Araştırma, öğretmen adaylarının coğrafya dersine olan
ilgi düzeylerini ve ilgideki cinsiyet farklılıklarını belirlemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Karadeniz Teknik Üniversitesi
Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında
okuyan 208 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Seçilen
öğrencilerin coğrafya dersine karşı ilgilerini ölçmek amacıyla 18
maddelik likert tipi bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve öğrencilere
uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiş ve
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin coğrafya
dersine olan ilgilerinin düşük olduğunu ve cinsiyet farklılığı
bulunmadığını göstermiştir.
Coğrafya cinsiyet farklılığı ilgi düzeyi öğretmen adayı sınıf öğretmeni
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 18 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License