar, M. Ayvacı, H. Ş. (2003). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimlerin temel disiplinlerine karşı tutumları. Milli eğitim dergisi 158. Elektronik adres: www.meb.gov.tr
  • Altun,A. (2003). E-okuryazarlık. Milli eğitim dergisi 158.
  • Bretz, R. (2000). An innovative pedagogy for teaching and evaluating computer literacy Information. Technology and Management 1(4): 283-292.
  • Demirkaya, H. (2003) Coğrafya Öğretiminde örnek bir konu çalışması. Milli Eğitim Dergisi 157 , s
  • Doğanay,H. (2002). Coğrafya öğretim yöntemleri. Erzurum: Aktif Yayınevi.s. 325-347
  • Engin, İ., Akbaş, Y. ve Gençtürk, E.(2003) I. Coğrafya kongresinden günümüze liselerimizde müfredat programlarındaki değişimler. Milli Eğitim Dergisi 157, Elektronik adres: www.meb.gov.tr
  • Gallego, M. Hollingsworth, S. (1992). Research directions: Multiple literacies: Teachers’ evolving perceptions. Language arts 69(3), s 206-213.
  • Geographic Education Standards Project. (1994). Geograpfy for Life: National Geography Standards. Washington DC: National Geographic Society Research & Exploration.
  • Kilpatrick, J. (2001). Understanding mathematical literacy: The contribution of research. Educational Studies in Mathematics 47(1): 101-116.
  • Kocaoluk, F., Kocaoluk, Ş. M. (2002). İköğretim Okulu Programı 1-8. Kocaoluk Yayınevi: İstanbul. s. 292.
  • NAEP Geography Consensus Project (2002). Geography Framework for the 1994 and 2001 National Assessment of Educational Progress National Assessment Governing Board. U.S. Department of Education : Washington, DC.
  • Nelson, J. N. ve Zobairi N. (1999).Multiple literacies: The whole mind at work. International Journal of Early Childhood 31, 2, s. 82
  • Saarinen, T.F, MacCabe, C.L. (1994). World patterns of geographic literacy based on sketch map quality. Professional Geographers 47(2), s. 196-204.
  • Schoenfeldt, M. (2001). Geographic Literacy and Young Learners The Educational Forum 66, s. 26-31
  • YÖK (1996). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Yetiştirme Kitapları Dizisi, Sosyal Bilimler Eğitimi, MEGP Yayınları: Ankara.
Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 13, 341 - 358, 24.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Ahlgren A., Wheeler, S. (2002). Mapping the Steps toward Basic Understanding of Scientific Inquiry. Science and Education 11(3): 217-230.
  • Akpınar, M. Ayvacı, H. Ş. (2003). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimlerin temel disiplinlerine karşı tutumları. Milli eğitim dergisi 158. Elektronik adres: www.meb.gov.tr
  • Altun,A. (2003). E-okuryazarlık. Milli eğitim dergisi 158.
  • Bretz, R. (2000). An innovative pedagogy for teaching and evaluating computer literacy Information. Technology and Management 1(4): 283-292.
  • Demirkaya, H. (2003) Coğrafya Öğretiminde örnek bir konu çalışması. Milli Eğitim Dergisi 157 , s
  • Doğanay,H. (2002). Coğrafya öğretim yöntemleri. Erzurum: Aktif Yayınevi.s. 325-347
  • Engin, İ., Akbaş, Y. ve Gençtürk, E.(2003) I. Coğrafya kongresinden günümüze liselerimizde müfredat programlarındaki değişimler. Milli Eğitim Dergisi 157, Elektronik adres: www.meb.gov.tr
  • Gallego, M. Hollingsworth, S. (1992). Research directions: Multiple literacies: Teachers’ evolving perceptions. Language arts 69(3), s 206-213.
  • Geographic Education Standards Project. (1994). Geograpfy for Life: National Geography Standards. Washington DC: National Geographic Society Research & Exploration.
  • Kilpatrick, J. (2001). Understanding mathematical literacy: The contribution of research. Educational Studies in Mathematics 47(1): 101-116.
  • Kocaoluk, F., Kocaoluk, Ş. M. (2002). İköğretim Okulu Programı 1-8. Kocaoluk Yayınevi: İstanbul. s. 292.
  • NAEP Geography Consensus Project (2002). Geography Framework for the 1994 and 2001 National Assessment of Educational Progress National Assessment Governing Board. U.S. Department of Education : Washington, DC.
  • Nelson, J. N. ve Zobairi N. (1999).Multiple literacies: The whole mind at work. International Journal of Early Childhood 31, 2, s. 82
  • Saarinen, T.F, MacCabe, C.L. (1994). World patterns of geographic literacy based on sketch map quality. Professional Geographers 47(2), s. 196-204.
  • Schoenfeldt, M. (2001). Geographic Literacy and Young Learners The Educational Forum 66, s. 26-31
  • YÖK (1996). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Yetiştirme Kitapları Dizisi, Sosyal Bilimler Eğitimi, MEGP Yayınları: Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.Samet Altınbilek

V.Aytekin Sanalan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Altınbilek, M., & Sanalan, V. (2011). COĞRAFYA OKURYAZARLIĞI I: GENEL BAKIŞ. Doğu Coğrafya Dergisi, 10(13), 341-358.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929