BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME (ÖTMG) DERSİNİN ÖNEMİ VE ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖNERİLER

Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 17, 243 - 262, 11.09.2011

Öz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
dersi ile, öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerindeki
gelişmeleri takip edebilmeleri, araç-gereç ve materyal
kullanma becerilerine katkı sağlamaları ve bunlara karşı
olumlu tutum geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Bu çalışmada, Coğrafya Eğitimi Anabilim
Dalı’nda 2005-2006 öğretim yılı güz yarıyılında okutulan
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin
planlamadan değerlendirmeye tüm öğretim süreci ortaya
konmaya çalışılmıştır. Ayrıca, uygulama saatlerinde
hazırlanan araç-gereç ve materyallerden örnekler
sunulmuş ve dersin işlenişine yönelik bazı önerilere yer
verilmiştir.

Kaynakça

  • ALKAN, C., 2005, Eğitim Teknolojisi. Anı yayıncılık, Ankara.
  • AŞAN, A., 2002, Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy And Education, Vol. 11, No 2.
  • BARTH, J.,-DEMİRTAŞ, A., 1997, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara.
  • BETRUS, A.K., MOLENDA, M., 2002, “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends For Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
  • ÇİLENTİ, K., 1984, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • DAVİS, N., 2003, “Technology in Teacher Education in the USA: what makes for sustainable good practice?”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 59-73.
  • DEMİRALP, N., 2004, Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve Kullanılması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt:IV, Ankara.
  • DEMİRCİ, A.,-KARAKUYU, M., 2003, Orta ve Yüksek Öğretimde Çağdaş Coğrafya Eğitimi İçin Ders Kitapları, Eğitim Araçları ve Tekniklerinin Etkin Kullanımı. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • DEMİREL, Ö.,-SEFEROĞLU, S.S.-YAĞCI, E., 2001, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİRKUŞ, N., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr.
  • DİEMOND, S., 1997, Inside Desing:Creating Your Environment Canfield Pres, San Frasisco.
  • DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
  • DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayın Evi, İstanbul.
  • GİRGİN,M.,-KOCA, H.,-SEVER, R., 2003 Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Seçimi. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • GÜNDÜZ, Ş.,-ODABAŞI, F., 2004, Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol: 3, http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Coğrafyada Öğretim Yöntemleri İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2003, Eğitimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özelikler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157, Ankara.
  • HALİS, İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayınları, Konya.
  • HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D., SMALDİNO, S.E., 1999, Instructional Media and Technologies for Learning, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.
  • HU, P.J., CLARK, T.H.K., MA, W.W., 2003, “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol: 41, No 2: 227-241,
  • İŞMAN, A., 2002, Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, Vol: 1, No: 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • İŞMAN, A., 2005, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık (Sempati), Ankara.
  • KİRSCHHNER, P., SELİNGER, M., 2003, “The State of Affairs of Teacher Education with Respect to Information and Communications Technology”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 5-17.
  • KOLUKISA, E.A., 1996, Coğrafya Öğretimi (Metotlar, Ders araçları, Etkinlikler, Tekışık Matbaası, Ankara.
  • McNAİR, V., GALANOULİ, D., 2002, “Information and Communications Technology in Teacher Education: can a reflective portfolio enhance reflective practice?”, Journal of Information Technology for Teacher Education, Vol: 11, No 2.
  • ÖZDEMİR, M.A,-KARADOĞAN, S., 2003, Coğrafya Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanma. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • REISER, R., 1987, Instructional Technology: A History. In R. Gagné (Ed.). Instructional Technology: Foundations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • SAMANCI, O., 2004, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Aydan Matbaası, Ankara.
  • SEZER, A.,-KOÇ, M.,-TUTKUN, F.,-BÖLÜKBAŞI, O.,-POLAT, Ü., 2004. Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Sözlü Bildiriler, Malatya.
  • ŞAHİN, C., 2001, Türkiye’de Coğrafya öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri), Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • ŞAHİN YANPAR, T.,-YILDIRIM, S., 1999, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TAŞ, H. İ., 2006, Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedagojik Bir Yaklaşım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:16, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • UÇAR, M., 1999, İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin değerlendirilmesi. AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3, Afyon.
  • UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
  • YÖK., 1998, Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara.
  • http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr
  • http://www.tojet.net/articles/317.htm
Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 17, 243 - 262, 11.09.2011

Öz

Kaynakça

  • ALKAN, C., 2005, Eğitim Teknolojisi. Anı yayıncılık, Ankara.
  • AŞAN, A., 2002, Pre-service Teachers’ Use of Technology to Create Insructional Materials: a School-college Partnership. Technology, Pedagogy And Education, Vol. 11, No 2.
  • BARTH, J.,-DEMİRTAŞ, A., 1997, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Ankara.
  • BETRUS, A.K., MOLENDA, M., 2002, “Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs”, Techtrends For Leaders in Education and Training, Vol. 46, No 5: 18-21.
  • ÇİLENTİ, K., 1984, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • DAVİS, N., 2003, “Technology in Teacher Education in the USA: what makes for sustainable good practice?”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 59-73.
  • DEMİRALP, N., 2004, Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve Kullanılması. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt:IV, Ankara.
  • DEMİRCİ, A.,-KARAKUYU, M., 2003, Orta ve Yüksek Öğretimde Çağdaş Coğrafya Eğitimi İçin Ders Kitapları, Eğitim Araçları ve Tekniklerinin Etkin Kullanımı. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • DEMİREL, Ö.,-SEFEROĞLU, S.S.-YAĞCI, E., 2001, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİRKUŞ, N., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr.
  • DİEMOND, S., 1997, Inside Desing:Creating Your Environment Canfield Pres, San Frasisco.
  • DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
  • DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif Yayın Evi, İstanbul.
  • GİRGİN,M.,-KOCA, H.,-SEVER, R., 2003 Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Seçimi. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • GÜNDÜZ, Ş.,-ODABAŞI, F., 2004, Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Vol: 3, http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Coğrafyada Öğretim Yöntemleri İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2003, Eğitimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özelikler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157, Ankara.
  • HALİS, İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Yayınları, Konya.
  • HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D., SMALDİNO, S.E., 1999, Instructional Media and Technologies for Learning, New Jersey, Prentice- Hall, Inc.
  • HU, P.J., CLARK, T.H.K., MA, W.W., 2003, “Examining technology acceptance by school teachers: a longitudial study”, Information & Management, Vol: 41, No 2: 227-241,
  • İŞMAN, A., 2002, Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, Vol: 1, No: 1. http://www.tojet.net/articles/317.htm.
  • İŞMAN, A., 2005, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık (Sempati), Ankara.
  • KİRSCHHNER, P., SELİNGER, M., 2003, “The State of Affairs of Teacher Education with Respect to Information and Communications Technology”, Technology, Pedagogy and Education, Vol: 12, No 1: 5-17.
  • KOLUKISA, E.A., 1996, Coğrafya Öğretimi (Metotlar, Ders araçları, Etkinlikler, Tekışık Matbaası, Ankara.
  • McNAİR, V., GALANOULİ, D., 2002, “Information and Communications Technology in Teacher Education: can a reflective portfolio enhance reflective practice?”, Journal of Information Technology for Teacher Education, Vol: 11, No 2.
  • ÖZDEMİR, M.A,-KARADOĞAN, S., 2003, Coğrafya Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanma. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı (9-12 Temmuz 2002) Bildiriler Kitabı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • REISER, R., 1987, Instructional Technology: A History. In R. Gagné (Ed.). Instructional Technology: Foundations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • SAMANCI, O., 2004, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Aydan Matbaası, Ankara.
  • SEZER, A.,-KOÇ, M.,-TUTKUN, F.,-BÖLÜKBAŞI, O.,-POLAT, Ü., 2004. Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Sözlü Bildiriler, Malatya.
  • ŞAHİN, C., 2001, Türkiye’de Coğrafya öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri), Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • ŞAHİN YANPAR, T.,-YILDIRIM, S., 1999, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TAŞ, H. İ., 2006, Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedagojik Bir Yaklaşım. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:16, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • UÇAR, M., 1999, İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin değerlendirilmesi. AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 3, Afyon.
  • UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
  • YÖK., 1998, Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara.
  • http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr
  • http://www.tojet.net/articles/317.htm
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mete Alım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 11 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Alım, M. (2011). ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME (ÖTMG) DERSİNİN ÖNEMİ VE ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 243-262.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929