Son yıllarda dünyada coğrafya eğitim ve öğretimi ile ilgili sorunların
ortaya konulması ve bu sorunlara çözüm önerileri getirilmesi temelinde coğrafya
eğitiminin ulusal ve uluslararası ölçekteki durumu, hangi konular üzerinde
yoğunlaştığı ve gelecek yönlerinin belirlenmesine yönelik yayınların sayısında bir
artış göze çarpmaktadır. Söz konusu yayınların sonuçlarına bakıldığında, bu
yayınların çoğunlukla öğrencilerin coğrafi konuları algılamaları, CBS ile eğitim,
coğrafya eğitim ve öğretiminde yeni teknolojilerin kullanılması, öğrencilerin
coğrafi becerilerinin geliştirilmesi ve çevre eğitimi gibi konular üzerinde
yoğunlaştığı görülmektedir. Türkiye’de ise coğrafya eğitimi üzerinde yapılan
çalışmaların özellikle CBS’de dahil olmak üzere yeni teknolojiler, öğrencilerin
coğrafi becerilerinin geliştirilmesi ve coğrafyada çevre eğitimi gibi konular
açısından zayıf kaldığı göze çarpmaktadır. Bu çalışma, uluslararası alanda
yapılan coğrafya çalışmaları temelinde Türkiye’de yapılan coğrafya eğitimi
çalışmalarının mevcut durum ve eğilimlerine işaret etmekle birlikte bu
çalışmaların gelecek yönlerinin belirlenmesine yönelik öneriler sunmaktadır.
Coğrafya eğitimi uluslararası coğrafya eğitimi araştırmaları ulusal coğrafya eğitimi araştırmaları
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 21 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License