Coğrafya öğretimindeki problemlerin tespit edilip, bu
problemlere çözüm önerilerinin hazırlanması önemlidir.
Bu problemlerden birisi, coğrafya öğrencilerinin olaylara
mekansal bir bakış açısı ile bakamamaları, sonuç olarak
da sadece dünyadaki olguların dizilişine bakıp, onları
kuru bir bilgi olarak ezberlemeleridir. Bu bilgi ise günlük
hayatta öğrenciye pratikte hiç bir fayda sağlamamaktadır.
Çünkü öğrenci, yer yüzündeki bu mekansal dizilişlerin
nedenleri ile aralarındaki ilişkileri algılayıp,
yorumlamakta zorluk çekmektedir. Bir mekan bilimi olan
coğrafyanın derslerde düz anlatım metodu ile öğrencinin
coğrafi bilgi düzeyini yeterince yükseltmek mümkün
olmayacaktır. Bu realiteden hareketle, öğrenciyi derslerde
daha aktif hale getirmek için öğrenci merkezli öğretim·
programı çalışmaları yapılmaktadır. Talim ve Terbiye
Kurulunun yayınlamış olduğu "Coğrafya Dersi Öğretim
Programı-2005" bu çalışmaların bir yansımasıdır. Bu
makale, coğrafyanın önemli bir yanını oluşturan 'mekan
üzerinde durmaktadır. Mekansal algılamayı artıracak en .
önemli araç haritalardır. Öğrenci, haritayı ne kadar iyi
okur ve kavrarsa, yaşadığı yakın çevresi ve küresel
ölçekteki mekansal bilgileri daha iyi okuyup, analiz
edecektir. Bundan dolayı bu makale, öğrencilerin
dünyadaki her türlü mekansal dirilişlerin yerlerini tespit
edip, onları anlayıp, yorumlamaları ve sebep-sonuç
ilişkilerini açıklayabilmelerine imkan veren örnek
aktiviteler sunmaktadır. Bu aktivitelerle ôğrencinin,
zihinsel harita oluşturup, bunları yorumlamanın yanında,
farklı haritaları okuma becerisi kazanmalarına imkan
verilmesi de hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 11 Sayı: 16 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License