BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ DÜZEYLERİ VE CİNSİYET FARKLILIKLARI

Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 18, 39 - 48, 12.09.2011

Öz

Araştırma, öğretmen adaylarının coğrafya dersine olan
ilgi düzeylerini ve ilgideki cinsiyet farklılıklarını belirlemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Karadeniz Teknik Üniversitesi
Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında
okuyan 208 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Seçilen
öğrencilerin coğrafya dersine karşı ilgilerini ölçmek amacıyla 18
maddelik likert tipi bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve öğrencilere
uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiş ve
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin coğrafya
dersine olan ilgilerinin düşük olduğunu ve cinsiyet farklılığı
bulunmadığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Adey, K. & Biddulph, M. (2001). “The Influence of Pupil Perceptions on Subject Choice at 14+ in Geography and History”. Educational Studies, 27 (4): 439-450.
  • Artvinli, E. & Kılıçaslan, A. (2003). “Trabzon’daki Liselerde Coğrafya Öğretmenlerinin Etkili Öğretme ve Ders İşleme Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Doğu Coğrafya Dergisi, 8 (10): 21- 41.
  • Başkan, H. (2004). “Cinsiyet Farklılıklarına Göre Üniversite Öğrencilerinin Coğrafi Bilgi Düzeyleri”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Betres, J.J. (1983). “The Status of Elementary Social Studies Education in Selected Rhode Island Public Schools”. ERIC Document, No: 236097.
  • Bisard, W.J. Aron, R.H. Francek, M.A. & Nelson, B.D. (1994). “Assessing Selected Physical Science and Earth Science Misconceptions of Middle School Through University Preservice Teachers”. Journal of College Science Teaching, 24, 38-43.
  • Bord, R. J. & O’Connor, R. E. (1997). “The Gender Gap in Environmental Attitudes: The Case of Perceived Vulnerability to Risk”. Social Science Quarterly, 78, 830–840.
  • Cin, M. (1999). “The Influence of Direct Experience of the Physical Environment on Concept Learning in Physical Geography”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Durham: University of Durham.
  • Colley, A. & Comber, C. (2003). “School Subject Preferences: Age and Gender Differences Revisited”. Educational Studies, 29 (1): 59-67.
  • Davidson, D. J. & Freudenburg, W. R. (1996). “Gender and Environmental Risc Concerns: A review and Analysis of Available Research”. Environment & Behavior, 28 (3): 302-339.
  • Francek, M.A. Nelson, B.D. Aron, R.H & Bisard, W.J. (1993). “The Persistence of Selected Geographic Misconceptions: A Study of Junior High Through Undergraduate College Students”. Journal of Geography, 93, 247-253.
  • Fraser, B.J. (1981). “Deterioration in High School Students' Attitudes Toward Social Studies”. The social studies, Mar/Apr, 65-68.
  • Gerber, R.V. (2001). “Attitudes to Geography in Australia”. Australian Geographer, 32 (2): 221–239.
  • Gilmartin, P. (1986). “Maps, Mental Imagery and Gender in the Recall of Geographic Information”. The American Cartographer, 13, 335-344.
  • IAEP (International Assessment of Educational Progress). (1992). “Learning Science”. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Lannes, D. Rumjanek, V. M. Velloso, A. & de Meis, L. (2002). “Brazilian Schools: Comparing Students’ Interests With What is Being Taught”. Educational Research, 44 (2): 157–179.
  • Makki, M. H. Abd-El-Khalick, F. & Boujaoude, S. (1993). “Lebanese Secondary School Students’Environmental Knowledge and Attitudes”. Environmental Education Research, 9 (1): 21-33.
  • Print, M. (1990). “Curriculum Review of Social Studies and Social
  • Sciences Education: An Inquiry into the Social Studies and Social Sciences Curricula k-12 in Western Australia. Perth: Ministry of Education.
  • Tuncer, G. Ertepinar, H. Tekkaya, C. & Sungur, S. (2005). “Environmental Attitudes of Young People in Turkey: Effects of School Type and Gender”. Environmental Education Research, 11 (2): 215-233.
Yıl 2007, Cilt: 12 Sayı: 18, 39 - 48, 12.09.2011

Öz

Kaynakça

  • Adey, K. & Biddulph, M. (2001). “The Influence of Pupil Perceptions on Subject Choice at 14+ in Geography and History”. Educational Studies, 27 (4): 439-450.
  • Artvinli, E. & Kılıçaslan, A. (2003). “Trabzon’daki Liselerde Coğrafya Öğretmenlerinin Etkili Öğretme ve Ders İşleme Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Doğu Coğrafya Dergisi, 8 (10): 21- 41.
  • Başkan, H. (2004). “Cinsiyet Farklılıklarına Göre Üniversite Öğrencilerinin Coğrafi Bilgi Düzeyleri”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Betres, J.J. (1983). “The Status of Elementary Social Studies Education in Selected Rhode Island Public Schools”. ERIC Document, No: 236097.
  • Bisard, W.J. Aron, R.H. Francek, M.A. & Nelson, B.D. (1994). “Assessing Selected Physical Science and Earth Science Misconceptions of Middle School Through University Preservice Teachers”. Journal of College Science Teaching, 24, 38-43.
  • Bord, R. J. & O’Connor, R. E. (1997). “The Gender Gap in Environmental Attitudes: The Case of Perceived Vulnerability to Risk”. Social Science Quarterly, 78, 830–840.
  • Cin, M. (1999). “The Influence of Direct Experience of the Physical Environment on Concept Learning in Physical Geography”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Durham: University of Durham.
  • Colley, A. & Comber, C. (2003). “School Subject Preferences: Age and Gender Differences Revisited”. Educational Studies, 29 (1): 59-67.
  • Davidson, D. J. & Freudenburg, W. R. (1996). “Gender and Environmental Risc Concerns: A review and Analysis of Available Research”. Environment & Behavior, 28 (3): 302-339.
  • Francek, M.A. Nelson, B.D. Aron, R.H & Bisard, W.J. (1993). “The Persistence of Selected Geographic Misconceptions: A Study of Junior High Through Undergraduate College Students”. Journal of Geography, 93, 247-253.
  • Fraser, B.J. (1981). “Deterioration in High School Students' Attitudes Toward Social Studies”. The social studies, Mar/Apr, 65-68.
  • Gerber, R.V. (2001). “Attitudes to Geography in Australia”. Australian Geographer, 32 (2): 221–239.
  • Gilmartin, P. (1986). “Maps, Mental Imagery and Gender in the Recall of Geographic Information”. The American Cartographer, 13, 335-344.
  • IAEP (International Assessment of Educational Progress). (1992). “Learning Science”. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Lannes, D. Rumjanek, V. M. Velloso, A. & de Meis, L. (2002). “Brazilian Schools: Comparing Students’ Interests With What is Being Taught”. Educational Research, 44 (2): 157–179.
  • Makki, M. H. Abd-El-Khalick, F. & Boujaoude, S. (1993). “Lebanese Secondary School Students’Environmental Knowledge and Attitudes”. Environmental Education Research, 9 (1): 21-33.
  • Print, M. (1990). “Curriculum Review of Social Studies and Social
  • Sciences Education: An Inquiry into the Social Studies and Social Sciences Curricula k-12 in Western Australia. Perth: Ministry of Education.
  • Tuncer, G. Ertepinar, H. Tekkaya, C. & Sungur, S. (2005). “Environmental Attitudes of Young People in Turkey: Effects of School Type and Gender”. Environmental Education Research, 11 (2): 215-233.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Cin, M. (2011). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ DÜZEYLERİ VE CİNSİYET FARKLILIKLARI. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), 39-48.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929