Bir belge ve içerik analizi özelliği taşıyan bu çalışmanın amacı, Coğrafya
öğretim programının kavramsal yapısının belirlenmesidir. Ortaya çıkacak tablodaki
kavramlardan çarpıcı olan birkaçının incelenmesi ve sonuçların bir önceki programla
karşılaştırılmasıdır. Belli bir komisyon tarafından hazırlanmış olan böyle metinler
sürecin kontrolünü elinde tutma imkânı vermesi araştırmacıların ilgisini çekmesinin
birinci nedenidir. Talim Terbiye Kurulu tarafından yeniden oluşturulan Coğrafya
Dersi Öğretim Programı okullarda 2005–2006 eğitim-öğretim yılından itibaren
uygulamaya başlandı. Bundan önceki Coğrafya Dersi Öğretim Programını program
içeriği ve ders kitaplarındaki kavramlara göre inceleyerek ortaya konmuş olan
“Coğrafya Perspektifimiz” adlı bildiriden sonra, gelinen noktayı görmek için bu kez
yeni program incelenmiştir. Söz konusu iki programın yaklaşımları arasındaki farklar
karşılaştırmayı güçleştirse de; şimdiye kadar hiç olmadığı gibi, yeni coğrafya
programı Milli Eğitimin son zamanlardaki yaklaşımını esas alınması oldukça
anlamlıdır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 23 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License