Bir bütün olarak ele alındığında eskiden beri
ülkemiz, dünyanın çok nüfuslu iki büyük sahası olan
Akdeniz ve Avrupa ülkeleri ile güney ve güneydoğu
Asya ülkeleri arasında bir köprü rolü oynadığı açıktır.
Bu durum ülkemizin, kuzeyde Karadeniz ile güneyde
Akdeniz arasında uzanan iki yarımadadan meydana
gelmesiyle yakından ilgilidir. Çünkü Bilindiği üzere
ülkemizde dağların uzanışı genel çizgileri ile doğu-batı
istikametindedir. Kuzeyinde Karadeniz sıradağlarının,
güneyde de Toros sıradağlarının uzandığı ülkemizde
dar anlamda Karadeniz ve Akdeniz Bölgeleri’nin iç
bölgeleri bağlantısı, geniş anlamda da doğu ile batı
arasındaki transit ticaret bağlantıları dağlarda yer alan
geçitler sayesinde olmaktadır. Ülkemizde yük ve yolcu
taşımacılığının önemli bir kısmının karayolları ile
yapılması geçitlerin sahip olduğu değeri daha da
artırmaktadır. Kuşkusuz bu önemli geçitlerden birisi de,
Belen Geçididir.
Stratejik ve ekonomik değerinden dolayı, tarihin
hemen her döneminde önemini koruyan Belen geçidi,
Balkanlardan Ortadoğu ülkelerine ulaşımı
sağlamasında dolayı hinterlandını uluslararası düzeye
taşımıştır. Gerek ülkemiz ve gerekse komşu ülkeler
arasındaki taşımacılık faktörünün büyüklüğü geçitteki
trafik hacmini de olumlu etkilemektedir. Bu çalışmada
Türkiye karayolu ulaşımında önemli bir yere sahip olan
Belen Geçidi’nin coğrafi özellikleri üzerinde
durulacaktır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 17 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License