BibTex RIS Kaynak Göster

ULAŞIM COĞRAFYASI AÇISINDAN GÜLEK BOĞAZI

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 14, 7 - 30, 25.03.2011

Öz

Stratejik ve ekonomik bir öneme sahip
olmasından dolayı, tarihin hemen hemen her döneminde
ilgi çeken Gülek boğazı, ülkemiz karayolu
bağlantılarının adeta düğümlendiği İç Anadolu
bölgesinin Akdeniz’e açılan birkaç doğal güzergahtan
biri, hatta en önemlisidir.
Balkanlardan Ortadoğu ülkelerine ulaşımı
sağlayan önemli bir geçit olması, Gülek boğazının
hinterlandını uluslar arası düzeye taşımıştır. Gerek
hinterlandının genişliği ve gerekse komşu bölgeler
arasındaki tamamlayıcılık faktörünün büyüklüğü,
karayolundaki trafik hacmini de olumlu etkilemiştir. İşte
bu araştırmada Türkiye karayolu ulaşımında önemli bir
yeri olan Gülek boğazı, coğrafî ilkelere göre
incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akduman, L., 1995, Pozantı-Tarsus Otoyolu Çamalan Bölgesinin Jeotektonik İncelenmesi. Çukurova Üniv. Fen Bilimleri Ens.Adana.
  • Bilgili, A.S., 2001, Osmanlı Döneminde Tarsus Sancağı ve Tarsus Türkmenleri. Kültür Bakanlığı Yay:2657, Kültür Eserleri Dizisi:308, Ankara.
  • Darkot, B., 1977, Ege ve Akdeniz Bölgesi. İşletme Fak. Araştırma Enst. Dersi Notları:35, Erzurum.
  • Darkot, B., 1993, İslam Ansiklopedisi. Cilt:6 (Külek Maddesi), İstanbul.
  • Doğanay, H., 1998. Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitabevi Yay. Konya.
  • Doğanay, H., Koca, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Fevzipaşa ve Nurdağı Kasabaları. Türk Coğrafya Der. Sayı:33 İstanbul.
  • Doğaner, S., 1998, Türkiye Turizm Ulaştırması. İ.Ü. Ede. Fak. Coğ. Böl. Coğ. Der. Sayı:6, İstanbul.
  • Doğuş İnşaat Tic. A.Ş., 1991, Pozantı-Tarsus Ayrımı Otoyal Kesim Teoteknik Raporu. T.C Bayındır İskân Bakanlığı, Karayolları Gen. Müd. İçel.
  • Erol,O.,1999, Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Girgin, M., Bulut, İ., Sevindi, C., 2001, Türkiye’deki Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Edebiyat Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27. Erzurum.
  • Gürsoy, C.R., 1974, Türkiye’nin Tabiî Yolları. Türk Coğrafya Der. Yıl. XXII, Sayı:26, Ankara.
  • Halaçoğlu, Y., 1981, Osmanlı İmparatorluğunda Menzil Teşkilatı Hakkında Bazı Mülahazalar. Osmanlı Araştırmaları 2, İstanbul.
  • Milliyet Thema Larousse Tematik Ansiklopedi, 1993-1994, İstanbul.
  • Ramsay, W.M., 1961, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası (Çev. Pektaş, M). İstanbul.
  • Taşlıgil, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitapevi, İstanbul.
  • Tümertekin,E.,1987, Ulaşım Coğrafyası. İstanbul Üni.Yay.No. 2053, Coğrafya Enst. Yay.No. 85, 2. Baskı.İstanbul.
  • Tümertekin, E., Özgüç, N, 1999, Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma. Çantay Kikabevi, İstanbul
  • Umar, B., 1993, Türkiye’deki Tarihsel Adlar. İnkılap Yayınları. İstanbul.
  • Yazıcı, H., 1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafî Gözlemler. Türk Coğrafya Der. Sayı:30, İstanbul.
  • Yazıcı, H., 1995, Sansa Boğazı’nın(Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımındaki Önemi. Doğu Coğrafya Der. Sayı:1, Erzurum.
  • Yazıcı,H., 2002, İç Anadolu Bölgesi. Coğrafyası. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 14, 7 - 30, 25.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Akduman, L., 1995, Pozantı-Tarsus Otoyolu Çamalan Bölgesinin Jeotektonik İncelenmesi. Çukurova Üniv. Fen Bilimleri Ens.Adana.
  • Bilgili, A.S., 2001, Osmanlı Döneminde Tarsus Sancağı ve Tarsus Türkmenleri. Kültür Bakanlığı Yay:2657, Kültür Eserleri Dizisi:308, Ankara.
  • Darkot, B., 1977, Ege ve Akdeniz Bölgesi. İşletme Fak. Araştırma Enst. Dersi Notları:35, Erzurum.
  • Darkot, B., 1993, İslam Ansiklopedisi. Cilt:6 (Külek Maddesi), İstanbul.
  • Doğanay, H., 1998. Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitabevi Yay. Konya.
  • Doğanay, H., Koca, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Fevzipaşa ve Nurdağı Kasabaları. Türk Coğrafya Der. Sayı:33 İstanbul.
  • Doğaner, S., 1998, Türkiye Turizm Ulaştırması. İ.Ü. Ede. Fak. Coğ. Böl. Coğ. Der. Sayı:6, İstanbul.
  • Doğuş İnşaat Tic. A.Ş., 1991, Pozantı-Tarsus Ayrımı Otoyal Kesim Teoteknik Raporu. T.C Bayındır İskân Bakanlığı, Karayolları Gen. Müd. İçel.
  • Erol,O.,1999, Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Girgin, M., Bulut, İ., Sevindi, C., 2001, Türkiye’deki Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Edebiyat Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27. Erzurum.
  • Gürsoy, C.R., 1974, Türkiye’nin Tabiî Yolları. Türk Coğrafya Der. Yıl. XXII, Sayı:26, Ankara.
  • Halaçoğlu, Y., 1981, Osmanlı İmparatorluğunda Menzil Teşkilatı Hakkında Bazı Mülahazalar. Osmanlı Araştırmaları 2, İstanbul.
  • Milliyet Thema Larousse Tematik Ansiklopedi, 1993-1994, İstanbul.
  • Ramsay, W.M., 1961, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası (Çev. Pektaş, M). İstanbul.
  • Taşlıgil, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitapevi, İstanbul.
  • Tümertekin,E.,1987, Ulaşım Coğrafyası. İstanbul Üni.Yay.No. 2053, Coğrafya Enst. Yay.No. 85, 2. Baskı.İstanbul.
  • Tümertekin, E., Özgüç, N, 1999, Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma. Çantay Kikabevi, İstanbul
  • Umar, B., 1993, Türkiye’deki Tarihsel Adlar. İnkılap Yayınları. İstanbul.
  • Yazıcı, H., 1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafî Gözlemler. Türk Coğrafya Der. Sayı:30, İstanbul.
  • Yazıcı, H., 1995, Sansa Boğazı’nın(Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımındaki Önemi. Doğu Coğrafya Der. Sayı:1, Erzurum.
  • Yazıcı,H., 2002, İç Anadolu Bölgesi. Coğrafyası. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Koca Bu kişi benim

Ünal Özdemir Bu kişi benim

İbrahim Fevzi Şahin

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Koca, H., Özdemir, Ü., & Şahin, İ. F. (2011). ULAŞIM COĞRAFYASI AÇISINDAN GÜLEK BOĞAZI. Doğu Coğrafya Dergisi, 10(14), 7-30.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929